3 צפייה בגלריה
שחר טיבי עם הגופיה האדומה המסמנת את המקום השני באליפות
שחר טיבי עם הגופיה האדומה המסמנת את המקום השני באליפות
שחר טיבי עם הגופיה האדומה המסמנת את המקום השני באליפות
(אחר)
נבחרת הנשים בגלישת רוח שולטת באליפות העולם בהולנד והיא בדרך לזכייה בקווטה למשחקים האולימפיים, כמו גם לזכייה במדליות. אחרי השיוטים שנערכו היום (חמישי) שחר טיבי ניצבת במקום השני, קטי ספיצ’קוב במקום השלישי, שרון קנטור חמישית ותמר שטיינברג תשיעית, כאשר נותרו רק עוד יומיים לתחרות.
שחר טיבי, הישראלית המובילה, נמצאת במקום השני הכללי באליפות, תשע נקודות בלבד אחרי אמה ווילסון הבריטית שמובילה במקום הראשון. טיבי החלה את היום עם שיוט חלש אותו סיימה במקום ה-15, אך העלתה הילוך וסיימה את ארבעת השיוטים הבאים במיקומים גבוהים (4,5,6) וניצחון בשיוט האחרון.
שתי נקודות אחריה בדירוג נמצאת קטי ספיצ’קוב, שעלתה שלושה מקומות מאתמול עד למקום השלישי. גם ספיצ’קוב פתחה את היום חלש עם שיוט במקום ה-28, אבל אחריו סיימה שיוט נוסף במקום 7 ואז הבריקה בים עם תוצאות מעולות (2,1,2).
3 צפייה בגלריה
ניתאי חסון ונועה לסרי בדרך לקו הסיום בשיוט המדליות
ניתאי חסון ונועה לסרי בדרך לקו הסיום בשיוט המדליות
ניתאי חסון ונועה לסרי בדרך לקו הסיום בשיוט המדליות
(sailing energy)
שרון קנטור, שזכתה בחודש שעבר בתחרות הקדם אולימפית ואף במדליית הכסף האירופית, שומרת על המקום החמישי אחרי שלושה שיוטים בעשירייה הראשונה ושני שיוטים במקום ה-11. גם היא צפויה להשתתף בשיוטי המדליות כמובן.
תמר שטיינברג מדורגת תשיעית לאחר שזינקה לא פחות משמונה מקומות במעלה הטבלה. שחר רשף במקום ה-13 בהפרש של תשע נקודות בלבד מהמקום העשירי ומאיה מוריס במקום ה-15. המטרה שלהן תהיה לנסות ולהיכנס לעשר המובילות כדי להיכנס לשיוטי הגמרים. במיקומים הנוכחיים ועם כזו כמות של גולשות בפסגה הנבחרת של שחר צוברי בדרך להבטיח את השגת הקווטה למשחקים האולימפיים בפאריס 2024.
בנבחרת הגברים בגלישת רוח, יואב עומר שמר על המקום החמישי מאתמול, למרות יום שיוטים בינוני, בעוד חברו לנבחרת, תום ראובני, סבל מיום חלש והדרדר מהמקום הרביעי עד למקום ה-17. עומר ינסה מחר להתקדם עוד בתוך העשירייה המובילה, כהכנה לשיוטי המדליות, שיערכו ביום שבת ישראל ממוקמת כרגע כמדינה החמישית באליפות גלישת הרוח בגברים, כאשר 11 קווטות יוענקו למדינות המובילות בסיום.
3 צפייה בגלריה
שחר צוברי
שחר צוברי
שחר צוברי
(חגי מיכאלי)
בתוך כך, ניתאי חסון ונועה לסרי העפילו התחרו היום בשיוט המדליות במפרשיות 470, לאחר שאמש העפילו אליו מהמקום העשירי, תוך שהבטיחו לישראל את הקווטה הראשונה למשחקים האולימפיים.
חסון ולסרי יצאו לשיוט המדליות כאשר הם יודעים שבגלל הפרש הנקודות אין ביכולתם לאיים על מדליה, אבל לא נתנו לכך להשפיע עליהם והלכו על כל הקופה. הצוות זינק במקום רביעי, צמוד לצוות הספרדי ושמר על מקומו במצוף הראשון, בכניסה למצוף השני בחרו חסון ולסרי לתקוף דרך הצד הימני של הצי ובתוך דקות עקפו את מתחריהם והובילו בהפרש ניכר. הצוות שמר על מיקומו עד לסיום, כך שניצח את שיוט המדליות באופן משכנע וסיים את אליפות העולם במקום השביעי הכללי.
“התאוששנו מהפתיחה הלא טובה של השבוע ממש מהר וזו גאווה ענקית לנצח שיוט מדליות בתחרות כל כך צמודה”, אמרה נועה לסרי. “עכשיו יש לנו את הקווטה ביד ויש לנו שנה של שקט כדי לעבוד ולהגיע טובים אפילו יותר לפאריס”.
ניתאי חסון הוסיף: “בשבילי זו חוויה יוצאת דופן כי זה שיוט המדליות הראשון שלי באליפות העולם והוא היה מטורף. עבדנו קשה ובסוף גם המזל בא לטובתנו. עם קצת יותר מזל היינו מאיימים על מדליה, אבל לפחות הוא הגיע בסיום”.
יו”ר איגוד השייט, שי בובר, אמר לאחר שיוט המדליות ב-470: “ניתאי ונועה עשו התקדמות משמעותית למרות תנאים מורכבים ומאתגרים שהיו בתחרות הזאת. הם ניצחו את שיוט המדליות וסיימו במקום השביעי באליפות עולם, שזה הישג מצוין. העבודה הקשה שלהם משיגה תוצאות תחת גידי קליגר, נקווה שיתקדמו בתחרות הבאה באליפות העולם בפברואר 2024”
גם נבחרות הקייט פויל נמצאת עדיין בתמונת הקווטות לפאריס. אצל הנשים מיה אשכנזי וגל צוקרמן צמודות לעשיריה המובילה, במקומות ה-12 וה-13. שתי הישראליות צריכות להצליח לסגור פער של 10 נקודות מהמקום העשירי על מנת להצליח ולהכנס לשיוטי המדליות ולאיים על הפודיום.
מאידך, מכיוון שבקייט מחולקות רק רק שמונה קווטות למדינות המובילות, צריכות הישראליות להיזהר שלא ליפול מחר עוד יותר במורד הטבלה, כיוון שמתחרות ממספר מדינות עלולה להתקדם מחר ולגרום להפסד הקווטה לישראל. צוקרמן נפצעה וחזרה להתחרות אך חלה ירידה ביכולתה. אצל הגברים נראה שהסיכוי להשגת הקווטה קלוש.
מחר יערכו השיוטים האחרונים במסגרת בית הזהב של אליפות העולם, כאשר גם בקייט פויל וגם בגלשני ה-IQ פויל יעלו עשרת הגולשים והגולשות הראשונים לשיוטי המדליות, שיתקיימו ביום שבת. בשיוטי המדליות בדגמי הגלשנים מתאפס הניקוד, כך שגם למתמודדים הסוגרים את העשירייה ישנו סיכוי להגיע לפודיום.