6 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חולון
שחקני הפועל חולון
שחקני הפועל חולון
(קרדיט: האתר הרשמי של FIBA)
בשלוש העונות האחרונות, הפועל חולון וגלבוע\גליל נפגשו 14 פעמים, ורק פעמיים ההפרש עמד על יותר משבע נקודות. היום (שני) הגיעה הפעם השלישית המשחק נגמר בתבוסה של הקבוצה מהגלבוע 91:67 לאלופה מחולון, שרשמה את ניצחונה השני בליגה העונה והנחילה לקבוצה של רמי הדר את הפסדם הראשון.
במשחק עצמו, הפועל חולון שלטה לחלוטין במשחק החל מהדקה הראשונה ועלתה ל-2:10 מהיר, ממנו המארחת לא הצליחה לחזור לאורך כל המשחק. כאמור, המחצית הראשונה של חולון נראתה מצוין, בפיקודו של אריק גרין הנהדר שסיים משחק אדיר עם 31 נק’, אך לקראת סיום המחצית, הקבוצה המקומית מצאה את דרכה דרך שלשות לחתוך את ההפרש וירדה למחצית בתחושה שהיא יכולה לבצע קאמבק.
בפתיחת הרבע השלישי ג’ו רגלנד ביצע את העבירה הרביעית שלו וגרם לקבוצה של רמי הדר לפנטז על קאמבק אדיר כפי שביצעה בשבוע שעבר, אך לשווא. גרין הבין לאן נושבת הרוח ולקח את המשחק על עצמו, קלע 8 נקודות רצופות והוציא את הרוח מהמפרשים של גלבוע\גליל. הרבע האחרון היה בסימן “גארבג’ טיים” ונתן לגיא גודס אוויר לנשימה, כאשר שון דאוסון, קלע את הנקודות הרשמיות הראשונות שלו במדי האלופה לאחר ארבעה משחקים.
הסגולים יפגשו בעוד כשישה ימים את בני הרצליה שהביסה את הפועל ירושלים למשחק בין שתיים מהקבוצות המעניינות בליגת העל. שלושה ימים לאחר מכן תשחק מול אחת הפייבוריטיות לזכייה בליגת האלופות של פיב”א, גלאטסראיי הטורקית.
6 צפייה בגלריה
מרווין ג'ונס
מרווין ג'ונס
מרווין ג'ונס
(עמרי שטיין)
גלבוע\גליל מנגד, קיוותה לבצע קאמבק מפתיע נוסף כפי שביצעה בשבוע שעבר מול הפועל גליל עליון עם ניצחון הירואי לאחר שתי הארכות, אך הפעם לא היוותה תחרות לאלופת המדינה, ותקווה להתאושש מול הפועל ירושלים בעוד שבוע בארנה.
קלעו להפועל חולון: אריק גרין 31 נקודות, מרווין ג’ונס 21 נקודות, שון דאוסון 10 נקודות, היידן דלטון וכריס ג’ונסון 9 נקודות כ”א, ניב משגב 7 נקודות והראל דדון נקודה אחת.
קלעו לגלבוע\גליל: ג’וש פרקינס וג’סטין גורהאם 12 נקודות כ”א, רשארד אודומס 10 נקודות, צוף בן משה ועמית זיס 8 נקודות כ”א, פייטון וויליס 6 נקודות, ג’וש פאטון 4 נקודות, מירון רוינה ודניאל גואטה 2 נקודות כ”א.

רבע ראשון: 19:27 להפועל חולון

חמישיית הפועל חולון: פרדי בורדיון, ג’ו רגלנד, כריס ג’ונסון, אריק גרין ומרווין ג’ונס.
חמישיית הפועל גלבוע\גליל: פייטון וויליס, ג’וש פרקינס, ג’סטין גורהאם, עמית זיס ובניה סרור.
עמית זיס קלע את הנקודות הראשונות של המשחק עבור הקבוצה הביתית, כשמנגד אריק גרין שם על הלוח את הפועל חולון לראשונה במשחק. מרווין ג’ונס השלים ריצת 0:8 מוקדמת ברבע הראשון בשביל לעלות ל-2:10. אריק גרין עם 12 מתוך 15 הנקודות הראשונות של הסגולים ולא נראה בדרך לעצור. רשארד אודומס עצר את הריצה של חולון עם שתי נקודות. ניב משגב הוא השלישי בסך הכל משחקני חולון שעלה על לוח התוצאות והעלה את את קבוצתו ליתרון 13 נקודות. שתי שלשות רצופות של הקבוצה מהגלבוע הלחיצו את גיא גודס שהזעיק פסק זמן לאחר שקבוצתו איבדה יתרון דו ספרתי. הרבע הראשון נגמר בשליטה מוחלטת של האורחת ובפיקודו של אריק גרין, 19:27 לחולון לאחר 10 דקות.
6 צפייה בגלריה
אריק גרין
אריק גרין
אריק גרין
(קרדיט: האתר הרשמי של FIBA)

רבע שני: 39:45 להפועל חולון

הדקה הראשונה ברבע השני של המשחק היה בשליטת הסגולים, ממש כפי שנפתחה ההתמודדות, כאשר ג’ו רגלנד לקח את הפיקוד והוביל את קבוצתו ליתרון 12 אחרי דקה וחצי ברבע. מספר 1 של חולון הרים את הפער ל-15 נקודות כבר ברבע השני, וקלע את הנקודות הראשונות שלו במשחק. אריק גרין לא עלה אותו דבר לרבע השני ורשם שלוש החטאות לשלשות פנויות. ג’וש פרקינס עלה לראשונה על הלוח חמש דקות בתוך הרבע השני אחרי שלשה. היידן דלטון החזיר את ההפרש ל-15 נקודות עבור האלופה. המארחת ניסתה לחזור למשחק בעיקר מאחורי קשת השלוש ושש שלשות שמרו אותה במומנטום מסוים לקראת סיום המחצית הראשונה. כריס ג’ונסון כהרגלו בקודש קלע סל על הבאזר וקבע את תוצאת המחצית, ,39:45 להפועל חולון.
6 צפייה בגלריה
פייטון וויליס זורק
פייטון וויליס זורק
פייטון וויליס זורק
(לילך וויס-רוזנברג)

רבע שלישי 54:74 להפועל חולון

הקבוצות החליפו סלים בתחילת הרבע, כשאריק גרין העלה את מאזנו ל-21 נקודות כבר אחרי שתי דקות בלבד מפתיחת המחצית השנייה. עמית זיס השתלט על ריבאונד קשה בהתקפה וג’ו רגלנד שניסה לעצור אותו, ביצע את העבירה הרביעית שלו במשחק וסיבך את גיא גודס. ג’וש פרקינס לא התבלבל וניצל את השאננות בהגנת חולון כדי לקלוע שתי נקודות קלילות מתחת לסל. צוף בן משה עם הרבע הטוב ביותר במשחק ושתי שלשות רצופות, הביא את מאמן האלופה להזעיק פסק זמן כשנותרו ארבע וחצי דקות למשחק. מרווין ג’ונס קלע שתי נקודות שהחזירו את ההפרש ל-17 עבור הקבוצה של גודס, אחרי שחולון שברה בצורה נהדרת את הלחץ של גלבוע בהגנה. ג’וש פרקינס שלח לגורהאם אסיסט נהדר בתוך הצבע. עמית זיס קלע שלשה משלו והוריד את ההפרש ל-10 בלבד וקבע רצית 0:7 ללבנים. אריק גרין קלע את הנקודה ה-28 שלו במשחק ועצר את המומנטום של הקבוצה הביתית, כשרמי הדר הזעיק פסק זמן על מנת לעצור את השטף שהגארד נכנס אליו. הפועל חולון סגרה את הרבע השלישי בצורה נהדרת מבחינתה כשעלתה ל-20 הפרש, 54:74 להפועל חולון.
6 צפייה בגלריה
ניב משגב
ניב משגב
ניב משגב
(האתר הרשמי של FIBA)

רבע רביעי: 67:91 להפועל חולון

את הרבע הרביעי הפועל חולון פתחה בדיוק כפי שרצתה: עם סל ועבירה של שון דאוסון, שקלע את הסל הראשון שלו בסגול במשחק רשמי העונה. דאוסון המשיך לצבור נקודות וביטחון, ושימח את גיא גודס שקיבל את הגארד לעונה אחרי ארבעה משחקים. ריצת 1:9 של הסגולים שלחה את רמי הדר לקרוא לפסק זמן, כשהפער עמד על שיא של 28 נקודות במשחק. ג’סטין גורהאם קלע שלשה והפועל גלבוע\גליל הגיעה ל-60 נקודות במשחק, כשיריבתה בסגול עם 90. דניאל גואטה שנכנס למשחק בשלב מאוחר קלע נקודות ראשונות במשחק. הפועל חולון יצאה מושלמת מהמשחק הקשה בגן נר כשניצחה 67:91 את גלבוע גליל.
6 צפייה בגלריה
כריס ג'ונסון בפעולה
כריס ג'ונסון בפעולה
כריס ג'ונסון בפעולה
(קרדיט: IFBA.COM)