1 צפייה בגלריה
ניימאר, אמבפה ומסי
ניימאר, אמבפה ומסי
ניימאר, אמבפה ומסי
(רויטרס)
דיווח דרמטי הבוקר (שלישי) ב”טיימס” הבריטי לפיו 10 מועדונים עומדים בפני עונשי פייר פליי מטעם הגוף המפקח של אופ”א, כאשר בין השמות הבולטים ניתן למצוא את ברצלונה, יובנטוס, אינטר, רומא ופאריס סן ז’רמן. מדובר על עבירות שבוצעו עד עונת 2020/21, כולל.
אופ”א מכינה את ההודעה בה תבשר מהן הסנקציות אשר יוטלו על הקבוצות האלה. בכל הנוגע לפ.ס.ז’, מארסיי שגם היא ברשימה, אינטר ורומא – העונש אשר יוטל עליהן יהיה חלק מהסדר פשרה שלהן מול הגוף המפקח שהושג לאחרונה. שתי הצרפתיות יספגו קנסות כספיים, בעוד האיטלקיות יהיו תחת מגבלת העברות מסוימת שלא נחשפה בשלב הזה.
ברצלונה ויובנטוס לא הסכימו לנהל מו”מ מול הגוף הפיננסי המפקח של אופ”א. שתיהן נמצאות בעיצומו של הליך משפטי נגד אופ”א, ביחד עם ריאל מדריד, על הניסיון שלהן להקים את הסופר ליג האירופית ויהיה מעניין לראות איזה עונש יושת עליהן בעקבות הסירוב להיכנס למו”מ.
בנוסף, נטען כי לא פחות מ-20 מועדונים נכנסו לרשימה של אופ”א שמפקחת אחרי החשד שהן הפרו את חוקי הפייר פליי הפיננסי, ביניהן ארסנל שמוליכה כיום את הפרמייר ליג אחרי שניצחה בכל שלושת משחקי הפתיחה של העונה באנגליה.
בכירים בארסנל טוענים כי הם עומדים בכל חוקי הסף ולא קיבלו שום אזהרה בנושא. התותחנים סובלים מהפסדים גבוהים בשלוש השנים האחרונות בגובה 213 מיליון ליש”ט, כאשר ב-2020/21 ההפסד לבדו עמד על 127 מיליון ליש”ט, מה שמציב אותה בסכנה גדולה לספוג עונש. כידוע, אופ”א מתירה לקבוצות לחרוג עד 30 מיליון אירו בתקופה של שלוש שנים בחישוב התקציב (טרם החוקים החדשים שנכנסו העונה), אולם בפרמייר ליג מתירים לקבוצות להפסיד עד 105 מיליון ליש”ט בפרק הזמן הזה.

יחד עם זאת, עונת 2020/21 נערכה בצל הקורונה ואופ”א כבר הודיעה כי היא תאפשר חריגות גבוהות יותר והשאלה הגדולה היא האם אחרי כל החישובים האלה, ארסנל תצטרף גם היא לרשימת הקבוצות שכבר צוינו למעלה ואשר צפויות לספוג עונשים כאלה ואחרים. החל משנת המס של 2023 חוקי הפייר פליי הפיננסי עוברים שינוי וקבוצות יכולות להוציא עד 70% מההכנסות שלהן, מדובר בחוקים פשוטים יותר לאכיפה ולביצוע מצד הקבוצות.