1 צפייה בגלריה
לורנזו בראון
לורנזו בראון
לורנזו בראון
(איציק בלניצקי)
דווקא אחרי קאמבק וניצחון חוץ ראשון ביורוליג, מכבי תל אביב גילתה הערב (שישי) שיש דברים שלא משתנים: היא שוב התפרקה בדקות הסיום ואיבדה יתרון של שבע נקודות, שוב הפסידה ביורוליג, הפעם 78:73 לווירטוס בולוניה, ושוב ראתה את הסיוט שלה, מילוש תאודוסיץ’, מככב נגדה.
המשחק התחיל דווקא בצורה טובה מאוד עבור הצהובים, שהצליחו לעלות ליתרון מוקדם, אבל הרכז הסרבי הנהדר של האיטלקים עלה מהספסל ושינה את המשחק בדרך למהפך לקראת סיום הרבע הראשון. אחרי ההפסקה בין הרבעים האיטלקים המשיכו לעצור את הצהובים, אבל התעוררות של סורקין ובראון הצליחה להשוות את התוצאה בדרך לניצחון ברבע.
הרבע השלישי היה בשליטה צהובה בכל חלקי המגרש, למרות שהקבוצה הביתית המשיכה להחזיק ביתרון כמעט עד לסופו. בונזי קולסון ורומן סורקין שלטו בריבאונד ההתקפה והשאירו את החבורה של עודד קטש קרובים, כאשר יפתח זיו בדקות טובות ובראון עם חמש רצופות קובע יתרון 57:60 בסיומו.
האיטלקים לא קלעו סל אחד עד חמש דקות לסיום המשחק, אבל מכבי קלעה שמונה נקודות בלבד בזמן הזה ואז אפשרה לרכז הוותיק, יחד עם דניאל האקט וטורניקה שנגליה, לרוץ 0:13 בדרך למהפך גדול בסיום המשחק, ממנו לקטש לא הייתה תשובה. 73:78 לבולוניה על מכבי ת”א, שירדה למאזן 7:7 ביורוליג ותפגוש בשבוע הבא את אלבה ברלין עם יובל זוסמן ותמיר בלאט.
קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון 18 נקודות ושישה אסיסטים, ג’וש ניבו 11 נק’ ו-10 ריבאונדים, בונזי קולסון 10 נק’, ג’יילן אדאמס 9 נק’, ג’ייק כהן ורומן סורקין 7 נק’ כל אחד, ג’ארל מרטין 6 נק’, דארון היליארד 2 נק’, אוסטין הולינס, רפי מנקו ויפתח זיו שיחקו ולא קלעו.
קלעו לווירטוס בולוניה: מילוש תאודוסיץ’ (שישה אסיסטים) ודניאל האקט 15 נק’ כ”א, טורניקה שנגליה 12 נק’, איסייה קרדינייה ומאם ג’אייטה 7 נק’ כ”א, איפה לונדברג 6 נק’, איסמעל באקו, אלסנדרו פאיולה וקייל ווימס 5 נק’ כ”א.

רבע ראשון: 16:20 לווירטוס בולוניה

חמישייה וירטוס בולוניה: איסייה קרדינייה, איפה לונדברג, דניאל האקט, טורניקה שנגליה, מאם ג’אייטה.
חמישייה מכבי תל אביב: לורנזו בראון, ג’יילן אדאמס, בונזי קולסון, גייק כהן, ג’וש ניבו.
המשחק נפתח עם דקת דומייה לזכרו של סינישה מיכאילוביץ’, מאמן קבוצת הכדורגל של בולוניה לשעבר שנפטר ממחלת הסרטן בגיל 53.
לורנזו בראון העלה את הצהובים ליתרון ראשון עם נקודות ראשונות במשחק. ג’ייק כהן קלע את השלשה הראשונה של מכבי תל אביב והעלה אותה ליתרון 2:5 אחרי שתיים וחצי דקות. דניאל האקט עם חמש נקודות רצופות השווה את התוצאה ל-7:7 חמש דקות מהפתיחה, אבל ג’ארל מרטין החזיר את היתרון לצד הצהוב. ג’ון דיברתולומיאו עם שלשה מהספסל העלה את מכבי ת”א ל-9:14, אבל מילוש תאודוסיץ’ עלה מהספסל חם עם שלשה משלו ויחד עם סל ועבירה של איסמעל באקו ונקודות של אלסנדרו פאיולה קבעו 14:17 איטלקי ועודד קטש לקח פסק זמן. בראון חטף סל בצד אחד והחזיר בצד שני, אבל פאיולה קבע מהקו את תוצאת הרבע הראשון על 20:16 לביתיים.

רבע שני: 41:44 לווירטוס בולוניה

רומן סורקין עם אסיסט וסל ועבירה צמצם נקודות של תאודוסיץ’ ונקודה בלבד, 22:21 אחרי דקה בתוך הרבע. טורניקה שנגלייה קלע ארבע נקודות רצופות מהקו, תאודוסיץ’ עם שלשה שנייה שלו פתח פער של שש נקודות לאיטלקים, 23:29. ג’וש ניבו קיבל מכה במצח וירד לקבל טיפול בחדר ההלבשה אחרי היתקלות עם איסייה קרדינייה. קייל ווימס עם השתיים הראשונות שלו העלה את הביתיים ליתרון של שמונה נקודות, 25:33, אבל ג’יילן אדאמס ובונזי קולסון עם חמש מהירות צמצמו את ההפרש לשלוש בלבד ואילצו את סרג’יו סקאריולו לקחת פסק זמן 5 דקות לסיום המחצית.
סורקין ומאם ג’אייטה החליפו סלים בתוך הצבע, האקט עם נקודה מהקו ובראון עם שלשה צמצם את הפער לנקודה בלבד, 36:35. כהן הפך את התוצאה שתיים וחצי דקות לסיום. חילופי סלים של שתי הקבוצות הסתיימו עם סל ועבירה של ג’אייטה שקבע 41:44 איטלקי, אחריו קטש לקח פסק זמן. רפי מנקו החטיא שלשה בשניות האחרונות והקבוצות סיימו את המחצית באותה התוצאה.

רבע שלישי: 57:60 למכבי ת”א

גם ברבע הזה שחקן צהוב קלע את הסל הראשון של הרבע, הפעם זה היה קולסון, אבל תאודוסיץ’ עם אסיסט שישי סידר להאקט סל ועבירה. ניבו חזר עם ארבע נקודות רצופות כדי להשוות את התוצאה ל-47:47 שלוש דקות מתחילת הרבע. האקט עם הנקודה השישית ברציפות שלו החזיר את היתרון האיטלקי לשלוש. הרכז הסרבי של וירטוס המשיך ללהוט עם שלשה שלישית. סל ענק של בראון צמצם את הפער לשתיים והעלה את מאזנו ל-11 נקודות. יפתח זיו עלה לשחק ומרטין השווה את התוצאה – 53:53 שלוש דקות לסיום הרבע. בראון חזר מהספסל והחזיר את הצהובים ליתרון ראשון במחצית השנייה עם חמש נקודות רצופות והוריד את מכבי ת”א בתוצאה 57:60 להפסקה בין הרבעים.

רבע רביעי: 73:78 לווירטוס בולוניה

המסורת נמשכה וזיו מסר כדור ארוך לניבו שהטביע את הנקודות הראשונות של הרבע הרביעי ומבלי ששמנו לב היתרון עלה לחמש. אדאמס קלע סל קשה על שנגליה ושתי הקבוצות ירדו לפסק זמן. תאודוסיץ’ קלע את שתי הנקודות הראשונות של בולוניה ברבע וזה 64:59 צהוב חמש דקות לסיום המשחק. האקט עם סל ועבירה החזיר את קירב את בולוניה אחרי בלבול בהתקפת מכבי ת”א ועודד קטש לקח פסק זמן כשהתוצאה היא 62:66 לטובתו. קרדינייה וג’אייטה החזירו את האיטלקים ליתרון 66:67 שתיים וחצי דקות לסיום. הצהובים לא הצליחו לקלוע בדקות האחרונות ושנגליה עם ארבע רצופות מהקו קבע יתרון חמש, 71:66 דקה ועשרים לסיום המשחק. הקבוצות החלו ללכת לקו כל אחת, כאשר תאודוסיץ’ ולונדברג בצד אחד ובראון וניבו בצד השני וזה 77:73 איטלקי לאחר דאנק של הסנטר, 10 שניות לסיום. דיברתולומיאו ביצע עבירה בלתי ספורטיבית, האיטלקים קלעו מהקו והמשחק נגמר בניצחון 73:78 ביתי.