4 צפייה בגלריה
שחקני רומניה בטירוף
שחקני רומניה בטירוף
שחקני רומניה בטירוף
(רויטרס)
משחקי המחזור השמיני של מוקדמות יורו 2024 נפתחו הערב (ראשון) והביאו עמם תוצאות שקבעו כי ספרד וסקוטלנד העפילו רשמית לטורניר שייערך הקיץ בגרמניה, זאת לאחר שהספרדים גברו 0:1 על נורבגיה בחוץ. בבית הישראלי, רומניה לא התקשתה עם 0:4 על אנדורה ואילו בבתים נוספים וויילס גברה 1:2 על קרואטיה, פולין הסתבכה עם 1:1 מפתיע בבית מול מולדובה וטורקיה הביסה 0:4 את לטביה וקרובה מתמיד לעלייה.
רומניה – אנדורה 0:4

הרומנים, המתחרים הגדולים של ישראל על המקום השני בבית המוביל אוטומטית ליורו, חוו מפלה לא צפויה ביום חמישי כשסיימו ב-0:0 בלבד במשחק חוץ מול בלארוס, יריבה חלשה מהם על הנייר. אך הערב התאוששה בארנה נציונאלה בבוקרשט מול אנדורה החלשה, ועשו זאת בצורה מרשימה בדרך אל המקום הראשון בבית.

ניקולא סטאנצ’ו פתח את החגיגה של המארחת עם בעיטה חופשית נהדרת בדקה ה-22, יאניס חאג’י הכפיל שבע דקות לאחר מכן עם עוד שער נאה, רזבאן מארין הוסיף בפנדל על סף הירידה למחצית ופלוריאן קומאן חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-50.
שער! בדקה ה-22, רומניה עלתה ל-0:1: ניקולה סטאנצ’ו שלח בעיטה חופשית נהדרת אל הרשת העליונה של הפינה הקרובה של של הרשת.
שער! בדקה ה-29, רומניה עלתה ל-0:2: יאניס חאג’י השתלט על הכדור על סף הרחבה ושלח בעיטה חזקה ברגל שמאל פנימה.
שער! בדקה ה-43, רומניה עלתה ל-0:3: רזבאן מארין בעט מהנקודה הלבנה אל הפינה השמאלית של הרשת.
שער! בדקה ה-50, רומניה עלתה ל-0:4: פלוריאן קומאן ביצע דאבל פס עם יאניב חאג’י ושלח בעיטה נהדרת אל הרשת העליונה.
דקה 90: מויסס סאן ניקולאס ראה צהוב שני והורחק.
4 צפייה בגלריה
שחקני רומניה חוגגים
שחקני רומניה חוגגים
שחקני רומניה חוגגים
(רויטרס)
נורבגיה – ספרד 1:0
לה רוחה השלימה חלון משחקים נהדר, עם שני ניצחונות על היריבות הישירות שלה על העלייה, 0:2 ביתי על סקוטלנד ו-0:1 בחוץ על נורבגיה, ובכך הבטיחה את העלייה לטורניר שייערך הקיץ בגרמניה. יחד עם הספרדים, גם הסקוטים העפילו, כאשר ארלינג הולאנד וחבריו ינסו להגיע לפלייאוף וממנו לנסות לעלות. הערב זה היה קשרה של ברצלונה, גאבי, ששלח את ספרד ליורו.
שער! בדקה ה-48, ספרד עלתה ל-0:1: פראן טורס ואוירסאבל בעטו מתוך הרחבה ונבלמו על ידי שחקן הגנה נורבגי ועל ידי השוער, אך גאבי עט על הריבאונד ובעט פנימה.
4 צפייה בגלריה
גאבי בטירוף
גאבי בטירוף
גאבי בטירוף
(רויטרס)
וויילס – קרואטיה 1:2
האם קרואטיה שהגיעה במונדיאל האחרון לחצי הגמר לא תעפיל כלל לאליפות אירופה הקרובה? זה בהחלט תסריט הגיוני, לאחר שלוקה מודריץ’ וחבריו נכנעו הערב לוויילס, שעקפה אותם בטבלה, כאשר טורקיה על סף עלייה וגם ארמניה עדיין בתמונה. הארי ווילסון עם צמד ענק העניק לנבחרת מהאי הבריטי ניצחון כל כך חשוב. מריו פשאליץ’ הצליח רק לצמק רבע שעה לסיום.

שער! בדקה ה-46, וויילס עלתה ל-0:1: דייויד ברוקס שלח את הארי ווילסון בכדור עומק נהדר, ווילסון עצר על החזה, השתלט והקפיץ את הכדור מעל דומיניק ליבאקוביץ’.

שער! בדקה ה-60, וויילס עלתה ל-0:2: דניאל ג’יימס הגביה מאגף שמאל והארי ווילסון השלים צמד עם נגיחה נהדרת אל הרשת.
שער! בדקה ה-75, קרואטיה צימקה ל-2:1: לוקה מודריץ’ הגביה כדור קרן, קייפר מור נגח לא טוב אחורה והכדור הגיע לראשו של מריו פשאליץ’, שנגח פנימה.
4 צפייה בגלריה
הארי ווילסון חוגג עם החברים
הארי ווילסון חוגג עם החברים
הארי ווילסון חוגג עם החברים
(רויטרס)
תוצאות נוספות:
פולין – מולדובה 1:1 טורקיה – לטביה 0:4