2 צפייה בגלריה
הקמת עוד מגרשי כדורגל
הקמת עוד מגרשי כדורגל
הקמת עוד מגרשי כדורגל
(אורן בן חקון)
משרד התרבות והספורט מתחיל לבנות מגרשי כדורגל ברחבי המדינה ויוצא בקול קורא להקמת קומפלקסים חדשים של מגרשים ברשויות המקומיות, כאשר התנאי לזכייה במכרז הוא התחייבות להקצאת שליש מהפעילות במקום לטובת קבוצות נשים, לכל הפחות.
באגף המתקנים של המשרד הקציבו 150 מיליון שקל לטובת הקמת קומפלקסים של מגרשי כדורגל, כאשר המדינה הודיעה כי תשקיע 25 מיליון שקל באופן מיידי לטובת הקמתם, על מנת לפתח את הכדורגל הישראלי ולייצר עוד מגרשים לטובת השחקנים והשחקניות ברחבי המדינה.
כל רשות מקומית יכולה לגשת למכרז על הקמת קומפלקס של כדורגל, כך שתוכל לבנות בין שניים לשישה מגרשים בקומפלקס אחד כולל חדרי הלבשה. כל רשות מקומית תקבל תמיכה על פי המצב הסוציו-אקונומי שלה, כאשר התמיכה של המשרד יכולה להגיע עד ל-90% מעלות ההקמה.
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(מיכה בננו)
התנאי לקבלת כספי התמיכה לבניית המגרשים הוא שהרשות המקומית תתחייב להקצות שליש מהפעילות לטובת כדורגל הנשים. אם אין קבוצות נשים באותה רשות מקומית, העירייה או המועצה תצטרך להקים מועדון נשים ותוכל לקבל את כספי התמיכה. רשות מקומית שלא תעמוד בתנאי הזה, תצטרך לשלם קנס, כאשר כל הפרה תגרור קנס בגובה של 10% מהסכום שקיבלה מהמדינה לטובת הקמת הקומפלקס.
כל עיר או רשות מקומית שיש לה שטח גדול ורצון לקדם כדורגל נשים במקביל לפעילות השוטפת של קבוצות הגברים תוכל לגשת למכרז, כאשר במשרד התרבות והספורט דוגלים במדיניות של הקמת יותר קבוצות נשים בכל ענפי הספורט. בימים אלה, אגב, מתכנסת ועדת ציבורית לבחינת המצב בספורט הנשים בישראל, אותה הקים השר חילי טרופר.