3 צפייה בגלריה
לורנזו בראון
לורנזו בראון
לורנזו בראון
(Virtus Segafredo Bologna)
המחזור ה-13 ביורוליג נמשך היום (שישי) עם מפגש מסקרן במיוחד, כשמכבי תל אביב יצאה למשחק חוץ קשה נגד הפתעת העונה עד כה, וירטוס בולוניה, ונחלה הפסד בדמות 100:90 נגד האיטלקים לאחר משחק נהדר.
עוד מהפתיחה היה נראה כי מצפה לנו משחק נהדר, כששתי הקבוצות סיפקו משחק התקפי טוב עם ווייד בולדווין בצד הצהוב וטורניק שנגליה הגאורגי בצד השני והרבע הראשון הסתיים ביתרון 28:29 לחבורה של עודד קטש. ברבע השני הקצב המצוין נשמר, כשגם לורנזו בראון הצטרף לחגיגה ולהפסקת המחצית ירדו הקבוצות בשוויון 49.
במחצית השנייה הסיפור כבר היה שונה. האיטלקים בהובלתו של מרקו בלינלי תפסו את המושכות, לקחו את ההובלה, ומהרבע השלישי ירדו ביתרון של 72:78. ברבע האחרון הסיפור לא היה שונה, למרות שהחניכים של קטש ניסו לתקוף ולצמק את התוצאה, אך האיטלקים בסופו של דבר היו גדולים עליהם והשיגו את הניצחון.
מי שבלטו במיוחד היו כמובן טורניק שנגליה שקלע 27 נקודות ומרקו בלינלי שהוסיף עוד 22. בצד הצהוב היה זה לורנזו בראון שסיפק הופעה אדירה עם 26 נקודות ו-ווייד בולדווין שהוסיף עוד 20, שלא הספיקו כמובן לחבורה של קטש.
כעת אלופת ישראל קטעה רצף של שני ניצחונות רצופים במפעל ופספסה הזדמנות אדירה לעקוף את יריבתה, ותקווה להתאושש בסיבוב הבא נגד אנדולו אפס, בעוד לבולוניה מחכה דרבי איטלקי, נגד אולימפיה מילאנו.
קלעו לזכות מכבי תל אביב: לורנזו בראון (26 נקודות), ווייד בולדווין (20), בונזי קולסון (10), רומן סורקין (8), ג’וש ניבו (7), חסיאל ריברו (6), אנטויוס קליבלנד (5), תמיר בלאט (3), רפי מנקו (3) וג’ייק כהן (2).

רבע ראשון: 28:29 למכבי תל אביב

חמישיית וירטוס בולוניה: אייזיה קורדינייר, אוגניין דובריץ, בראיין דאנסטון, דניאל האקט וטורניק שנגליה
חמישיית מכבי ת”א: ווייד בולדווין, לורנזו בראון, ג’ייק כהן, בונזי קולסון וג’וש ניבו.
הצהובים פתחו טוב עם שתי זריקות מדויקות של בולדווין מהקו, אך שנגליה עם שלשה קבע 2:3 איטלקי. בונזי קולסון ענה עם שלשה משלו, אך שנגליה קבע 5:5. לאחר עוד נקודות של שנגליה, בראון עם שלשה קבע 7:8 לצהובים. איזה קצב במשחק, שלשה של קורדינייר מיד ספגה תגובה של ג’ייק כהן שקבע תיקו 10. המשחק ההתקפי ממשיך לזרום. לאחר שהאיטלקים שוב לקחו את היתרון, חסיאל ריברו קבע 16:16. אחרי שהאיטלקים שוב עלו ליתרון, בראון הפך וקבע 18:19. הופעה גדולה של בראון עם עוד מהלך נהדר ו-20:23.שלשה גדולה של ג’ורדן מיקי ובולוניה ביתרון 26:27. אנטוניוס קליבלנד עם שלשה קבע 26:29 צהוב. לנדברג עם שתי זריקות מדויקות מהקו קבע 29:28 צהוב בסיום הרבע הראשון.

רבע שני: 49:49

הצהובים פתחו נהדר עם עוד נקודות של בולדווין שקבע 28:31. רפי מנקו עם שלשה גדולה העלה את מכבי לשש הפרש, אך ג’לין עם שלשה ושנגליה עם עוד שתי נקודות, צימקו ל-34:33. לורנזו בראון עם סל ועבירה קבע שוויון 37. ריברו עם שתי נקודות נתן לחבורה של קטש יתרון שתי נקודות. ניבו עם פריצה עד הטבעת קבע שוויון 41. ניבו עם עוד שתי נקודות, הפעם מהקו, העלה את מכבי ל-42:45. נקודות של בראון גררו מיידית תגובה של מרקו בלינלי, שקבע שוויון 47. עוד נקודות של מלינלי העל את וירטוס ליתרון שתיים, בראון, כמובן, קבע שוויון 49.
3 צפייה בגלריה
לורנזו בראון זורק
לורנזו בראון זורק
לורנזו בראון זורק
(הטוויטר הרשמי של מכבי ת"א)

רבע שלישי: 72:78 לווירטוס בולוניה

מרקו בלינלי עם שתי נקודות ודניאל האקט עם שלשה פתחו נהדר את המחצית השנייה עבור האיטלקים עם 49:54. הקצב הנהדר ממשיך, רומן סורקין צימק לשלוש הפרש. בונזי קולסון עם סל ועבירה צימק ל-58:56. דאנסטון עם נקודות משל עצמו קבע יתרון ארבע איטלקי. בלינלי עם עוד נקודות קבע 58:63. דאנסטון העלה את האיטלקים לשש הפרש. תמיר בלאט עם שלשה גדולה צימק לשלוש, אך האקט החזיר לחמש הפרש. מרקו בלינלי קבע יתרון שיא לבולוניה, 61:71. בראון צימק, אך דאסטון החזיר את הפער לעשר נקודות. בראון עם שתיים מדויקות מהקו צימק ל-76:70. סורקין עם נקודות צימק לארבע בלבד, אך שנגליה הוסיף שתיים והוריד את האיטלקים להפסקה ביתרון 72:78
3 צפייה בגלריה
בונזי קולסון בפעולת הגנה
בונזי קולסון בפעולת הגנה
בונזי קולסון בפעולת הגנה
(Virtus Segafredo Bologna)

רבע רביעי: 90:100 לווירטוס בולוניה

האיטלקים ממשיכים לסחוף, סמית’ עם שתיים מדויקות מהקו נתן 72:81. שנגליה עם סל ועבירה החזיר את היתרון לעשר נקודות. לורנזו בראון עם שתי נקודות ובולדווין עם שלשה צימקו ל-84:79. איזו דרמה! שתי זריקות מדויקות מהקו של סמית’ קבעו 83:88 לבולוניה. בולדווין צימק לשלוש בלבד, אך בלינלי ענה עם שלשה וקבע 85:91. בולדווין עם שתיים מהקו צימק לארבע נקודות! איזה משחק מתפתח פה! שנגליה עם עוד נקודות קבע 87:95 ויתרון מבטיח לווירטוס. שנגליה לוהט! לאחר שניבו השווה, הגאורגי החזיר לשמונה הפרש.לאחר מספר החטאות של הצהובים, האיטלקים רושמים ניצחון חשוב, 90:100