4 צפייה בגלריה
רפי מנקו
רפי מנקו
רפי מנקו
(באדיבות FIBA)
עוד לפני המשחקים הערב (שני) סיכוייה של נבחרת ישראל להעפיל למונדובאסקט היו קלושים במיוחד, אבל הניצחון של סלובניה 75:81 על גרמניה חתם זאת סופית. כדי להשלים את האכזבה עבור גיא גודס וחניכיו, הם נחלו הפסד רביעי ברציפות כשספגו 71:68 משבדיה בחוץ.
הפעם האחרונה בה ישראל השתתפה בגביע העולמי הייתה ב-1986 תחת המאמן צביקה שרף. הרבה מאוד עבר מאז ואל המשחק בנורשפינג הערב הגיעה הנבחרת הלאומית עם הגב לקיר. היא פתחה רע מאוד ולודוויג הקאנסון הוביל את השבדים ליתרון 4:13 מהיר.
גודס הזעיק פסק זמן ממנו חזרה ישראל יחסית בסדר ובהובלת רפי מנקו ונמרוד לוי נטלה את היתרון ובהפסקה לוח התוצאות בישר על 37:40 לזכותה. הרבע השלישי היה רע מאוד התקפית לכחולים-לבנים, שקלעו 8 נק’ בלבד וספגו 16 מנגד. הרבע הרביעי היה קרב חפירות ובסופו לבר טימור הייתה הזדמנות לשלוח את המשחק להארכה, אך הוא החטיא מעבר לקשת וישראל הפסידה.
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל בשבדיה
שחקני נבחרת ישראל בשבדיה
שחקני נבחרת ישראל בשבדיה
(באדיבות איגוד הכדורסל)
עבור נבחרת ישראל היה זה הפסד רביעי ברציפות והיא ממשיכה את היכולת המאכזבת מהיורובאסקט. כעת, החבורה של גיא גודס במאזן 7:3 והיא במקום החמישי מתוך שש הנבחרות בבית. בחלון המשחקים הבא, בפברואר 2023, תתמודד נגד פינלנד וסלובניה שהבטיחו את מקומן במונדובאסקט.
קלעו לנבחרת שבדיה: לודוויג הקאנסון 29 נקודות, מלווין פנצאר 11 נק’, סימון בירגנדר 10 נק’ ו-11 ריבאונדים, יוהאן לופברג 6 נק’, כריסטופר קרז’פוביץ’ (5 ריב’), ויקטור גדפורס ודנזל אנדרסון 5 נק’ כ”א.
קלעו לנבחרת ישראל: רפי מנקו 17 נקודות ו-5 ריבאונדים, נמרוד לוי 12 נק’, בר טימור (8 ריב’) ועידן זלמנסון 9 נק’ כ”א, ניב משגב 7 נק’, תומר גינת 6 נק’ ו-6 ריב’, נועם דוברת 4 נ’ ו-5 ריב’, יפתח זיו וגבי צ’אצ’אשווילי 2 נק’ כ”א.

רבע ראשון: 16:17 לשבדיה

חמישיית נבחרת שבדיה: דנזל אנדרסון, טוביאס בורג, לודוויג הקאנסון, ויקטור גדפורס וסימון בירגנדר.
חמישיית נבחרת ישראל: יפתח זיו, בר טימור, רפי מנקו, תומר גינת ועידן זלמנסון.
4 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת ישראל בשבדיה
אוהדי נבחרת ישראל בשבדיה
אוהדי נבחרת ישראל בשבדיה
(באדיבות איגוד הכדורסל)
הפתיחה הייתה כולה של המארחים, בעוד ישראל נראתה רע מאוד. לוודוויג הקאנסון להט עם 9 נקודות אישיות בחמש הדקות הראשונות שהובילו ליתרון 4:13 ולפסק זמן של גיא גודס. ישראל חזרה טוב יותר מפסק הזמן ושלשות של רפי מנקו ונמרוד לוי הורידו את ההפרש ל-13:10. מלווין פנצאר חטף ורץ כל הדרך לדאנק, אבל סלים של בר טימור ונמרוד לוי בצד השני קבעו 17:16 שבדי אחרי 10 דקות של כדורסל.

רבע שני: 37:40 לישראל

נמרוד לוי היה האיש של גודס כשקלע שלשה נוספת והיה הראשון במשחק להגיע לדאבל פיגרס. השבדים לא נבהלו והחזירו לעצמם את ההובלה עם שתי שלשות רצופות, ניב משגב צימק ל-23:21. ישראל המשיכה לרדוף ושלשה מהפינה של טימור כפתה שוויון 28 ושלחה את הנבחרות לפסק זמן. עידן זלמנסון ביצע עבירה בלתי ספורטיבית, אך מנקו עם סל ושלשה העלה את ישראל ל-32:36. הקאנסון קלע שלשה גדולה, זלמנסון סידר לישראל יתרון 37:40 בהפסקה.

רבע שלישי: 48:53 לשבדיה

ישראל התקשתה לייצר נקודות בתחילת המחצית השנייה ונועם דוברת שבר בצורת כשהניח סל ראשון אחרי כארבע דקות של כדורסל. שלשות של דנזל אנדרסון והקאנסון שלחו את גודס להזעיק פסק זמן, כשהשבדים חזרו להוביל עם 42:45. מנקו חזר עם שלשה, אבל השבדים לא נתנו לישראל לחזור ושלשה נוספת של הקאנסון קבעה 47:51 מקומי. זלמנסון קלע אחת משתיים מהקו ו-10 דקות לסיום המשחק שבדיה הובילה 48:53.
4 צפייה בגלריה
בר טימור
בר טימור
בר טימור
(באדיבות FIBA)

רבע רביעי: 68:71 לשבדיה

מנקו חזר לפרקט עם נקודות, אבל הקאנסון המשיך ללהוט אצל השבדים. יוהאן לופברג ומנקו החליפו שלשות, סימון בירגנדר חסם את גבי צ’אצ’אשווילי בצד אחד ובצד השני השלים על ראשו סל ועבירה בדרך ל-55:64. משגב קבר שלשה, גינת קלע לייאפ וההפרש כבר ירד ל-2 בלבד, אבל שלשה גדולה של פנצאר קבעה 62:67. פחות מחצי דקה לסיום הקאנסון עם לייאפ קבע 66:69 מקומי, משגב ביצע עבירה בלתי ספורטיבית אך למרות הכול ישראל קיבלה הזדמנות לשלוח את המשחק להארכה, אלא שטימור החטיא מחוץ לקשת והנבחרת הפסידה 71:68.