1 צפייה בגלריה
קוונטין הוקר מאוכזב
קוונטין הוקר מאוכזב
קוונטין הוקר מאוכזב
(עמרי שטיין)
המחזור השמיני של ליגת ווינר סל המשיך הערב (ראשון) עם שני משחקים שהתמקדו בתחתית הליגה: מחזיקת הגביע בני הרצליה רשמה את הפסדה השביעי ברציפות בכל המסגרות עם 86:81 להפועל אילת, בעוד הפועל חיפה רשמה את ניצחונה השלישי ברציפות בכל המסגרות עם 79:68 על הפועל גליל עליון, שהצטרפה להרצליה בתחתית הטבלה.

בני הרצליה – הפועל אילת 86:81

מחזיקת הגביע שרשמה הפסד שישי בשמונת המחזורים האחרונים בליגה והשביעי ברציפות בכל המסגרות, לא נראתה טוב לאורך הרבה דקות במשחק ופיגרה כמעט לכל אורכו. בסופו של דבר קוונטין הוקר התעורר ויחד עם ג’וליאן גמבל הם ניסו לסיים את הרצף השלילי, אבל משחק נהדר של עמנואל לקומט, בעיקר במחצית השנייה, סיכל פעם אחר פעם את ניסיונות החזרה של המארחת, שקלעה רק 19/33 מהקו.
הרבו לבני הרצליה: קוונטין הוקר 21 נקודות ושמונה אסיסטים. ג’וליאן גמבל 18 נק’, כריס באב 15 נק’.
הרבו להפועל אילת: עמנואל לקומט 22 נק’ ושמונה אסיסטים, אריק גריפין 16 נק’, נתנאל ארצי ודי ג’יי פאנדרברק 12 נק’ כל אחד.
מי שפתחו טוב את המשחק הם עמנואל לקומט ואריק גריפין של אריאל בית הלחמי, שהגיע לציון דרך של אימון 500 משחקים בליגת העל, בדרך ליתרון 12:17 לקראת סיום הרבע הראשון. די ג’יי פאנדרברק, נתנאל ארצי ולקומט המשיכו להעלות את היתרון לכיוון הדו ספרתי, מוריס קמפ וג’וליאן גמבל עם נקודה כל אחד מהקו הורידו את שתי הקבוצות בתוצאה 14:24 לאורחת.
קמפ וגמבל התעוררו והצליחו לצמצם את ההפרש ל-28:21, שאילץ את בית הלחמי לקחת פסק זמן. גריפין ונועם אביבי נכנסו לצבע הפרוץ של המארחת עם ריצת 0:6 כדי שאהרוני ייקח פסק זמן משל עצמו. ג'ארד טרל ונתנאל ארצי המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם, אבל קוונטין הוקר היה שם כדי לצמצם בחזרה את ההפרש ל-39:27. הרכז המשיך להיות האיש המרכזי של אהרוני, אבל טרל עם שלשה נוספת שמר על הפרש דו ספרתי. קמפ עם סל מתחת לצבע הוריד את הקבוצות למחצית בתוצאה 44:37 לאורחת.
הוקר וכריס באב להטו בפתיחת המחצית השנייה והפכו את התוצאה תוך שלוש דקות, 46:48, שאילצו את בית הלחמי לקחת פסק זמן. שתי הקבוצות התקשו לקלוע מאז, אבל מי שהיה שם בשביל להחזיר את הדרומיים למשחק מול לקומט, שקלע את השלשה הראשונה שלו במשחק בדרך ל-51:56. הרכז הבלגי המשיך להיות האיש הלוהט במשחק עם אסיסטים לפאנדרברק והחזיר את ההפרש לכיוון הדו ספרתי, 59:68. שלשה של גריפין הורידה את אילת ביתרון דו ספרתי, 63:73, לעשר הדקות האחרונות של המשחק.
גם ברבע הרביעי הקבוצה שנכנסה יותר טוב לקצב הייתה בני הרצליה, אבל לקומט המשיך את המשחק האדיר שלו עם שלשה נוספת וזה 80:71 לאילתים חמש דקות לסיום המשחק. ההתמודדות הפכה לצמודה בזכות עוד נקודות של הוקר, אבל לא הפסיקה להחטיא מהקו וזה 84:79 לאילת דקה לסיום. קרביץ עם שתי נקודות בתוך הצבע עוד צמצם את התוצאה לשלוש בלבד, אבל שתי נקודות של לקומט מהקו קבעו את תוצאת הסיום על 81:86 אילתי.

הפועל גליל עליון – הפועל חיפה 86:79

הקבוצה שהמשיכה לשלב הבא ביורופ קאפ ניצחה את זאת שהודחה ממנו בשלב הבתים הראשון במשחק שהיה שוויוני לאורך כל אורכו. משחק נהדר של אנתוני היקי ושון ג’ונס, במיוחד ברבע הרביעי, פתחו פער של תשע נקודות לקראת סיום המשחק, ממנו המארחת לא הייתה יכולה לחזור.
הרבו להפועל גליל עליון: דיישון בוקר 20 נק’, נמרוד לוי (3/9 לשלוש) ואיתי מושקוביץ 14 נק’ כ”א, ג’יילן הדסון 12 נק’.
הרבו להפועל חיפה: אנתוני היקי 24 נק’, שון ג’ונס 20 נק’ ו-10 ריבאונדים, קאדים אלן 13 נק’.
שתי הקבוצות התחילו את המשחק עם חילופי סלים ויתרונות, אבל האורחת היא זאת שהצליחה לייצב את עצמה עם 9:11 לאחר 5 דקות של משחק. מאותו הרגע כמעט גליל הצליחה להפוךל את התוצאה עם אחוזים טובים מהשדה בדרך ל-13:16, אבל ספנסר וייס הוריד את ההתלהבות עם שלשה שהשוותה את התוצאה בדרך לשוויון 16:16 בסיום הרבע הראשון.
שתי הקבוצות המשיכו להישאר צמודות, אבל החיפאים שלטו בריבאונד ההתקפה והצליחו להחזיר את היתרון אליהם, 22:24. חמש נקודות רצופות בהתקפה אחת של לוטן אמסלם המשיך את הפינג פונג. אנתוני היקי ושון ג’ונס עם נקודות בצבע החזירו את ההפרש לאדום, 27:30. דיישון בוקר עם שלשה ועבירה השווה ל-34:34. שלשה של קאדים אלן השווה את הסל ועבירה של ברייס וושינגטון בדרך ל-38:38 בהפסקה.
נמרוד לוי התעורר עם השלשה השנייה שלו במשחק וג’יילן הדסון סחט סל ועבירה בדרך ליתרון 44:51 אחרי שלוש דקות. אנתוני היקי ושון ג’ונס המשיכו את ההתעוררות האדומה בדרך להפרש של שתי נקודות בלבד, 56:54. השוויון לא נשבר גם ברבע השלישי, כאשר שלשה של אנתוני היקי על הבאזר קבעה 60:60.
היקי העביר את היתרון לצד האדום, אבל לוי השווה שוב את התוצאה ל-65:65. הריצה של היקי המשיכה ויחד עם שלשה של וייס קבעו יתרון 7, אבל איתי מושקוביץ עם שלשה משלו קבע 72:68. אלן חזר לשחק ושם שתיים קלות מהצבע, וושינגטון החזיר בצד השני ושרון דרוקר לקח פסק זמן שתיים וחצי דקות לסיום כשלוח התוצאות מורה על 70:75 לטובתו. לייאפ נוסף של אלן ושתי נקודות נוספות של ג’ונס קבעו יתרון שיא 70:79 דקה וחצי לסיום. וושינגטון ניסה לצמצם, אבל ישר לאחר מכן ביצע עבירה חמישית. היקי החטיא דאנק, לקח ריבאונד ואז קלע מתחת לסל, בוקר צמצם עם שלשה מהירה ודרוקר לקח פסק זמן. אלן קלע שתיים מהקו, מושקוביץ החזיר עם שתיים משלו אבל זה היה מאוחר מדי.