1 צפייה בגלריה
ספידי סמית'
ספידי סמית'
ספידי סמית'
(איציק בלניצקי)
הפועל ירושלים התארחה הערב (רביעי) אצל בנפיקה ליסבון למשחק השלמה מהמחזור הראשון בליגת האלופות של פיב”א. לאחר שהמשחק הופסק ברבע השלישי בעקבות בעיה טכנית בשעונים וחודש רק אחרי כ-40 דקות, החבורה של דז’יקיץ’ גברה 66:84 על הפורטוגלים והשיגה ניצחון שני רצוף במפעל.
הרבע הראשון היה דווקא של המארחים, כאשר איבן אלמיידה וטריי דריצ’סאל סחבו את קבוצתם ליתרון 17:24. ברבע השני, הירושלמים לקחו פיקוד ובהובלת ליוואי רנדולף וכריס ג’ונסון עלו ליתרון שיא וירדו למחצית ביתרון 39:46. כאמור, הרבע השלישי לא נפתח בשל בעיית שעונים שעיכבה את תחילת המחצית ורק לאחר כ-40 דקות חודש.
האדומים מהבירה יצאו לא טוב מההפסקה, הפורטוגלים הצליחו לחזור ולהוריד את ההפרש לשתי נקודות בלבד, והיה נראה שהירושלמים בבעיה, אך אז הם יצאו לריצה של 0:7 והרבע נגמר ב-54:64 לזכותם. ברבע הרביעי רק האורחת הייתה בעניינים והגדילה את ההפרש, ובסיום המשחק דז’יקיץ’ וחניכיו חגגו ניצחון שני ברציפות במפעל.
קלעו להפועל ירושלים: ליוואי רנדולף 18 נקודות (9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים), מוריס אנדור 14 נקודות, זאק הנקינס 11 נקודות, כריס ג’ונסון וספידי סמית’ 10 נקודות כל אחד, קאדין קרינטון 8 נקודות, יובל זוסמן 7 נקודות.

רבע ראשון: 17:24 לבנפיקה ליסבון

חמישיית הפועל ירושלים: אור קורנליוס, ליוואי רנדולף, ספידי סמית’, כריס ג’ונסון וזאק הנקינס.
חמישיית בנפיקה ליסבון: טוני דאגלס, טריי דריצ’סאל, טרל קרטר, באטיניו גומז ואיבן אלמיידה.
טריי דריצ’סאל פתח את המשחק עם סל מחצי מרחק, זאק הנקינס וספידי סמית’ ענו לו עם ארבע נקודות משלהם. איבן אלמיידה עם הטבעה ובאטיניו גומז עם שלשה העלו את המארחת ל-4:7, סמית’ ענה עם שלשה ואור קורנליוס הפכו ל-7:9. אלמיידה ודריסצ’אל קלעו והחזירו את היתרון לפורטוגלים, 11:15. מוריס אנדור עלה מהספסל וקלע שתיים משלו, אך אלמיידה החזיר עם שלשה משלו. ארון ברוסאד קלע ארבע נקודות רצופות ומוריס אנדור עם שתיים משלו נעלו את הרבע.

רבע שני: 39:46 להפועל ירושלים

המשחק נפתח עם שלשה נהדרת של יובל זוסמן, גומז החזיר עם סל מחוץ לקשת משלו. אנדור סחט עבירה ספורטיבית, קלע את זריקות העונשין ורנדולף עם חמש רצופות השוו ועם ריצת 0:11 זה כבר 27:31. קרטר עם ארבע רצופות השווה ל-31:31. כריס ג’ונסון עם שמונה רצופות ורנדולף עם חמש משלו נתנו יתרון שיא לירושלמים, 34:44. הפורטוגלים צימקו עם ריצת 0:5, אך סמית’ קלע שתיים מהעונשין והוריד את הירושלמים עם יתרון שבע.

רבע שלישי: 54:64 להפועל ירושלים

אחרי שהמשחק הופסק בגלל בעיית שעונים, הוא חזר לאחר 40 דקות ונפתח עם סל מחוץ לקשת של גומז ואלמיידה עם שבע נקודות רצופות הורידו את הפער. סמית’ קלע שלשה, אך טוני דאגלס הוריד את התוצאה ל-52:50. קאדין קרינטון קלע ארבע נקודות שהיו הראשונות שלו בהתמודדות, דריצ’סאל ענה לו עם ארבע נקודות משלו. הנקינס קלע חמש נקודות רצופות וקורנליוס הוסיף עוד שתיים שנעלו את הרבע.

רבע רביעי: 66:84 להפועל ירושלים

הנקינס המשיך את היכולת הטובה מסוף הרבע השלישי ופתח עם שתי נקודות, קרינגטון הוסיף שלשה משלו, גומז החזיר עם סל מחוץ לקשת. ברינטון לאמר קלע את שתי הנקודות הראשונות שלו בסל מחצי מרחק, רנדולף ואנדור הוסיפו עוד שתיים כל אחד והירושלמים ביתרון שיא, 60:76. מפה כבר המשחק בסימן סלים של שתי נקודות והפער נשמר לטובת הירושלמים.