1 צפייה בגלריה
כריס באב
כריס באב
כריס באב
(האתר הרשמי של בני הרצליה)
בני הרצליה נמצאת בתקופה לא טובה בלשון המעטה. מחזיקת הגביע נכנעה היום (שישי) 91:84 לעירוני נס ציונה, במה שהיה הפסדה החמישי ברציפות בכל המסגרות. הכתומים מנגד, שבו לנצח אחרי שהפסידו במחזור הקודם 107:92 להפועל חולון.
במוקד היה כמובן די ג'יי קופר, שפגש את האקסית במדיה כיכב אשתקד. הגארד של אלעד חסין לא התחשב בחבריו בכחול, וסיפק משחק נפלא עם 19 אסיסטים לצד שש נקודות. טיילר ביי כיכב גם הוא עם 27 נקודות, אך אולי מעל כולם היה שאק ביוקנן, שתרם לא פחות מ-30 נקודות מהספסל.
המאחרת הובילה לאורך רוב שלבי המשחק, כשרק עם סיום הרבע השלישי הכחולים הצליחו לכפות שיווין משלשה נהדרת של כריס באב, שהיה מצוין כרגיל. ל-10 הדקות האחרונות חניכיו של אורן אהרוני הגיעו במומנטום, אך לקראת הסוף ביי וביוקנן פשוט היו גדולים על האורחת, שרשמה כאמור את הפסדה החמישי ברצף בכל המסגרות והרביעי ברצף בליגה.
ביום שלישי מצפה למחזיקת הגביע משחק לא פשוט בליגת האלופות של פיב”א, כשתתארח אצל טנריפה. כזכור, הספרדים דרסו 57:95 את הכחולים במשחק הראשון ונחשבים לאחת הקבוצות החזקות במפעל. לאחר מכן חניכיו של אהרוני יקוו לשוב לנצח בליגה כשיאחרו את הפועל אילת. הכתומים מנגד, יפגשו כבר ביום שני את הפועל גלבוע גליל ויקוו לייצר מומנטום.

רבע ראשון -19:23 לנס ציונה

חמישיית נס ציונה: טיילר ביי, די ג'יי קופר, גולן גוט, רוני הארל וג'רום מיינסי.
חמישיית הרצליה: יאיר קרביץ, כריס באב, סטיבי תומפסון, אנדי ואן וליט וג'וליאן גמבל.
ביי ובאב פתחו את המשחק בשלשה לכל צד, כשלאחר מכן גם קרביץ וקופר נכנסו לעניינים ולוח התוצאות כבר הראה 8:8 אחרי חמש דקות של כדורסל. לאחר שבאב המשיך להגדיל את ההפרש לטובת הרצליה, שאק ביוקנן עלה מהספסל ותפר שלשה גדולה שעצרה את המומנטום הכחול. באב המשיך לטווח מחוץ לקשת, אך ביוקנן וביי השאירו את המארחת במשחק ואף העלו אותה ליתרון. גם הארל הצטרף לחברים בלבן עם סל נוסף שקבע את תוצאת הרבע ביתרון ארבע נקודות לנס ציונה.

רבע שני – 37:45 לנס ציונה

באב פתח את הרבע עם שתי זריקות עונשין מדויקות, אך ביוקנן המשיך בדיוק איפה שעצר, תפר עוד שלשה והוסיף מהלך של סל ועבירה. סנדי כהן צימק את ההפרש שוב לארבע עם שלשה משלו, אך ביוקנן לא היה ניתן לעצירה והוביל את המארחת ליתרון דו ספרתי. כהן היה האיש של הרצליה הדקות האלה, ושלשה שלו יחד עם סל של מוריס קמפ לא הותירו ברירה לאלעד חסין אלא לקחת פסק זמן. בחזרה לפרקט המומנטום של הרצליה נמשך וההפרש כבר ירד לשתיים בלבד, אך שתי שלשות של רז אדם קבעו 37:43 ביתי דקה וחצי לסוף הרבע. בהמשך ביי הוסיף שלשה נוספת והפער צמח לשמונה בירידה להפסקה.

רבע שלישי – 63:63

בחזרה מחדרי ההלבשה באב וביי המשיכו להוליך את קבוצותיהם עם נקודות בשני צידי המגרש, כשג'רום מיינסי נכנס טוב למשחק והעלה את המקומיים שוב ליתרון דו ספרתי. ואן וליט עצר את הריצה של הלבנים ותפר שתי שלשות, אך גוט ענה עם אחת משלו בצד השני וקבע 48:56 מקומי. ביוקנן שוב הגדיל לעשר הפרש, אך ההולנדי של הרצליה פשוט לא נתן לביתיים לברוח והשלים שלוש נקודות עם מהלך של סל ועבירה. אחרי שלשה של תומר לוינסון ג'וליאן גמבל נכנס לעניינים וצימק את ההפרש לשלוש בלבד, כשבאב תפר שלשה עם סיום הרבע והוריד את הקבוצות בשוויון לקראת 10 הדקות האחרונות.

רבע רביעי – 84:91 לנס ציונה

ביוקנן דייק פעמיים מהקו אך באב המשיך ללהוט והשיב את היתרון להרצליה עם שלשה גדולה. בהמשך היתרון המשיך לעבור מצד לצד כששתי הקבוצות הרבו לנצל את המצבים ולקלוע. ביי המשיך ביום הנהדר שלו ובמהלך של סל ועבירה הגדיל את הפער לשש נקודות, כשכהן וקמפ מיד צימקו בחזרה לשתיים וגרמו לחסין להזעיק פסק זמן. גמבל המשיך לבלוט בהרצליה ועם דאנק אדיר קבע 74:74. קמפ קיבל טכנית, קופר קלע את הזריקה, כשלאחר מכן ביי דייק משלוש והגדיל את הפער לארבע. ביוקנן לא היה ניתן לעצירה ושלשה נוספ שלו הקפיצה את ההפרש לשבע, שתי דקות לסיום ההתמודדות. קמפ צימק לארבע עם מהלך גדול של סל ועבירה, אך ביונקן פשוט היה גדול על האורחת, שלא הצליחה לחזור למשחק ורשמה הפסד חמישי בכל המסגרות.