1 צפייה בגלריה
קאדין קרינגטון זורק
קאדין קרינגטון זורק
קאדין קרינגטון זורק
(אורן בן חקון)
עשתה את העבודה. הפועל ירושלים התארחה הערב (רביעי) אצל שטרסבורג הצרפתית לקרב ישיר על ראשות הבית וניצחה 63:71 במסגרת המחזור ה-6 בשלב הטופ 16 של ליגת האלופות של פיב’’א. בזכות הניצחון החשוב, האדומים הבטיחו את הפסגה ואת יתרון הביתיות במשחק רבע הגמר.
כבר מהפתיחה חניכיו של אלכסנדר דז’יקיץ' נראו מצוין בהתקפה בזכות יכולת נהדרת של זאק הנקינס וקאדין גרינגטון. הירושלמים עם משחק התקפי נהדר ואחוזים מצוינים מהשלוש, ניצלו את החולשה של הצרפתים מחוץ לקשת כשכבר במחצית הראשונה עלו ליתרון דו ספרתי.
הנקינס, שהיה הבולט אצל האדומים-לבנים, הסתבך עם בעיית עבירות מוקדם ורנדולף נפצע על סף המחצית, אך זה לא הפריע לקבוצתו של דז’יקיץ’ לשמור על היתרון עם הגנה חזקה ויכולת טובה של מארקס מיייריס וברנדון בראון. המארחת עוד ניסתה לקראת הסוף לחזור להתמודדות בהובלת קלבלייר ומרכוס קין שסיים עם 20 נקודות, אך זה היה מאוחר מדי. הירושלמים שנמצאים בכושר מדהים עם ניצחון 12 ברציפות, תפגוש ברבע הגמר את א.א.ק אתונה, מוריסה או את פיינליסטית העונה שעברה, מנרסה.
קלעו להפועל ירושלים: קאדין קרינגטון 16 נק’, זאק הנקינס 13 נק’ ו-8 ריבאונדים, ליוואי רנדולף 11 נק’, ברנדון בראון 8 נק’, מארקס מייריס 7 נק’, ספידי סמית’ 6 נק’, איתי שגב 5 נק’, אור קורנליוס 2 נק’.
קלעו לשטרסבורג: מרכוס קין 20 נק’, לאו קלבלייר ודיאנדרה לנסדאון 14 נק’ כ’’א, פול לאקומב 7 נק’, טים פריזר ואייק אודנה 4 נק’ כ’’א.

רבע ראשון 15:22 להפועל ירושלים

חמישיית הפועל ירושלים: ספידי סמית’, אור קורנליוס, ליוואי רנדולף, זאק הנקינס ומארקס מייריס.
חמישיית שטרסבורג: רודיונס קורוקס, מרכוס קין, בודיאן מאסה, פול לאקומב, ולאו קלבלייר.
האדומים מהבירה עלו ראשונים על הלוח מנקודות של אור קורלניוס, אבל הצרפתים ענו במהירות בצד השני עם שתי נקודות של קלבלייר. הנקינס פתח טוב את המשחק עם ארבע נקודות רצופות בתוך הצבע כשהצרפתים התקשו לעצור אותו. שוב הנקינס עם נקודות בתוך הצבע השאיר את היתרון אצל האדומים מהבירה, אבל יכולת טובה של קלבלייר וקין השאירו את הצרפתים צמודים.
איתי שגב נכנס לפרקט ועם ריבאונד התקפה עשה עוד שתי נקודות והגדיל את היתרון לקבוצתו של דז’יקיץ’. האדומים המשיכו את הרבע הטוב עם שלשה נהדרת של בראון שחתמה את הרבע הראשון.

רבע שני 34:45 להפועל ירושלים

הרבע השני נפתח עם שלשה של סנדר ונה מהפינה שנתן יתרון דו ספרתי לירושלמים, אך שלשה הצרפתים מן הצד השני השאירה את הצרפתים במשחק. האדומים המשיכו עם היכולת הטובה מחוץ לקשת עם עוד שלשה של קרינגטון. ריצה של המארחים הורידה את ההפרש הדו ספרתי והחזירה את הצרפתים כבר למשחק, אבל בראון ענה בצד השני עם עוד שלשה והשאיר את היתרון יציב.
מרכוס קין עם חדירה לתוך הסל הוריד את הפרש ל-5 בלבד ואילץ את דז’יקיץ’ לקחת פסק זמן. הנקינס שנראה נהדר בהתקפה, הסתבך עם שתי עבירות רצופות ועבירה רביעית בסך הכל ואפשר לצרפתים להוריד את ההפרש, אך הגנה טובה של הירושלמים ושלשה נוספת של רנדולף הגדילה את היתרון ל-12 הפרש. ספידי סמית’ עם שלשה מצוינת מהפינה הוריד את האדומים למחצית.

רבע שלישי 46:58 להפועל ירושלים

החצי השני נפתח עם שתי נקודות של הצרפתים, אך מייריס עם ריבאונד התקפה ענה עם שתיים משלו בצד השני. המארחת המשיכה עם האחוזים הלא טובים מחוץ לקשת כשהם עם שלשה אחת מתוך 14 והירושלמים ניצלו את זה והחזירו את היתרון לדו ספרתי עם שתי נקודות של קרינגטון. הצרפתים הגיעו למחצית השנייה עם ריצת 0:4 בזכות שתי חדירות של קים שהוריד את ההפרש, אבל מנגד מייריס עצר את הריצה הצרפתית עם שתי נקודות.
הנקינס חזר לפרקט והוסיף עוד שתי נקודות אחרי אסטיסט נהדר של מירייס, הצרפתים המשיכו לזרוק שלשות ולהחטיא, אך איבוד כדור של סמית’ הוציא למתפרצת מהירה את המארחת. אחרי שתי דקות מפוזרות של שתי הקבוצות, הנקינס נשלח אל הקו והוסיף עוד נקודות לירושלמים חצי דקה לסיום. בראון הוסיף שתי נקודות בשנייה האחרונה של הרבע והגדיל את היתרון ל-13 בסוף הרבע.

רבע רביעי 63:71 להפועל ירושלים.

אחרי שתי דקות ללא נקודות, הצרפתים יצאו לריצה נוספת של 0:4 אחרי איבוד כדור של בראון והורידו את ההפרש לשמונה בלבד, אך קרינגטון עם שלשה גדולה הרגיע את העניינים והחזיר את היתרון לדו ספרתי. אחרי הרבה מאוד החטאות, קין הוסיף שלשה שהורידה את ההפרש, אך האדומים עם ריצת 0:4 החזירו את היתרון לדו ספרתי. קין נשלח אל הקו לשלוש זריקות, דייק והוריד את הפער לשמונה נקודות בלבד, אבל קרינגטון הגיע בזמן וקבר שלשה מהפינה שהורידה את הלחץ אצל הירושלמים.
האדומים פספסו שתי התקפות ונתנו אפשרות לצרפתים לחזור, אבל עבודת הגנה מצוינת של הנקינס וקרינגטון עם שתי חסימות השאירו את הפער יציב דקה וחצי לסיום. קרינגטון נשלח אל הקו, דייק פעמיים וסגר את הסיפור. ניצחון גדול של הפועל ירושלים על שטרסבורג.