5 צפייה בגלריה
לונרזו בראון
לונרזו בראון
לונרזו בראון
(באדיבות הכוכב האדום)
זה היה קרוב, זה כמעט קרה, אך לבסוף מכבי תל אביב עדיין לא הצליחה לנצח מחוץ להיכל. הערב (חמישי), הייתה זו הכוכב האדום בלגרד שמנעה ממנה לעשות כן ויצאה עם 68:69 דרמטי, כשלצהובים אף הייתה הזדמנות להפוך במהלך האחרון של המשחק.
הפתיחה הייתה שייכת למארחת, שנהנתה מיכולת טובה של טובה של לוקה וילדוזה ובנג’מין בנטיל, כשרק רוח לחימה של רומן סורקין מנעה מהם לבצע בריחה של ממש. בהמשך גם לורנזו בראון הצטרף למספר 9 בצהוב ושניהם יחד קבעו כבר צמוד עם החבורה מבירת סרביה.
לקראת הסיום, המארחת פתחה בריצה נוספת ואף עלתה ליתרון שמונה, אך שוב בראון וסורקין הובילו ריצת 1:8 לבדם והשיבו את קטש למשחק 50 שניות לסוף. מכבי אף הצליחה לבצע עצירות בהגנה, אך חוסר ריכוז מנע ממנה להשיג את היתרון המיוחל. למזלה, בשניות הסיום גם המקומיים לא היו חדים ונתנו להם עוד הזדמנות כשנותרו 9 שניות על השעון, אך בראון, שכאמור היה נהדר, החטיא את הזריקה המכרעת ומכבי ירדה שוב מנוצחת בחוץ.
החבורה של עודד קטש ירדה למעשה למאזן 5:5, כשכל חמשת הניצחונות היו בהיכל וכל חמשת ההפסדים מחוצה לו. ביום ראשון מחכה לצהובים קרב גדול מול הפועל ירושלים בבית, כשבליגה כזכור הם עדיין במאזן מושלם. ביום שישי הם יקוו לשנות את הסטטיסטיקה ולצאת עם ידם על העליונה לראשונה בחוץ, כשיתארחו אצל באיירן מינכן.
5 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
(באדיבות הכוכב האדום)

רבע ראשון – 18:27 לכוכב האדום

חמישיית הכוכב האדום בלגרד: לוקה וילדוזה, אוג’נין דובריץ’, אוג’נין קוזמיץ’, בנג’מין בנטיל ובראנקו לאזיץ’.
חמישיית מכבי ת”א: לורנזו בראון, דארן היליארד, דארן היליארד, רומן סורקין ואלכס פוית’רס.
5 צפייה בגלריה
אוסטין הולינס
אוסטין הולינס
אוסטין הולינס
(באדיבות הכוכב האדום)
בנטיל קלע את הסל הראשון במשחק, כשגם וילדוזה נכנס לעניינים עם שלשה, אך סורקין שמר את מכבי במשחק ואיזן ל-7:7. וילדוזה המשיך ללהוט ועם שלשה נוספת הוביל המארחת ליתרון שמונה נקודות, אך ריצה צהובה בהובלת בראון וסורקין הורידה לארבע בלבד. לקראת סיום הרבע חניכיו של קטש שוב איבדו ריכוז ונקלעו שוב לפיגור שמונה, כשבהתקפה האחרונה אף ספגו שלשה מידיו של נדוביץ' וירדו להפסקה בין הרבעים בפיגור השיא הערב, תשע.

רבע שני – 29:36 לכוכב האדום

בולדווין קלע נקודות ראשונות כשדייק מחצי מרחק ובהתקפה הבאה אף קלע מחוץ לקשת, אך הסרבים המשיכו בדיוק איפה שעצרו ושלשה ענקית שלהם כבר העלתה את ההפרש לדו ספרתי. בחזרה לפרקט היליארד דייק פעמיים מהקו, מכבי עשתה עצירה בהגנה וקולסון גרם לאיבאנוביץ’ להזעיק פסק זמן, שכן ההפרש צנח לחמש בלבד. ההיילייט של המשחק הגיע כאשר מתפרצת של הצהובים הסתיימה באסיסט של בראון לאליופ ענק של סורקין, שקבע 29:34 לכוכב. בהמשך דובריץ’ דייק פעמיים מהקו, ולאחר מכן שתי הקבוצות הרבו להחטיא ולאבד, כששלשה של הולינס עם הבאזר נפסלה בטענה שהייתה אחרי הזמן.

רבע שלישי – 47:50 לכוכב האדום

אחרי שתי דקות ללא נקודות, סורקין קלע את הסל הראשון במחצית וצימק לחמש, כשבהמשך מספר 9 בצהוב, יחד עם בולדווין, הוביל את האורחת לריצה שצימקה את ההפרש לנקודה. המומנטום הצהוב נמשך ובראון סיים נהדר מתפרצת צהובה שהעניקה לחבורה של קטש יתרון ראשון במשחק. בחזרה מפסק הזמן שהזעיק איבאנוביץ’, נדוביץ' תפר שלשה שהשיבה למקומיים את היתרון, ומיטרוביץ’ הגדיל לארבע הפרש בהתקפה הבאה. מרטין שמר את הצהובים קרובים כשצימק ל-43:42 עם סל ועבירה. אחרי דקות בהן הנקודות הגיעו בעיקר מקו העונשין, מיטרוביץ’ סיים עם מהלך של סל ועבירה משל עצמו, כשהעבירה הייתה החמישית של מרטין, שסיים את ההתמודדות. בהתקפה הבאה דיברתולומאו צימק לשלוש הפרש עם סל מחוץ לקשת, ואלו היו הנקודות האחרונות ברבע.
5 צפייה בגלריה
ג'וש ניבו שומר
ג'וש ניבו שומר
ג'וש ניבו שומר
(באדיבות הכוכב האדום)

רבע רביעי – 68:69 לכוכב האדום

בנטיל פתח את הרבע עם שתיים קלות, בראון צימק מהקו בצד השני. דווקא אחרי שניבו החל מומנטום צהוב, הגיעו שתי שלשות של המארחת קבעו יתרון שש ולא הותירו ברירה לקטש אלא להזעיק פסק זמן. בחזרה לפרקט ניבו המשיך איפה שעצר וסיים דאנק נוסף שצימק, אך הכוכב מיהרה להגיב ושמרה על ההפרש. בראון לקח על עצמו את האחריות במכבי ועם חדירה ענקית העלה את מאזנו ל-19 נקודות וצימק את ההפרש לשתי נקודות בלבד. אולם לאחר מכן, בולדווין המשיך בערב החלש שלו עם איבוד כדור ונתן לדובריץ’ להגדיל את ההפרש לשמונה.
5 צפייה בגלריה
בנ’מין בנטיל
בנ’מין בנטיל
בנ’מין בנטיל
(באדיבות הכוכב האדום)
קטש לקח פסק זמן, כשבחזרה ממנו סוריקין לקח ריבאונד התקפה, תרגם אותו לנקודות וקבע שיא אישי ביורוליג עם 14 נקודות. בראון המשיך להיות האיש הבולט של קטש וחדירה נוספת שלו כבר צימקה את ההפרש לשלוש וגרמה לאיבאנוביץ’ לקחת שוב פסק זמן. בראון החטיא שלשה נוספת, אך סורקין תיקן עם ריבאונד התקפה גדול וצימק לנקודה בלבד. מכבי הצליחה להשיג עצירה בהגנה, אך בולדווין איבד את הכדור ונתן לסרבים לצאת למתפרצת, כשלמזלו הם לא ניצלו זאת ואיבדו גם הם, 9 שניות לסיום. את הזריקה המכרעת לקח כמובן לורנזו בראון, אך היא לא נכנסה לו ומכבי פספסה הזדמנות להשיג ניצחון דרמטי, שיכול היה להיות השלישי שלה השבוע.