4 צפייה בגלריה
עידן לשם
עידן לשם
עידן לשם
(חגי מיכאלי)
נבחרת ישראל המשיכה היום (שישי) עם המשחק השני בגביע דייויס כשעידן לשם הפסיד תומאס מצ’אק 6:4, 7:5. בכך ישראל ירדה לפיגור 2:0 מאכזב במאזן מול צ’כיה לאחר שמוקדם יותר הפסיד דניאל צוקרמן לירי להצ’קה 6:0, 6:4. הישראלי יכול להיות מאוכזב מאחר והיה לא פחות טוב בלא מעט רגעים לאורך ההתמודדות, אך ברגע הקריטי ביותר איבד שתי נקודות מערכה ואת המשחק.
המערכה הראשונה נפתחה בצורה שוויונית. בכל משחקון השתנתה הדומיננטיות של המגיש, אך דבר אחד – שאפיין את המשחק כולו – נותר בטוח, השניים ידעו לשמור על משחקוני ההגשה. לאחר 3:3 הצליח מצ’אק לשבור לראשונה, ושמר על השבירה הזו כדי לנצח 4:6.
המשחק המשיך בדיוק באותה הצורה, כששני הטניסאים שומרים על ההגשות ולא מאפשרים ליריב להשיג את השבירה. במשחקון העשירי הגיע הרגע הגדול של לשם, שהוביל 15:40 וקיבל לידיו שתי נקודות מערכה, אך הישראלי לא עמד בלחץ, איבד את המשחקון, נשבר בזה שאחריו והפסיד את המשחק.
יוני ארליך, שיתמודד מחר במשחק הזוגות, סיכם את היום הראשון: ״די מאכזב, הייתי גאה בעידן (לשם) הוא שיחק טניס ברמה מאוד מאוד גבוהה, הרבה חודשים לא ראיתי אותו ככה. לצערי בסוף התחילו לו התכווצויות וגם הלחץ השפיע, המצ’אק התעלה עם ההגשות. מאוד מאכזב כי לפחות היה מגיע לו לקחת את הסט השני, שיחקנו נגד שניים מאוד טובים. שניהם היו ברמה גבוהה וגם יירי להצ׳קה במשחק הראשון לא השאיר לצוקרמן שום אפשרות לנצח, הוא נתן את המקסימום”.
4 צפייה בגלריה
יוני ארליך
יוני ארליך
יוני ארליך
(חגי מיכאלי)
על הפערים אמר: “ידענו שיש הבדלי רמות אבל חשבנו שאולי עם הלחץ והקהל זה ישפיע, אבל הם ממול התעלו וצריך להגיד להם כל הכבוד. זהו, מחר יום חדש, נכנסים לעניינים מהזוגות. נקווה שננצח בזוגות וזה ייתן את הפתח להמשך. מי ישחק ביחידים? נשב ונראה, כרגע עידן עייף, לישי עוליאל תמיד הדלת פתוחה. בראש הוא יודע שתמיד הוא יוכל לשחק. אמרתי להם שאשבור להם את הרגליים אם לא ינצחו, אבל ברצינות ניסיתי רק לעודד אותם, גם את צוקרמן למרות שנגמר 6:0. היו לו הזדמנויות, אבל יירי שיחק ברמה מאוד גבוהה. עידן שיחק ברמה איכותית וידעתי שיהיו הזדמנויות, אך לצערנו נגמר איך שנגמר״.

מערכה ראשונה

עידן לשם פתח בצורה חלקה, שמר על ההגשות בלי לאבד נקודה ועלה ל-0:1. המשחקונים המשיכו בצורה צמודה, כשכל אחד מהטניסאים מצליח לשמור על ההגשה שלו במשך חמישה משחקונים והגיעו ל-3:3. לשם פספס נקודת משחקון ואפשר למצ’אק לשבור בפעם הראשונה במשחק ולעלות ליתרון בכורה. הצ’כי המשיך בשלו, ניצח בקלות את המשחקון ועלה ל-3:5. הישראלי הצליח להתגבר על נקודת מערכה ולשמור על משחקון ההגשה שלו. מצ’אק ניצח את מערכת הפתיחה עם עוד משחקון הגשה יציב, וסיים עם 4:6.
4 צפייה בגלריה
עידן לשם
עידן לשם
עידן לשם
(חגי מיכאלי)

מערכה שנייה

הישראלי פתח בצורה חיובית והצליח לשמור על ההגשה במשחקון הראשון, אך ראה את יריבו עושה את אותו הדבר ומאזן ל-1:1. הישראלי תקף את הרשת בצורה טובה במשחקון השלישי והצליח לחזור ליתרון. למרות שהגיע לנקודת שבירה ראשונה במשחק, לשם לא הצליח לנצל אותה והפסיד את הנקודה. שני השחקנים ממשיכים להציג דומיננטיות בהגשות שלהם כשהמערכה השנייה ב-3:3. לשם הסתבך במשחקון השביעי, אך בניגוד למערכה הקודמת הצליח להתעורר בזמן ולנצח אותו.
אף אחד לא מצליח לשבור ועידן לשם עלה ל-4:5. הישראלי כבר קיבל שתי נקודות מערכה במשחקון ה-10, אך לא הצליח לנצל אף אחת מהן ואפשר למצ’אק לחזור ל-5:5. הצ’כי הצליח לשבור לראשונה במשחקון ה-11, שמר על ההגשה שלו וניצח את המשחק.
4 צפייה בגלריה
תומאס מצ’אק
תומאס מצ’אק
תומאס מצ’אק
(חגי מיכאלי)