1 צפייה בגלריה
הקמפיין של משרד התרבות והספורט
הקמפיין של משרד התרבות והספורט
הקמפיין של משרד התרבות והספורט
(צילום מסך)
משרד התרבות והספורט פתח בקמפיין חדש נגד תופעת האלימות והגזענות בספורט וכן נגד תופעת הלהט"בפוביה, תחת הכותרת: "מנצחים את הדעות הקדומות - מנצחים בספורט".
שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמרה בנושא: "לכולם ולכולן יש מקום שווה בספורט הישראלי. הקמפיין, היוצא לדרך היום, מבטא את הצורך והחשיבות בשיח נקי, מכבד ונטול דעות קדומות. תודה לכל השותפות והשותפים לקמפיין החשוב הזה".
הקמפיין נוסד באמצעות לפ"מ, בשיתוף פעולה עם הקהילה הגאה ובסיוע "מועדון ספורט גאה ישראל", ומטרתו לשקף את המציאות הפוגענית אשר חווים חברי וחברות הקהילה הגאה העוסקים בספורט. הקמפיין מגביר את המודעות לנושא ומשדר את המסר כי בספורט, בדומה לכל מקום ולכל תחום, אין כל מקום להתנהלות גזענית ופוגענית בכלל ועל רקע נטייה מינית וזהות מגדרית בפרט.
הקמפיין מציג את סיפורם של שני ספורטאים וספורטאית ישראלים, חברי קהילת הלהט"ב: רזי - שחקן כדורגל הומוסקסואל, ליזה - שחקנית כדורעף לסבית ושי - ג'ודוקא טרנסג'נדר. השלושה בחרו להצטלם לקמפיין זה ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי מתוך אמונה כי ישנה חשיבות אדירה להעברת המסר הזה וכי ללהט"בפוביה אין מקום בכלל ובספורט בפרט.