11 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
ברק אברמוב
(אורן בן חקון)
בית”ר ירושלים יצאה לאחרונה לדרך חדשה, כאשר ברק אברמוב לקח על עצמו את הקבוצה מידיו של משה חוגג והפך לבעלים. המהלך הזה הציל את הירושלמים מירידת ליגה והם פתחו את העונה שלהם בליגת העל, כשנכנעו למכבי נתניה במחזור הפתיחה. היום (שני) הבעלים דיבר לראשונה מאז שקיבל את התפקיד במסיבת עיתונאים.
אברמוב אמר: “כמו ששלוה זה ארגון של משפחה אחת, כך גם בית”ר, ולכן ביקשתי לעשות כאן את מסיבת העיתונאים. זה משהו שהוא חשוב ונמשיך את שיתוף הפעולה הזה גם בעתיד. התכנסתי כאן היום איתכם כדי להבהיר דברים שקרו בחודש וחצי האחרונים ברכישת בית”ר.
אני מבין שהייתה עסקה מאוד ארוכה ומורכבת, הדברים לפעמים נראו לא כמו שאנשים הבינו, אני פה כדי להבהיר את הסעיפים החשובים. קודם כל אני רוצה להבהיר שהגעתי לבית”ר רק מאהבה למועדון. זה לא סוד שאני אוהב את בית”ר מאז שאני זוכר את עצמי, גיל 6 או 7.
בית”ר ירושלים חשובה לי מאוד מאוד מאוד. כשהבנתי שבית”ר על סף פירוק ניהולי ומקצועי, כלומר ירידה לליגה א’, כשהבנתי שזה באמת באמת הולך לקרות ואין מושיע אמיתי ויציל אותו, אז הרמתי את הכפפה ביחד עם משה חוגג ויצחק יונגר והתחלתי את התהליך של הרכישה.

“זו לא עסקה כלכלית, זה נטו כדי להציל את בית”ר ירושלים”

אם אגיד שכשהתחלתי חשבתי שזה יהיה כזה מורכב – אז האמת שלא האמנתי שזה יהיה ברמה הזאת. העסקה הייתה לא פשוטה בכלל, מורכבת, אבל הצלתי את בית”ר רק מאהבה למועדון ולא משום אינטרס. זו לא עסקה כלכלית, זה נטו כדי להציל את בית”ר ולדאוג שהיא תמשיך להיות מועדון גדול, ואני שמח שעשיתי את זה אחרי חודש לא קל.
מדובר בעסקה אולי הכי מורכבת בכדורגל הישראלי, יום לפני הרמתי ידיים ואמרתי שזה גדול אפילו עליי, הרגשתי שזה קשה, אבל אני שמח שאותם גורמים ואנשים אחרים נעתרו, עזרו ומצאו פתרונות. זו הפעם הראשונה שמועדון לא נמכר מרוכש לבעלים קיים. זה נמכר מול יחידות המשטרה ובתי המשפט. לא עשיתי משא ומתן עם חוגג ואנשיו, אלא עם משטרת ישראל.
11 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
ברק אברמוב
(אורן בן חקון)
אני רוצה לפנות לאוהדי בית”ר ירושלים, כל מי שיש לו עסק גדול ויכול לבוא ולעזור ולתרום, אני קורא לו לבוא לתרום. רכשתי את הקבוצה כדי לעזור לה להתקיים, אני נתתי את “הצלת החיים”, אבל לא אוכל לתת את “איכות החיים”, בזה אצטרך עזרה. אם לא יבואו ויתנו לי עזרה, אנשי עסקים ירושלמים, יהודים, אני אומר לכם שיהיה לי קשה מאוד. אני בחור אמיד, אבל לא ברמה של גולדהאר, ברקת ושחר, ואני חושב שבית”ר ראויה להיות קבוצה ברמה של ה-3 שאמרתי, כי מבחינת אוהדים וחשיפה, בית”ר צריכה בעלים עשיר.
את השיפור של בית”ר בשנים הקרובות יהיה לי מאוד קשה לעשות, אני קורא לקהל, קיבלתי אלפי הודעות בשבוע הרכישה, אני מצטער שלא עניתי לכולם, אבל תודה רבה על התמיכה. אני יודע שבית”ר חשובה לכם, אבל קורא לכם לעשות מנויים. גם אם הוא יקר ב-50 או 100 ש”ח יותר, תסתכלו על זה כתרומת כסף להתקיימות הפיננסית של בית”ר. אם לא נדע לעשות את זה, בית”ר לא תהיה במצב טוב בשנים הקרובות ואני לא מתבייש להגיד את זה.
11 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
ברק אברמוב
(אורן בן חקון)
אני לא נכנס לכיס של אף אחד, אבל כל אחד שיכול לרכוש מנוי שירכוש, תסתכלו על זה ככסף שהמועדון זקוק לו, לפני שבוע וחצי כמעט ולא היה בית”ר ירושלים ואם היו אומרים לכם תשימו 1,000 שקל הייתם שמים, אז בואו תשימו את זה עכשיו. אני לוקח את בית”ר לתוכנית הבראה, לקחתי על עצמי את החובות. בשלוש השנים הקרובות אמחק את החובות, אבל אני בסוף אדם אחד עם יכולות מוגבלות, צריך עזרה ותמיכה של אנשי עסקים ואוהדים. חשוב לי שיהיו איתנו ולא יסתכלו על זה בפן הכלכלי של שווה-לא שווה, אלא בפן של החיים.

“ראיתי את בית”ר מעל הכול, זו העסקה הכי גרועה שיכולתי לעשות”

מפה אני רוצה להסביר את החובות של בית”ר. לי היו דברים שלא ידעתי, אני לקחתי על עצמי חובות של 42 מיליון ש”ח. ראיתי את בית”ר מעל הכול, זו העסקה הכי גרועה שיכולתי לעשות. את רוב הכסף שתוכנן שאשלם השנה שילמתי. כרגע כמו שזה נראה יהיה קשה מאוד. אני כרגע מאמין בסגל הקיים ואני רוצה להגיד מילה טובה לשחקנים.
11 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
(חגי מיכאלי)
זה לא פשוט לבוא למחנה אימונים כשאתה לא יודע באיזו ליגה תשחק ואם בכלל תישאר, וגם כשיש חוסר ודאות סביב המשכורת. ועדיין הם באו ועשו את העבודה בצורה הטובה ביותר, אין לי מילה רעה להגיד עליהם והיו מקצוענים. בעבר ביקרתי שחקנים ועשיתי את זה כשהיה צריך, אבל מגיעה להם מילה טובה שהסתכלו על טובת המועדון, נטו לטובת בית”ר כדי שתישאר בחיים, אז מגיעה להם תודה רבה. יש לנו סגל טוב, נביא עוד 2-3 שחקנים בוודאות.
התחלתי תהליך כדי לבנות גם מחלקת נוער יציבה, אני מאמין שבשנה הבאה תראו מחלקת נוער טובה משמעותית וגם השנה תראו כמה דברים שישתנו ויהיו טובים מאוד. אני מודה למשה חוגג, שעשה רבות עבור בית”ר ירושלים. אני יודע כמה כספים הוא העביר בשביל שבית”ר תתקיים, ראיתי בעיניים שלי, אני רוצה לאחל לו שהעניין המשפטי שלו יהיה מאחוריו ויצליח. לפני העסקה לא הייתי חבר שלו, אלא רק קולגה, אבל היום אנחנו גם ברמה החברית. הוא ניסה לעשות טוב, לא תמיד הצליח, אבל הוא השתדל ואני מודה לו על התרומה ובטוח שבלב הוא יישאר אוהד.
11 צפייה בגלריה
משה חוגג וברק אברמוב
משה חוגג וברק אברמוב
משה חוגג וברק אברמוב
(האתר הרשמי של בית"ר י-ם)
“אני רוצה להודות גם לרועי רוזן שליווה אותי בעסקה הכי מורכבת שעשיתי. אמרו לי לא לחתום ולא לעשות את העסקה, אבל לא נתתי לעסקה הזאת ליפול. רועי עבד בלילות והיה בשיחות עם להב 433 ויצחק יונגר. ניר ברקת איש מדהים, לאו דווקא בגלל התרומה הכלכלית, הוא ישב איתי בלילה כדי למצוא פתרונות, זה רק מראה כמה בית”ר והעיר חשובות לו, זה לא מובן מאליו, נמשיך לעבוד בצוותא גם בעתיד”.

“בית”ר צריכה בעלים לא מיליונר אלא מיליארדר”

“אני רוצה גם להודות לראש העיר משה ליאון ולעירייה, בסוף הם נתנו את הערבות שביקשתי ובטוח שנעשה דברים ביחד, אני בטוח שנציל את הקבוצה ביחד עם העירייה כי בלי זה קשה לקבוצה להצליח”.
“יוסי אבוקסיס הגיע לבית”ר כשאני הייתי בעלי בני יהודה והוא אימן. לא הייתה הצלחה באותה עונה, זה לא סוד, אני ראיתי את זה שלטובת בני יהודה עדיף לו שייצא מהחוזה שלו לטובת ההצלחה של הקבוצה, ואמרתי למשה חוגג שאני “תורם” לבית”ר את יוסי מבחינה כלכלית, אבל חד משמעית לא עלה בדעתי שאהיה הבעלים. בית”ר צריכה בעלים לא מיליונר אלא מיליארדר. לא ידעתי אז שבית”ר תקרוס. יוסי עשה פה סיום עונה טובה, וכרגע הוא ממשיך בבית”ר כי הוא ראוי ומצוין”.
11 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(שחר גרוס)
לגבי בית וגן, המתחם בבעלות אנשי עסקים ירושלמים, שדרך אגב אני לא מכיר אותם, אין לי קשר לבית וגן, שום קשר. אני חושב שבית”ר צריכה לקבל מתקן ראוי מבית וגן. אני קורא לעיריית ירושלים למצוא קרקע חלופית לבית וגן. אני יותר מאשמח אם זה יקרה, שבית”ר תקבל מתקן אימונים לנוער עם מתקן ברמה הכי גבוהה וכמובן גם הבוגרת, כמו בכל מועדון אחר. מדובר בהשקעה של עשרות מיליונים.
כרגע אני מבין שזה לא הולך לקרות, אבל אני פונה לעיריית ירושלים: בואו נשפץ את בית וגן ונעשה לו מתיחת פנים. גם אנחנו נירתם לזה, המתקן הקיים לא ראוי, אני רוצה לעצב את בית וגן מחדש או לעבור למתקן חדש, אני מסתכל רק לטובת בית”ר.
11 צפייה בגלריה
משה ליאון
משה ליאון
משה ליאון
(איציק בלניצקי)

“ללה פמיליה ובית”ר אכפת מהמועדון, גם הם הבינו שטעו”

“כשהודעתי שאני יורד מהעסקה זו הייתה הודעה רשמית, אמרתי שאני מרים ידיים בגלל מורכבות העסקה. זה לא כי רבתי עם חוגג, הייתי צריך את העירייה, את בית המשפט ולהב. באותו בוקר כל זה לא קרה. קיבלתי אלפי הודעות מאוהדי בית”ר וגם מאוהדי כדורגל, מהאנשים הכי חזקים במדינה, שאמרו לי ‘חשוב שתציל את הקבוצה’. שיחקו על הלב שלי, התעשתי ואז הגיעה העסקה עם ברקת. ומה ג’קי בן זקן עשה? רק רצה לעזור לבית”ר ושתישאר בחיים”.
“לה פמיליה זה ארגון גדול של אוהדי בית”ר, אני לא מתכחש אליו ומכבד אותו. כל עוד הם יהיו ארגון של אהדה, אני אתמוך בהם ויהיה איתם. אני מסתכל רק על מה שיהיה קדימה, כל עוד לא תהיה גזענות, בית”ר והארגון תהיה כאחד. בלי קהל הקבוצה לא יכולה להתקיים. ביום שבת הם הוכיחו מה זו אהדה. במשחק שהקבוצה קיבלה 4 והיה שפל ברמה המקצועית, הקהל לא הפסיק לעודד, לא ראיתי דבר כזה בישראל ובעולם. ללה פמיליה ובית”ר אכפת מהמועדון, גם הם הבינו שעשו טעויות, אבל אנחנו כאן להסתכל קדימה, והקדימה זה להיות ביחד”.
11 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(חגי מיכאלי)
לגבי זרגרי, העסקה נחתמה לפני שרכשתי את המועדון. יענקל’ה שחר רכש את זרגרי ועשה מחווה לבית”ר ואני אומר לו תודה, זו לא הפעם הראשונה שהוא עוזר וזה לא מובן מאליו. אני כמובן אכבד את ההסכם, כל עוד הוא ירצה לחתום שם, אבל אם הוא רוצה להישאר אז הוא יישאר בבית”ר ולנו יישאר חוב למכבי חיפה. אחרי שחיפה יחזרו מסרביה בעזרת השם עם הכרטיס לליגת האלופות נפתור את זה.
11 צפייה בגלריה
אביאל זרגרי
אביאל זרגרי
אביאל זרגרי
(איציק בלניצקי)
“אם יבואו ספונסרים ומנויים התקציב יוכל לגדול. אני יודע שהיו עוד אנשים שהתנהלו לגבי רכישת בית”ר, אבל כשראו את המורכבות הם הלכו. אני באתי מהלב, אם הייתי בא בגלל הפן העסקי חד משמעית לא הייתי עושה את העסקה. עשיתי את הדבר הנכון כי בית”ר צריכה להיות בכדורגל הישראלי. גם אם תיתן לחוגג כל סכום שבעולם הוא לא ירצה לחזור לכדורגל. יש לו את הצרות שלו ומאחל לו בהצלחה שיפתור אותן”.

“לא היה קל להביא את אדרי מבני יהודה, שמח שהסכים”

“היה חשוב לי להביא את כפיר אדרי שיבוא ויעשה סדר במועדון. ההתנהלות הייתה לא לרוחי ולא אהבתי אותה. אני בצורת ניהול אחרת, אנחנו מבינים אחד את השני ואני שמח שהוא פה. לא היה קל להביא אותו מבני יהודה, ואני שמח שהוא הסכים לבוא למהלך הזה”.
11 צפייה בגלריה
כפיר אדרי וברק אברמוב
כפיר אדרי וברק אברמוב
כפיר אדרי וברק אברמוב
(נעם מורנו)
בבית”ר ציינו לגבי מרכז שלוה, בו נערכה מסיבת העיתונאים: “מרכז "שלוה" שהוא חלק מעמותת שלוה שמטפלת באלפי אנשים עם מוגבלויות מגיל 0 ועד בגרות, פועלת בשיתוף פעולה מלא עם בית"ר ירושלים (בחמש השנים האחרונות) ובנק יהב, שפרש את חסותו על המפעל המבורך הזה. ילדי המרכז מקבלים ביגוד, ציוד, אירועי שיא ומגלים גרף השתפרות אדיר וזכו למספר משחקים גם עם שחקני הקבוצה במהלך העונה האחרונה.
11 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
ברק אברמוב
(אורן בן חקון)