6 צפייה בגלריה
איציק אהרונוביץ'
איציק אהרונוביץ'
איציק אהרונוביץ'
(מערכת ONE)
שני מאמנים היו הערב (שלישי) על הקווים. האחד, ברק בכר, שעשה את כל ההתאמות תוך כדי תנועה, גם כשהקבוצה שלו פיגרה, והשני היה דיאן סטנקוביץ’, המאמן הסרבי שנחשב לכוכב ענק. יחד עם זאת, אותו כוכב הרס את כל המשחק של הכוכב האדום כשהוציא את השחקן הכי טוב שלו – גוואלור קאנגה. ברגע שקאנגה יצא אף אחד לא הבין למה הוא הוציא אותו ואפילו הוא התעצבן וסימן שלא ברור לו פשר החילוף. במחצית הראשונה הוא היה השחקן הכי בולט בכוכב האדום ועשה מה שהוא רצה. הוא העלים את עלי מוחמד והיה סכנה ברורה ומיידית למכבי חיפה.
היה מזל גדול לירוקים וסטנקוביץ’ היה זה שלמעשה החזיר את מכבי חיפה למשחק. עם זאת, אי אפשר שלא לחזור למחצית הראשונה שבה ברק בכר פתח עם שלושה בלמים, עם דולב חזיזה בימין ופייר קורנו בשמאל כשחזיזה נכנס מפעם לפעם למרכז המגרש כדי לעזור בהנעת הכדור.
למרות העבודה של חזיזה, הבעיה הקשה ביותר היו איבודי הכדור במרכז המגרש של עלי מוחמד. הבלמים של חיפה לא הופיעו במחצית הראשונה – לא דניאל סונדגרן שאשם בשער הראשון, לא בוגדן פלאניץ’ שלא הצליח לקחת את השחקן שלו ולא שון גולדברג שהכדור הגיע לרגליו ומשום מה במקום להרחיק אפשר לאלכסנדר פשיץ’ לכבוש את השער הראשון מקרוב.
6 צפייה בגלריה
עלי מוחמד. לא הופיע
עלי מוחמד. לא הופיע
עלי מוחמד. לא הופיע
(עמרי שטיין)
כל שחקני מכבי חיפה המשיכו עם הטעויות במחצית הראשונה, למעט נטע לביא שהצטיין והיה מספר אחת על המגרש. אף אחד לא בא לעזרתו של לביא – צ’ירון שרי נעלם, עלי מוחמד לא היה במשחק מהרגע הראשון ולמזלה של מכבי חיפה היא קיבלה פנדל בעזרת ה-VAR. חזיזה בעט את הכדור מהנקודה הלבנה והשוער של הסרבים, מילאן בוריאן, הדף. אך ההתקפה לא הסתיימה מאחר ומכבי חיפה לחצה את הכדור בחלק המגרש של הסרבים וסונדגרן ניסה את מזלו מבעיטה ממרחק וגם כבש.
מכבי חיפה ירדה במינימום של צרה למחצית השנייה, כשהכל פתוח ולא נסתם הגולל על הקבוצה. ברק בכר עשה שיחות עם השחקנים, עורר אותם וחל שיפור אצל סונדגרן, פלאניץ’ וגולדברג. קורנו הפתיע והיה נפלא בהגנה, הוא חיסל את אוסמן בוקארי ולא הותיר לו סיכוי. בנוסף, קורנו עשה שתי סגירות אלכסוניות שרק שחקן שמבין הגנה ברמה כזו יכול לעשות ולמעשה הציל את אלופת המדינה. המגן תקף נכון ובהמשך בוריאן לקח לו כדור מחיבורי הקורות.
6 צפייה בגלריה
נטע לביא. הצטיין
נטע לביא. הצטיין
נטע לביא. הצטיין
(עמרי שטיין)
זה היה משחק נפלא של קורנו אבל צריך להגיד את האמת – אילולא הטעות הקשה של המאמן שהוציא השחקן מספר אחת שלו, אולי לא היינו מדברים על זה בכלל.
מכבי חיפה הייתה אחרת על המגרש במחצית השנייה, נטע לביא השתפר אף יותר ושרי בא לקבל את הכדורים. הירוקים שיחקו עם חילופי מסירות ברמה גבוהה ביותר והביכו את הסרבים בהרבה רגעים של המחצית השנייה. שחקניו של בכר שלטו במשחק ללא עוררין והסרבים, עם כל האוהדים שלהם, שיחקו עם כדורים ארוכים על פשיץ’ והסתמכו כמעט אך ורק על כדורי גובה.
6 צפייה בגלריה
פייר קורנו. משחק נפלא של המגן
פייר קורנו. משחק נפלא של המגן
פייר קורנו. משחק נפלא של המגן
(עמרי שטיין)
כניסתו של עומר אצילי הייתה מחויבת למציאות מאחר שדין דוד לא היה על המגרש. אצילי ידוע ככזה שיכול לעשות שמות והוא היה האקס פקטור. מכבי חיפה לחצה בדקות האחרונות וקיבלה כדור חופשי קריטי. הכדור פגע בחלוץ הסרבי שבעט לכיוון הלא נכון והכדור נכנס לרשת – 2:2 בדקה מצוינת ששלח את מכבי חיפה לליגת האלופות.
בנימה אישית: אני מלווה את הקבוצה ונמצא בתוך המערכת כמעט 50 שנה. התרגשות כמו שהייתה לי היום, לא הייתה לי מזמן. הייתה לי הרגשה מהרגע הראשון שלא סתם באתי לפה. אני חוזר למשחק ה-3:3 המיתולוגי לפני 20 שנה בגראץ ששידרתי ברדיו חיפה ובו הירוקים עלו לליגת האלופות לראשונה, גם בזלצבורג שידרתי – שלוש פעמים הייתי שם ויש לי מאה אחוזי הצלחה.
6 צפייה בגלריה
עומר אצילי. היה האקס פקטור
עומר אצילי. היה האקס פקטור
עומר אצילי. היה האקס פקטור
(עמרי שטיין)
מכבי חיפה בבתים של ליגת האלופות ולכו תדעו לאיזה בית הם יוגרלו. ברק בכר זה מאמן שרוצה להתחרות מול כל קבוצה שהוא משחק נגדה. הוא דוגל בגישה התקפית תמיד ולא מפחד משום קבוצה. אני נזכר במשחק שבו חיפה ספגה 7:2 מטוטנהאם וכולם לגלגו עליה ועל בכר, אך גם נגד טוטנהאם ברק בכר רצה להתחרות. נכון שמדובר בכדורגל הישראלי, אבל נתחרה מול כל קבוצה. לכן, אני משליך את ה-7:2 לטוטנהאם על קמפיין המוקדמות הנוכחי וחושב שיש לו קשר לעלייה.
בכר הוא מאמן עם “ביצים” ולא מפחד מאף שחקן או מאמן בעלי שם. הוא עשה היסטוריה פרטית ושבר את קיר הזהב, כשעל הדרך הוא הפך להיות המאמן הגדול בכל הזמנים בתולדות הכדורגל הישראלי.
6 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(עמרי שטיין)