1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים. הירוקים רשמו רווח מרשים
שחקני מכבי חיפה חוגגים. הירוקים רשמו רווח מרשים
שחקני מכבי חיפה חוגגים. הירוקים רשמו רווח מרשים
(עמרי שטיין)
מכבי חיפה יכולה להיות יותר ממרוצה לאחר שהשלימה הערב (שלישי) את המשימה והביאה המון גאווה למדינת ישראל עם העפלתה לליגת האלופות. הירוקים של ברק בכר גברו על הכוכב האדום בלגרד בסיכום שני המשחקים של הפלייאוף וחגגו עם 2:2 יקר ב’מארקנה’ את העלייה השלישית של המועדון לשלב הבתים של המפעל היוקרתי – הכי הרבה אי פעם לקבוצה ישראלית.
ועכשיו, לאחר שאלופת המדינה עשתה את שלה, היא יכולה להתחיל לספור את המזומנים. העלייה לצ’מפיונס שווה כסף לירוקים, והרבה כסף. כמה? לשם כך נפרק את העניין לגורמים.
ראשית, נבהיר כי מעבר לרווחים הצפויים למועדון מהכרמל על ההעפלה לשלב הבתים, הם הכניסו לקופת המועדון 100 מיליון שקלים. 80 מיליון מגיעים מאופ”א על ההעפלה ועוד 20 מיליון ממכירת כרטיסים, חסויות, תאי צפייה וספונסרים.
ומעבר למה שהרוויחו על ההעפלה למפעל הנוצץ, גם הצלחה מקצועית בשלב הבתים תהיה שווה לחיפאים הרבה כסף. בהתחשב בסכומים שחולקו במפעל בעונת 2020/21, כל תוצאת תיקו בשלב הבתים של האלופות תניב למכבי חיפה רווח של 930,000 אירו בעוד שניצחון יכניס למועדון 2.8 מיליון אירו. בנוסף, העפלה לשלב שמינית הגמר נראית רחוקה מהמציאות, אך סנסציה שכזו תכניס לירוקים סכום חסר תקדים של 9.9 מיליון אירו.
מעבר לכך גם קבוצת הנוער של האלופה הרוויחה, שכן היא תשתתף בליגת האלופות לנוער במסלול הקבוצות הבוגרות, כשתתמודד עם יריבותיה של הקבוצה הבוגרת. זאת כמובן מלבד קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד, אשר זכתה באליפות בעונה שעברה ותתמודד במוקדמות המפעל במסלול האלופות.