2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים את השער השני של פיירו
שחקני מכבי חיפה חוגגים את השער השני של פיירו
שחקני מכבי חיפה חוגגים את השער השני של פיירו
(עמרי שטיין)
יומיים לפני פתיחת עונת 2022/23 בליגת העל, נמצא הפתרון והמשחק של מכבי חיפה מול בני סכנין ביום שבת לא ישוחק, אלא ידחה לתאריך אחר. ל-ONE נודע לראשונה כי הבוקר (חמישי) הקבוצה מהמגזר נענתה לבקשתה של אלופת המדינה והעבירה את החלטה לפתחן של ההתאחדות לכדורגל ולמנהלת הליגות.
אחר הצהריים תתכנס הנהלת ההתאחדות לכדורגל לישיבה דחופה כדי לקבוע שינוי בתקנון האליפות המאפשר את דחיית המשחק לקבוצה שנאבקת על שלב בתים אירופי בסיבוב הפלייאוף, ולאחר מכן תתכנס ועדת ליגת וגביע כדי לקבוע את התאריך החלופי, כשאחת האופציות היא ה-30.8.
בהמשך נדחו גם משחקיהן של מכבי ת”א מול בני ריינה והפועל ב”ש מול מ.ס. אשדוד מאותה סיבה. בעקבות שינוי התקנון בנושא חיפה ועל מנת לשמור על שיוויון בין כל הקבוצות המשתתפות במפעלים האירופיים, התקנון ישונה כך שכל קבוצה בשלבי ההכרעה לעליה לשלב הבתים של מפעל אירופי תוכל לדחות את משחק הליגה פעם אחת.
מי שהוביל את המהלך הוא יו”ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, שהעלה לסדר היום את נושא שינוי התקנון ושוחח הבוקר עם מוחמד אבו יונס, יו"ר בני סכנין, על הזזת המשחק. המשמעות היא שברגע שיהיה שינוי בתקנון האליפות, מנהלת הליגות תוכל לקבוע את מועד המשחק הבא מתי שהיא רוצה ולסכנין לא תהיה השפעה על כך. בנוסף, יעלה לדיון גם שינוי תקנוני שכל קבוצה שמגיעה לשלב פלייאוף אירופי תוכל לדחות את המשחק שלה, לבקשתה.
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(מיכה בננו)
ממנהלת הליגות נמסר: “לאור העומס על מכבי חיפה עקב משחקי הפלייאוף של הצ'מפיונס ליג שיצרו רצף של שלושה משחקים בשישה ימים והסכמת מועדון בני סכנין לדחיית המשחק, פנתה המנהלת בבקשה דחופה להתאחדות לכדורגל על מנת לשנות את תקנון האליפות ולאפשר דחיית משחק בנסיבות מיוחדות אלה. ועדת ליגה וגביע תתכנס לאחר מכן לשיבוץ המשחק מחדש”.
מההתאחדות לכדורגל נמסר: “יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון שוחח הבוקר עם יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס, וקיבל את הסכמתו לדחיית המשחק של הקבוצה מול מכבי חיפה במחזור הראשון של ליגת העל. הודות להסכמת בני סכנין, תתכנס היום אחר הצהריים לישיבה היברידית מיוחדת (17:00) הנהלת ההתאחדות לכדורגל כדי לדון באישור שינוי המשחק בין השתיים, כך שלמכבי חיפה יתאפשר להתמקד בהכנות למשחק הגומלין במוקדמות ליגת האלופות מול הכוכב האדום בלגרד. הנהלת ההתאחדות תדון ותתבקש לאשר שינוי תקנוני שיוביל לדחיית משחקי הליגה של הקבוצות המשתתפות במפעלי אופ"א. לטובת המהלך הושגה הסכמת הטוטו וגופי השידור”.