13 צפייה בגלריה
אילון אלמוג
אילון אלמוג
אילון אלמוג
(עמרי שטיין)
איילון אלמוג היה תגלית העונה באליפות האחרונה של מכבי תל אביב. החלוץ הצעיר חזר מהשאלות בבית"ר ת"א והפועל חדרה והצליח להשתלב היטב ברוטציה של המאמן הסרבי עם מהלכי כדורגל שהציתו את הדמיון. זכור במיוחד המשחק בו נכנס כמחליף באצטדיון טרנר ועם כמה מהלכי סולו מרהיבים הצליח לזרוע המון אופטימיות לעתיד ורוד בגזרת שחקני הכנף של הצהובים.
אלא שהזמן עבר ושתי העונות האחרונות היו קשות במיוחד, עד כדי כך, שהקיץ החלוץ בן ה-23 ביקש לצאת בהשאלה כדי לנסות ולחזור להיות איילון אלמוג שכולנו חשבנו שהוא יכול להיות. כעת, אחרי החתימה לעונה אחת בהארטברג האוסטרית, בלי אפשרות רכישה, הוא מדבר על הכול בראיון בלעדי עם ONE.
קודם ספר קצת על הקבוצה שבה חתמת, איך אתה מרגיש שם בימים הספורים שלך באוסטריה? ”קודם כל אני שמח להגיע להארטברג קבוצה שבשנים האחרונות נשארה בליגה והייתה באמצע הטבלה. מהאימונים הראשונים שלי בקבוצה בינתיים יש שחקנים טובים ואני מאמין שנסתכל משחק משחק ונצליח להגיע כקבוצה למקומות טובים. זה חלום של כל ילד שמתחיל לשחק כדורגל לשחק בחוץ לארץ ואני חושב שהליגה האוסטרית היא מאוד מעניינת ואני כבר מחכה למשחק הראשון ביום שבת. הימים הראשונים היו מרגשים ומוזרים כי אתה מגיע למקום חדש, מדינה חדשה ותמיד יש את החששות ואני מקווה שלאט לאט אני אתרגל ואכנס לעניינים כמה שיותר מהר”.
13 צפייה בגלריה
אילון אלמוג
אילון אלמוג
אילון אלמוג
(עמרי שטיין)
מה המטרות של הקבוצה לעונה הקרובה? “עם איך שאני רואה את הדברים המטרה היא להסתכל משחק משחק ואני מקווה ומאמין שאפשר להגיע לפלייאוף העליון. זה יהיה הישג ענק עבור המועדון. ובגביע רוצים להגיע כמה שיותר רחוק”.
מה המטרות האישיות שלך? ”המטרה המרכזית שלי בעונה הזאת היא קודם כל להיות כמה שיותר על המגרש, וכמובן שבתור שחקן התקפה בוחנים אותך לפי מספרים, אז אני רוצה כמה שיותר גולים ובישולים ואני מאמין בעצמי שאני יכול לעשות את זה. בנוסף מטרה שבאופן אישי מאוד חשובה לי זה להיות חלק מנבחרת ישראל. בתור ילד שעשה המון הופעות בנבחרות הצעירות והבקיע המון שערים חשוב לי להיות חלק גם מהנבחרת הבוגרת”.
13 צפייה בגלריה
אילון אלמוג חוגג
אילון אלמוג חוגג
אילון אלמוג חוגג
(איציק בלניצקי)
למה בחרת דווקא לצאת לאוסטריה? “הליגה האוסטרית כמו שאמרתי היא ליגה מאוד מעניינת והתקפית ואני חושב שזה מוכח. זו ליגה שמאוד עניינה וסקרנה אותי והיו כמה קבוצות שהתעניינו. בסופו של דבר אחרי שיחות עם המאמן של הארטברג, שם הרגיש לי המקום הכי נכון עבורי לעונה הנוכחית”.
האם העובדה שראית חלוצים ישראלים מגיעים לשם בגיל צעיר ומצליחים כמו שון וייסמן ועכשיו תאי בריבו, השפיע על הבחירה שלך? “אין ספק שבשנים האחרונות השוק הישראלי נפתח באוסטריה בזכות שון וייסמן שעשה עונה גדולה, אליאל פרץ שעשה שנתיים מדהימות בפרט בעונה, האחרונה תאי בריבו שממשיך לעשות כאן חיל ועוד ישראלים שהצטרפו העונה ואני מאחל להם את כל ההצלחה שבעולם”.
13 צפייה בגלריה
שון וייסמן
שון וייסמן
שון וייסמן
(אינסטגרם)
זו ליגה שלדעתך יכולה לעזור לך להתפוצץ? ”אף אחד לא מבטיח לי שאעשה כאן עונה מדהימה, אבל אני שמח על ההחלטה שלי להגיע לכאן ואתן את הכל בכל אימון ובכל משחק בתקווה שזו תהיה העונה שתעזור לי להביא את הגרסה הטובה ביותר של איילון אלמוג”.
13 צפייה בגלריה
אילון אלמוג
אילון אלמוג
אילון אלמוג
(עמרי שטיין)
יצאת בעסקת השאלה לעונה אחת, אין לקבוצה האוסטרית אפשרות רכישה, מה המטרה בסופו של דבר - להרשים כדי שקבוצה גדולה יותר באוסטריה או באירופה תקנה אותך ממכבי? “בחודשיים האחרונים היו ניסיונות של מועדונים גדולים בארץ לרכוש אותי וזה לא יצא לפועל מסיבות כאלה ואחרות, לכן החלטתי השנה שאני רוצה לצאת להשאלה. אתה לא יכול לדעת מתי והאם תהיה לך את ההזדמנות לצאת לשחק בחו”ל ולשמחתי הייתה לי את האופציה לקחת את ההזדמנות שניתנה לי ולהגשים חלום. אז נכון, אין אופציה של רכישה, אבל זו הזדמנות גדולה עבורי להוכיח ומה שיבוא אחר כך אלוהים גדול”.
אתה חושב שיש לך אפשרות לחזור מהדלת הראשית למכבי ת"א? ”אני רוצה להתרכז בכאן ועכשיו ובלהיות הכי טוב שיש. מכבי זה הבית שלי מגיל 10 ולשם אני חוזר בסוף העונה, מאמין שאחזור חזק יותר וטוב יותר”.
13 צפייה בגלריה
אילון אלמוג
אילון אלמוג
אילון אלמוג
(רדאד ג'בארה)
עונת הפריצה שלך שבה גם נבחרת כתגלית העונה הייתה תחת איביץ'. לא חשבת שהעונה תוכל לשחזר את זה ולקבל דקות ממנו? ”זה נכון שבעונה עם איביץ׳ זכיתי בתגלית העונה וקיבלתי לא מעט דקות, אבל עברו שנתיים מאז ובשנתיים האלה לא שיחקתי הרבה וההחלטה לצאת להשאלה התבשלה עוד הרבה לפני. אני מאוד מכבד ואוהב את איביץ׳, אבל ההחלטה שלי לא קשורה אליו. פשוט החלטתי שזה הזמן הנכון בשבילי לצאת”.
בשלב הזה בקריירה נכון להגיד שהדבר שהכי חשוב שלך זה להגיע למקום שבו יש לך מקום מובטח בהרכב? ”שום דבר לא מובטח אני הגעתי למקום שהרגשתי שרוצה אותי ואני צריך לעבוד קשה כדי להוכיח שהמקום שלי הוא על המגרש”.
13 צפייה בגלריה
ולאדן איביץ'
ולאדן איביץ'
ולאדן איביץ'
(רדאד ג'בארה)
בוא נחזור אחורה לעונה של דוניס, ואח"כ פטריק מחליף אותו. דווקא פתחת מדהים נגד רד בול זלצבורג. מה משתבש מאותו רגע? “פתחתי מעולה עוד לפני זלצבורג עם גול ובישול באלוף האלופים ואחרי זה המשכתי עם משחקים טובים ויצאתי עם הנבחרת הצעירה לשני משחקים. הבקעתי שם פעמיים וכשחזרתי פשוט לא שיחקתי יותר. למה? את זה אתה צריך לשאול את דוניס”.
פטריק ואן לוון טען במשך שנים שאתה ועדן קארצב הכרטיס שלו שמוכיח שמחלקת הנוער מוציאה כישרונות גדולים. בסוף שניכם הייתם צריכים לצאת ממנה כדי לשחק, למה? "פטריק הגיע שהייתי רק בנוער אז אני חושב שכל הקרדיט לפחות על ההתקדמות שלי במשך השנים מגיע לניר לוין”.
מה החלק שלך בזה שבסוף אתה לא שחקן מוביל במכבי ת"א? "יש לי ביקורת עצמית גבוהה ובכל יום אני עובד קשה, אני אחלק את התקופה שלי עד כה במכבי לשלושה חלקים. בעונה הראשונה עם איביץ' באתי אחרי שכל הקריירה שלי הקצרה מילדים, נוער, נבחרות צעירות, בית"ר ת"א וחדרה אני משחק כל הזמן, ובשנה הראשונה איתו עברתי סוג של התחשלות שהרבה פעמים לא שיחקתי או עליתי מהספסל וזה היה קצת קשה אבל צלחתי את זה”.
13 צפייה בגלריה
אילון אלמוג
אילון אלמוג
אילון אלמוג
(רדאד ג'בארה)
בעונה השנייה, שזה החלק השני, ציפיתי מעצמי לתת את קפיצת המדרגה ואני יכול להגיד שזה הלך טוב בהתחלה כמו שעניתי לשאלה הקודמת על דוניס, ואחרי זה הגיעה ירידה בתקופה האחרונה עם דוניס ואז עם פטריק שאני רוצה לשכוח את התקופה איתו”.
אני חושב שבכל התקופה עם פטריק ירדה לי שמחת החיים בכדורגל. היה את החלק עם יצחקי אח"כ שקצת לא שיחקתי חוץ מהמשחק באירופה ששם נתתי גול, ואז באה התקופה עם קרסטאיץ'. ההתחלה הייתה מעולה עם הבישולים בגביע ואז הבישולים נגד מכבי פתח תקווה, פתחתי נגד חיפה ונפצעתי ב-3:2 וזה הוציא אותי החוצה. כשחזרתי כבר לא היה לאן לחזור כי הוא חיבר לעצמו סוג של שיטה והרכב. בקושי שיחקתי עד ששת המשחקים האחרונים של העונה”.
נגד נתניה בחרתם אותי מצטיין, נגד חיפה היה לי את אחד הבישולים היותר יפים שלי ואז הבקעתי נגד ב"ש וגם בדרבי ואני יכול להגיד על התקופה הזאת שמהתקופה עם איביץ' זו הייתה הפעם הראשונה שמאמן נתן לי קצת אמונה של ארבעה משחקים רצוף בהרכב. זה משהו שאם תסתכל אחורה בסטטיסטיקה לא היה לי מאז איביץ'. אולי פעמיים רצוף פתחתי מאז ועד קרסטאיץ'. אני כמובן לא מתרץ אבל זה מאוד קשה להיכנס כל פעם לרבע שעה, עשר דקות, חמש דקות. אומנם יש לי המון הופעות במכבי אבל רובן לקראת הסוף".
13 צפייה בגלריה
אילון אלמוג
אילון אלמוג
אילון אלמוג
(רדאד ג'בארה)
האם נכון להגיד שדווקא מואן לוון ציפית שייתן לך את הביטחון ואת המקום בהרכב והוא בסוף פגע בך יותר מכולם? "למדתי לא לצפות מאף אחד ולא ציפיתי גם ממנו. כמו שאתה אומר, שהוא אמר שההוכחה שאיילון אלמוג ועדן קארצב ודניאל פרץ הם הכרטיס שלו, אז אם ככה הוא דיבר ולא נתן לי באמת את הבמה מספיק, אני באמת לא חושב שיש עוד מה להיכנס לזה. הוא כן נתן לי לפתוח אחת לכמה משחקים, אבל זה לא הכרטיס ביקור כמו שהוא אמר שמחלקת הנוער מוציאה כישרונות גדולים. אבל החלטות של מאמן אני מכבד וזה בסדר".
היו ביקורות עליך בשנתיים האחרונות שכשאתה נכנס אתה לא יורד להגנה, או שלא מרגישים שאתה מספיק מחויב, אני בטוח שקראת את זה בכל מיני מקומות. מה אתה אומר על זה? "אין לי בעיה עם שום ביקורות לטוב ולרע. בכדורגל כל אחד יכול להגיד כמו שרצה. באתרי הספורט, בטוויטר. אני אומנם לא תמיד קורא ואין לי התראות בטלפון כי אני מנסה כמה שפחות לקרוא כי זה מוציא מהמסלול. אבל אני מבין על מה אתה מדבר ואני מכבד את כל מי שאומר. יכול להיות שזה היה נכון לאותה התקופה. הרגשתי אצל פטריק שאני לא אותו השחקן, אפילו לא באימונים, שאני הכי עם שמחת חיים ואוהב לבוא להתאמן והייתה לי תקופה מאוד לא פשוטה".
13 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
(רדאד ג'בארה)
בסוף חלוץ נמדד במספרים, בהזדמנויות שקיבלת היית צריך להביא יותר מספרים? "אני חושב שדווקא בשנה שעברה לפי הדקות ששיחקתי יש לי יחסית מספרים טובים. 7 בישולים ו-6 שערים בכל המסגרות. אין לי כל כך הרבה דקות אבל ביחס אליהן, אני חושב שזה די טוב. לגבי העונה לפני, כן לגמרי. אני יכול להגיד שלא לקחתי את ההזדמנויות בתקופה עם פטריק ואני לא רוצה לחזור ולדבר כל רגע על התקופה איתו. בעונה הראשונה עם איביץ' כן לקחתי ועשיתי פלייאוף טוב וזכיתי בתגלית העונה וזה משהו שאני שמח עליו".
אם אתלה רגע באילנות גבוהים, ניקולו זאניולו סיפר הקיץ שהוא הוריד מסת שריר בפלג גוף עליון כדי להחזיר לעצמו את המהירות. יכול להיות שזה שממש חיזקת את עצמך בפלג גוף עליון פגע בך? איך אתה מסתכל על זה? "אני מרגיש מעולה עם הגוף שלי. יוסי זיגדון ואני היינו עובדים כל הזמן, הוא ידע מה הכי טוב בשבילי. עם הזמן ברור שמה שהיינו צריכים לעשות עשינו וכשהיינו צריכים להוריד הורדנו. אני מכיר את עצמי בצורה טובה ואני מרגיש טוב עם הגוף שלי כיום".
13 צפייה בגלריה
אילון אלמוג
אילון אלמוג
אילון אלמוג
(האתר הרשמי של מכבי ת"א)
מה ברק יצחקי אמר לך לפני שיצאת, איך איביץ' הגיב לבקשה? "זה התחיל מכך שהם רצו שאשאר ואלחם על מקומי. אני לא פוחד מתחרות אבל אני חושב שהרחבתי מספיק על השלוש שנים האחרונות שלי במכבי ופשוט הייתה לי את ההזדמנות לצאת בהשאלה ואני יכול לחוות כדורגל שונה ומנטליות שונה וזה יעשה לי טוב לעתיד".
13 צפייה בגלריה
אילון אלמוג וגלעד קצב
אילון אלמוג וגלעד קצב
אילון אלמוג וגלעד קצב
(פרטי)
השנתיים האחרונות של מכבי ת"א פגעו במעמד שלה בעיניך? גם להיות אחרי מכבי חיפה וגם כל ההתנהלות של חילופי המאמנים והסיפורים הלא טובים שיצאו מהקבוצה? "אני יכול להגיד שמכבי ת"א זה המועדון הכי גדול בארץ בתור אחד ששייך למועדון וחווה אותו כשחקן בוגרים עם התנאים הכי טובים שיש. יכול להיות שבשנתיים האחרונות מכבי חיפה לקחו אליפות וזה בסדר, זה יכול לקרות, גם במועדונים הגדולים בעולם זה קורה אבל זה שלא הסתדר עם המאמנים לדעתי לא פגע בתדמית ויש אנשים מאוד חזקים בהנהלה שיודעים מה הם עושים. השנה אני מאמין שעם החזרה של איביץ' וכל הרכש שנעשה, הם ייקחו את האליפות" .
13 צפייה בגלריה
ברק יצחקי
ברק יצחקי
ברק יצחקי
(רדאד ג'בארה)
איך חווית את ברק יצחקי כמנהל מקצועי? "ברק תמיד היה שם בשבילי כשרציתי אותו לשיחות ולדבר איתו, הוא דאג לי באופן אישי אם הייתי צריך ממנו משהו".
אנחנו נראה את איילון אלמוג שכולם חשבו שהולך לכבוש את ליגת העל עושה את זה דרך הכדורגל האוסטרי ומממש את הפוטנציאל שלו? "אני יכול להגיד שעדיין יש בי את הפוטנציאל ושום דבר לא נעלם. אני חושב שכן. אני יכול להראות את זה ואני אראה את זה, אנחנו נדבר בסוף העונה. אני עדיין אותו איילון ואני מקווה שתראו את זה, בשביל זה רציתי את ההשאלה הזאת".
מה נאחל לך? "הצלחה קבוצתית, וברמה האישית הרבה גולים ובישולים".
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.