5 צפייה בגלריה
דולב חזיזה חוגג
דולב חזיזה חוגג
דולב חזיזה חוגג
(עמרי שטיין)
זה קורה. מכבי חיפה רשמה הערב (שלישי) הישג אדיר לאחר שגברה 4:5 (בסיכום שני המשחקים) על הכוכב האדום בלגרד בפלייאוף ליגת האלופות, ותשחק בשלב הבתים של המפעל היוקרתי. הירוקים מהכרמל הראו אופי בצמד המפגשים מול הסרבים, לא ויתרו לרגע אחד ולבסוף צלחו את המשימה.
בסיום ההתמודדות, מאמן חיפה, ברק בכר, היה מאושר: “זאת פעם ראשונה שאין לי מילים. אני לא מתכנן בד”כ, אומר מה שאני מרגיש ואני לא יודע מה להגיד מרוב שמחה והתרגשות. חזרנו כמו ווינרים, במצב כמעט בלתי אפשרי מול קבוצה וקהל כזה. שיחקנו במקומות קשים, אבל אין דבר שמשתווה לזה. לחזור מ-0:2 ולשלוט בצורה כזאת בוגרת ואחראית. אם יש מגיע, אז מגיע לכל אחד ואחד שהוא חלק מהמועדון. אני חושב שהרבה אוהדים בכל רחבי הארץ גאים. שמח שעשינו קצת טוב.
“שאתה נופל ביכולות אישיות ועשוה טעויות, אתה משלם. ושילמנו. ברגע שאתה שם, קשה לתאר את העוצמה של המועדון והקהל הזה. אז אומנם נפלנו אבל בסוף ידענו לחזור עם השער המצמק. במחצית השנייה כבר אי אפשר היה לעצור אותנו. דיברנו על זה שאנחנו מכבי חיפה. מהרגע שלעינו שלטנו וניצחנו בצדק”.
5 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(עמרי שטיין)
“יש לנו 2-3 בועטים שהם מחליטים בניהם”. אמר בכר על הפנדל שהחמיצה קבוצתו, “חזיזה גם בועט פנדלים טוב. אנחנו לא מחפשים להאשים. באותו רגע לא חשבתי אחרת. שחקן בא ולוקח אחריות, אז גם אם הוא מחטיא, תומכים בו. בסוף הכל יצא לטובה. הקבוצה הזאת מראה המון אופי, הרבה משחקים והיום זה היה הכי בולט שהקבוצה חזקה מנטלית. מגיע להם”.
“דיברנו על זה שאנחנו יכולים לחזור והגול המצמק ימנף אותנו ולהיות אנחנו. כי אנחנו לא קבוצה שיודעת להתגונן. לחצנו, תקפנו, החמצנו והרגשנו שזה בורח לנו, אבל בסוף הצדק נעשה. יש כל כך הרבה קבוצות חזקות, טובת, מעניינות. רוצים שיהיה אטרקטיבי לקהל בארץ. מאריבור ישבה לי עד היום כמו צלקת, אבל היום היא הגלידה ועשינו את זה כמו גדולים. אני שמח”.
גם אחד המצטיינים בצמד המפגשים, דולב חזיזה, לא יכל להסתיר את ההתרגשות: “דרך קשה עשינו. עשינו את זה מול קבצה קשה וקהל מטורף. אמרתי לעומר שהוא יכנס ויעשה את הגול. הוא בסוף זה שהעלה אותנו אז מגיע לו כל הכבוד, רציתי לפרגן לו. מתחילת השנה אני עובד מאוד קשה, אני רוצה להגיע לרמות האלה, הייתה לי אובר מוטיבציה וחלמתי על זה כל רגע וחיכיתי למשחקים. להגיע בשבילי לליגת האלופות זה אפילו לא חלום שהתגשם כי לא דמיינתי את זה”.
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי חוגג
עומר אצילי חוגג
עומר אצילי חוגג
(עמרי שטיין)
“אחרי הפציעה שהייתה לי האמנתי בעצמי, המשפחה ובעיקר אישתי תמכו בי ללא הפסקה. תודה לכל הצוות המקצועי על ההכנה המטורפת. גם על הדשא מאוד קשה היה לשחק. היו סיטואציות שהקהל שרק ואני עצרתי. לא שמענו אחד את השני. אנחנו צועקים לכל אחד מסרים ובגלל זה הלך לי הקול. גם במחצית ידענו שנעלה וננצח לא משנה מה יהיה. אחרי זה ירד הלחץ למרות שלא היינו מסודרים. ברק סידר אותנו, אבל באנו לשחק כדורגל ובחצי השני עשינו את זה בגדול”.
עוד הוסיף חזיזה: ”ברק אמר לנו לבוא לקבל את הכדור, פרנזי היה צריך להתמודד עם 2-3 שחקנים. המסר העיקרי היה שנהיה אמיצים, כמו ווינרים. א משנה עם זה מכוער, טוב או לא טוב. הגיע לנו. ראיתם את ההתפרצות בסוף. אני בטוח שכולם ישתתפו ואנחנו שמחים. סגל זה מה שמביא אותך להישגים כאלה. אני אשמח לשחק מול בית מוות כזה של פ.ס.ז’, ליברפול או אולי דורטמונד”.
5 צפייה בגלריה
דניאל סונדגרן חוגג
דניאל סונדגרן חוגג
דניאל סונדגרן חוגג
(עמרי שטיין)
כובש השער הראשון של חיפה, דניאל סונדגרן, שיתף את תחושותיו בסיום: “חלום שהתגשם. הידיעה שנשחק בליגת האלופות זה החלום של כולנו. היום הראנו לכולם שאנחנו שייכים לשם. כדורגל זה הכל מנטלי. שחקנים גדולים, קטנים, כולם טועים. גם אני טעיתי במחצית הראשונה, אך הצלחתי להבקיע על סף המחצית ונתתי אנרגיה לחבריי”.
עוד הוסיף השבדי שכבש את השער הראשון של חיפה: “במחצית השנייה היינו הרבה טובים ולבסוף התמזל מזלנו עם הגול בסיום. רוצים לשחק נגד הקבוצות הגדולות ביותר. לא משנה מי. אתה משחק כדורגל פעם אחת בחיים. אני רוצה רק ליהנות עכשיו ובהמשך נראה את מי נקבל”.
5 צפייה בגלריה
דניאל סונדגרן חוגג בטירוף
דניאל סונדגרן חוגג בטירוף
דניאל סונדגרן חוגג בטירוף
(עמרי שטיין)