7 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(רדאד ג'בארה)
בית”ר ירושלים נענשה היום (רביעי) על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל בגין התפרעות אוהדיה במשחק הדרבי מול הפועל ירושלים. הקבוצה מהבירה ספגה עונש של משחק ללא קהל במשחק הליגה הבא שלה מול הפועל חדרה, כמו גם קנס של 15,000 שקלים. כזכור, רימון עשן הודלק ביציע של בית”ר ועל כן העונש.
זה לא הסוף מבחינת הירושלמים, שנענשו גם על זריקת בקבוק מים לכר הדשא במשחק מול מכבי תל אביב בטדי וספגו קנס נוסף של 5,000 שקלים. עם זאת, הקנס הופחת והעונש שונה מ”התפרעות אוהדים” ל”התנהגות בלתי הולמת” לאחר שהתברר שזיקוק שנורה במהלך המשחק הגיע מהציע של מכבי תל אביב.
בפסק הדין של הדיין, עורך הדין נעם ליובין, בנוגע לדיון בית”ר ירושלים נכתב: “חלק מן הטענות שנשמעו בפני ביה"ד זה, אינן רלוונטיות למשחק הנ"ל ואינן תואמות את המדיניות הקיימת בנושא של משחקי חוץ. כך טענה הגב' לרנר ל’אחריות מופחתת’ מצידה של הנאשמת עקב היות המשחק, משחק חוץ. הגב' לרנר אף ציטטה פסיקה אחרת של ביה"ד זה הנוגעת לאירועים במשחק חוץ אחר של הנאשמת - בבאר שבע.
7 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(אורן בן חקון)
“אדגיש כי יש לאפיין ולייחד את החלטתו של הדיין לנדאו בעניין זה אשר קבע את אשר קבע ביחס למשחק חוץ הנערך בבאר שבע , בו לכאורה ורק על פי עמדתו שלו יש בהענשת הקבוצה במקרה זה, בגין אירועים אשר אירעו במשחק חוץ, לעניין עונשים הנוגעים לסגירות יציעים/רדיוסים /משחקים ללא קהל, בגין אותם אירועים, משום פגיעה בקהל ביתי אשר אינו מגיע תמיד למשחקי חוץ. איני נכנס כרגע לעמדתי ביחס לפסיקתו של חברי בנושא זה מאחר ואין אותו המקרה חופף למקרה זה ולנסיבותיו השונות בתכלית.
“אכן מדובר בעיקרון ב’משחק חוץ’, אולם מה שהגברת לרנר ‘שכחה’ הוא כי מדובר במשחק דרבי הנערך בירושלים, וגם אם הייתי מקבל את טיעונה לגבי היות המשחק ‘משחק חוץ’ הרי שמדובר במשחק הנערך בירושלים באצטדיונה הביתי למעשה של הנאשמת, ולכן אינו מהווה משחק חוץ ‘קלאסי’ החופף את הנאמר בהחלטתו של חברי הדיין לנדאו, וזאת שוב מבלי לדון בקבלתי או אי קבלתי את עמדתו.
7 צפייה בגלריה
הדיין נעם ליובין
הדיין נעם ליובין
הדיין נעם ליובין
(שחר גרוס)
“מעבר לכך הרי שפסק ביה"ד העליון, לא פעם ולא פעמיים כי אין כל אחריות מופחתת מצד קבוצת חוץ למעשיי אוהדיהן. כאמור לא זה המקרה בו הנני רואה לנכון להקל ובפרט כאשר מדובר במשחק דרבי טעון אשר ראוי היה להיערך אליו בצורה קפדנית יותר ובנוסף הרי שלאחר קרות האירועים לא אותר כל אוהד אשר ביצע את המעשים. הוסף על כך את העובדה כי מדובר בהעמדתה לדין והרשעתה ה-15!!! רק העונה של הנאשמת עקב מעשיי אוהדיה, והנאשמת "סוחבת" על גבה עונש ע"ת שלא הופעל עוד מחודש ספטמבר 22 , אשר על כן החלטתי כי במקרה זה הנני מפעיל את עונש התנאי הקבוע כנגד הנאשמת וגוזר עליה עונש של איסור עריכת משחקים בפני קהל למשחק אחד בפועל. כמו כן הנני גוזר על הנאשמת עונש של קנס כספי בפועל בסך 15,000 שקלים”.
כמו כן, הדיון בעניין מכבי חיפה על אירועי המשחק מול הפועל ירושלים, בו בדקה ה-15 חלק מהאוהדים הירוקים החלו לזרוק ביציע הצפוני לעבר שחקני הפועל ירושלים, נערך גם הוא בבית הדין. עם זאת, ההכרעה לגבי פסק הדין של האלופה נדחה כאשר המועדון התבקש לשלוח לבית הדין הסכם על הסכום אותו גבו מהאוהדים המתפרעים כעונש על התנהגותם.
7 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(עמרי שטיין)
מנכ”ל מכבי חיפה איציק עובדיה, שהגיע לבית הדין, פתח את דבריו ואמר: “מבינים ומודעים שהיה אירוע. חשוב להגיד שהמועדון נערך בצורה המיטבית כמו שעושים לכל משחק בסמי עופר. נעשתה פעילות הסברתית עוד לפני המשחק בעניין השלכת חפצים כדי למנוע זאת. כמו שאדוני יודע, זו לא פעם ראשונה שאנחנו פה. מדובר בשישה זורקים שונים שאיתרנו את כולם על ידי כוחות שיטור סמויים. כולם בגירים, יש 4 שזוהו כולל שמות וכתובות ושניים שנעצרו על ידי המשטרה מיד בסיום המשחק. יש חומרים מצולמים של שישה”.
עוד הוסיף עובדיה: “באירוע עצמו, זה לא גרם לעצירת משחק. מדובר באירוע נקודתי שמגיע כתוצאה מהפנדל שנשרק. כמובן שזה לא נותן לגיטימציה, אבל זה מה שהעיר את היציע וראינו היום שהוועדה המקצועית אמרה שההחלטה הייתה שגויה, לא שזה קשור לעניינו. המדיניות שלנו היא להימנע מרשתות ביציעים. במשחק הבית הקרוב אנחנו עם יציע סגור בגלל השלכת חפצים.
7 צפייה בגלריה
איציק עובדיה
איציק עובדיה
איציק עובדיה
(מערכת ONE)
בסופו של דבר מגיע מפגע בודד ונמשיך להילחם בזה. אני כל פעם שואל את בית הדין אם יש דרכים אחרות שאנחנו לא מכירים. אנחנו מתחילים בזה שאנחנו סוגרים את המנוי”.
הדיין גיורא לנדאו השיב לעובדיה: “תעביר לי הסדר פשרה ואני אחכה עם ההחלטה. תעבירו לי עד יום ראשון הסכם עם האוהדים לגבי גבייה של סיכום חשבונאי על כמה כסף גביתם מהאוהדים שלכם”.
7 צפייה בגלריה
גיורא לנדאו
גיורא לנדאו
גיורא לנדאו
(גיא גבע)
בנוסף, הפועל באר שבע ספגה אזהרה בנוגע לאוהד בן -11 של הקבוצה שפרץ לכר הדשא. כמו כן, מאמן בני ריינה, שרון מימר, הורחק לשני משחקים לאחר שהתעכב עם עזיבתו לאחר שהורחק במשחק הקבוצה. מימר טען: “לאחר הרחקתי ירדתי לכיוון המנהרה, אך התעכבתי לפרק זמן קצר כי אחד המאבטחים אמר שיש לי אפשרות לעלות ליציע וכך עשיתי. ההרחקה הייתה בדקה ה-95 כפי שנכתב בדו”ח”.
הדיין גיורא לנדאו החליט כי הוא “מתרשם כי יש משום הגזמה בדברי השופט בדו”ח אך מנגד, נראה כי הנאשם יכול היה להזדרז יותר בהתנהלותו. על כן, אני מזכה את הנאשם מעבירת אי ציות לשופט ומרשיע אותו בהתנהגות בלתי הולמת וגוזר עליו עונש הרחקה ל-2 משחקים”. המאמן עצמו הגיב: “המשך להחלטות שיפוט במגרש ומחוצה לו שפוגעות באופן מגמתי בריינה בגלל היותה קבוצה קטנה שלא מכבדים”.
7 צפייה בגלריה
שרון מימר מתוסכל
שרון מימר מתוסכל
שרון מימר מתוסכל
(שחר גרוס)