1 צפייה בגלריה
פאולו דיבאלה חוגג
פאולו דיבאלה חוגג
פאולו דיבאלה חוגג
(הטוויטר של רומא)
זהו זה. הליגה האיטלקית הגיעה לסיומה הערב (ראשון) כשמעבר לניצחון של נאפולי קיבלנו חגיגה בת חמישה משחקים בקרבות על הליגה האירופית והישארות בליגה. בשורה התחתונה – אטאלנטה ורומא בליגה האירופית, יובנטוס בקונפרנס ליג, ספציה ו-ורונה יתמודדו בפלייאוף ההישארות. המשחקים מהליגה האיטלקית שודרו בערוץ ONE למנויי HOT, מנויי yes, סלקום TV ופרטנר TV.

רומא – ספציה 1:2

המשחק היחיד שהשפיע על שני המאבקים. רומא הגיעה כשהיא במקום המוביל לליגה האירופית (6 בטבלה) כשמנגד ספציה הייתה מעל הקו האדום בשוויון נקודות עם ורונה. האורחת הפתיעה ועלתה ליתרון כבר בדקה השישית משער של דימיטריוס ניקולאו בנגיחה מקרוב. המארחת השוותה לפני הירידה להפסקה כשניקולה זאלווסקי (43’) סיים את המהלך ובדקה ה-90, כשרומא חייבת את שלוש הנקודות, פאולו דיבאלה כבש פנדל והעלה את קבוצתו לליגה האירופית על חשבון האקסית.
בעקבות הסרת החוק של הפרש השערים, שהופך לשובר שוויון במקרה של אליפות או ירידה, ספציה תתמודד במשחק פלייאוף מיוחד במגרש ניטרלי על ההישארות נגד ורונה, שהפסידה גם היא.

אודינזה – יובנטוס 1:0

הגברת הזקנה קיוותה לצמצם את נזקי הורדת הנקודות מהעונה הזו כשהיא פגשה את הקבוצה ממרכז הטבלה, אך לא הצליחה לעשות זאת בגלל שיריבותיה, רומא ואטאלנטה, ניצחו ושמרו על המקום שלהן. פדריקו קייזה (68’) כבש את השער היחיד שלא הספיק.

מילאן – ורונה 1:3

הרוסונרי סיימו מעשית את העונה ובאו לסיבוב פרידה מול הקהל הביתי, כשמנגד, האורחת הייתה חייבת נקודות כדי לעבור את ספציה ולהישאר בליגה רשמית. אוליבייה ז’ירו (45+2) כבש מפנדל על סף הירידה להפסקה, מרקו פראוני (72’) איזן, אך זה לא הספיק לוורונה, שספגה בדקה ה-85 שער ניצחון מרפאל ליאאו, שהוסיף ביצוע נוסף בדקה ה-91 וחגג את החוזה.
כאמור במשחק בין רומא לספציה, בעקבות הסרת החוק של הפרש השערים, שהופך לשובר שוויון במקרה של אליפות או ירידה, ורונה, שסיימה את העונה עם 38 נקודות בדומה לספציה, תתמודד נגדה במשחק פלייאוף מיוחד על הישארות בליגה.

אטאלנטה – מונצה 2:5

המארחת הייתה היחידה עם סיבה לשחק, כשהיא הייתה צריכה את שלוש הנקודות כדי להבטיח ליגה אירופית ועשתה זאת בסטייל. טון קופמניירס עם צמד אדיר בדקות 12 ו-45+2 נתן יתרון כפול בירידה להפסקה, אנדראה קולפאני עוד צימק (51’), אבל מרלון קיבל אדום ואיפשר ראסמוס הוילנד (74’) לכבוש את השלישי ולקופמניירס (79’) להשלים שלושער מפלצתי. אנדראה פטאנייה צימק בדקה ה-81, אך זה היה לואיס מוריאל שאמר את המילה האחרונה בדקה ה-92 וקבע 2:5 בסיום.

נאפולי – סמפדוריה 0:2

העונה החלומית של נאפולי הגיעה לסיומה כשהערב (ראשון) היא שיחקה את המחזור האחרון בליגה האיטלקית וניצחה 0:2 את סמפדוריה במפגש קצוות.
הנאפוליטנים רצו להשאיר את הקהל עם טעם טוב מהעונה ההיסטורית ועמדו במשימה. ויקטור אוסימן סחט פנדל בדקה ה-64 וכבש אותו בעצמו, כשג’ובאני סימאונה הכפיל עם בעיטה אדירה מחוץ לרחבה בדקה ה-85.
האלופה הצליחה לסיים עם נתון מופלא של 90 נקודות ותקווה לשחזר את ההצלחה בעונה הבאה. מנגד, סמפדוריה נפרדה מהליגה האיטלקית בתום עונת בלהות ותקווה לשוב לליגה הבכירה כבר בעונה הבאה.

לצ’ה – בולוניה 3:2

אמנם המשחק היה לפרוטוקול, אך הוא סיפק הצגה נהדרת. לאמק באנדה מיודענו כבש ראשון בדקה ה-17, אך מרקו ארנאוטוביץ’ (58’) וג’ושוע זירקי (81’) השלימו מהפך. מפה הגיעה הדרמה האמיתית, רמי אוודין כבש בדקה ה-88 את ה-2:2 וחשב שהוא סיים את הסיפור, אבל בדקה ה-96 לואיס פרגוסון הכריע עם שער ניצחון ענק שנתן לבולוניה סיום בטעם טוב.