1 צפייה בגלריה
אמין סטיבנס
אמין סטיבנס
אמין סטיבנס
(לילך וויס-רוזנברג)
שלב רבע גמר גביע המדינה בכדורסל נערך היום (ראשון), כאשר קריית אתא עשתה היסטוריה, ולראשונה עלתה לשלב חצי הגמר לאחר 80:84 על עירוני נס ציונה באולם רמז.
המשחק נפתח באופן צמוד כאשר שתי הקבוצות רודפות זו אחר השנייה בעוד איתי שגב ואמין סטיבנס להטו ובתום הרבע הראשון דווקא האורחת ירדה ביתרון. ברבע השני הקצב הגבוה נמשך, החניכים של שרון אברהמי הצליחו להתעלות וירדו להפסקת המחצית ביתרון שלוש נקודות.
במחצית השנייה הקצב הגבוה נשמר, המארחת כבר הצליחה לעלות ליתרון דו ספרתי אך הכתומים הצליחו לסגור אותו וירדו מהרבע השלישי בפיגור 3 בלבד. בחלק האחרון של המשחק נס ציונה כבר לקחה את היתרון, אך החבורה הצפונית הפגינה עליונות, ובסופו של דבר עשתה היסטוריה ויצאה עם הניצחון ששלח אותה לחצי גמר גביע המדינה.
מי שבלטו במיוחד במשחק היה אמין סטיבנס שלהט דאבל דאבל כולל 33 נקודות ועשרה ריבאונדים, כאשר בצד המפסיד איתי שגב להט עם 15 נקודות ו-16 ריבאונדים, אך לא הצליח לעזור לקבוצתו.
כעת הקבוצה הצפונית, שלראשונה בתולדותיה הצליחה להעפיל לחצי גמר גביע המדינה, תקווה לעשות את הבלתי ייאמן ולהגיע עד הגמר, בעוד הכתומים ייאלצו להתמקד במאבקי התחתית בליגה.
קלעו לקריית אתא: אמין סטיבנס (33 נקודות), רז אדם (14), אקיה פרואיט (12), גיא פלטין (11), ג'יימס בייטמון (8), בן שרף (4) ויריב עמירם (2).
קלעו לנס ציונה: איתי שגב (15 נקודות), ג'רום מיינסי (14), צוף בן משה (13), ראלי אולקינס (13), אייזיה ווייטהד (13) ויאיר קרביץ (12).

רבע ראשון: 20:21 לנס ציונה

חמישייה קריית אתא: רז אדם, גיא פלטין, ג'יימס בייטמון, אקיה פרואיט ואמין סטיבנס.
חמישייה נס ציונה: ג'רום מיינסי, אייזיה ווייטהד, יאיר קרביץ, איתי שגב וראלי אולקינס.
אחרי יותר מדקה, אמין סטיבנס נתן לאתא את היתרון, יאיר קרביץ מיד ענה עם שלשה, אך רז אדם קלע בצד השני וקבע 3:4. שגב עם 4 רצופות החזיר את היתרון לאורחת, אך סטיבנס ופרואיט עם שלשה, נתנו לאתא 7:9. מיינסי השווה עם שתיים מהקו, פרואיט ענה עם סל בצד השני, ובייטמון הוסיף וקבע יתרון 4, אך וויטהאד מיד ענה עם שלשה וצימק לנקודה בלבד. שגב סיים האלי הופ מדהים מאסיסט של ווייטהד והחזיר את היתרון לכתומים, ומיד הוסיף עוד 2, עלה לדו ספרתי וקבע יתרון 3. פרואיט קבע שוויון עם סל ועבירה, שרף הוסיף שתיים מהקו וקבע 18:20, אך אולקינס קלע שלשה בסיום ונתן לנס ציונה יתרון נקודה.

רבע שני: 39:42 לקריית אתא

סטיבנס החזיר את היתרון לקריית אתא, אך בן משה מיד ענה עם שלשה ושרף קלע בצד השני וקבע שוויון 24. מיינסי ו-ווייטהד נתנו לכתומים יתרון 4, פרואיט צימק עם שתיים מהקו, אדם הוסיף עוד אחת, אך קרביץ קלע בצד השני וקבע יתרון 3 כתום. אדם קלע שתיים מהקו, סטיבנס הוסיף סל והחזיר את היתרון לקריית אתא, אך ווייטהד קלע שתיים בצד השני. פלטין קלע שלשה עבור אתא, מיינסי ענה עם שתיים מהקו וקבע שוויון 34. אולקינס ושגב קלעו מהקו ונתנו לכתומים יתרון 3, סטיבנס עם ארבע רצופות השיב את היתרון למארחת, אדם הוסיף סל וקבע 37:40. שגב צימק, אך סטיבנס קלע עם הבאזר וקבע 39:42 בירידה למחצית.

רבע שלישי: 59:62 לקריית אתא

שגב פתח עם סל עבור הכתומים, מיינסי הוסיף שתיים והחזיר לנס ציונה את היתרון, אך סטיבנס ענה בצד השני, פלטין הוסיף דאנק, סטיבנס המשיך את הריצה וקבע יתרון שיא של 5 נק' לזכות אתא. ווייטהד צימק עם שלשה, אך סטיבנס קבע 46:50. אחרי נקודות בשני הצדדים, אדם קלע וקבע 49:54 לקריית אתא. סטיבנס עם סל ועבירה נתן למארחת יתרון שיא של 8, עמירם הוסיף שתיים מהקו ונתן לאתא יתרון דו ספרתי, אך בן משה ענה עם שלשה, מיינסי הוסיף סל ועבירה וההפרש עומד על ארבע בלבד. בייטמון קלע סל ועבירה משלו ונתן לאתא יתרון 7, קרביץ צימק עם אחת מהקו, ווייטהד קלע שלשה עם הבאזר והוריד את הכתומים בפיגור 3 בלבד.

רבע רביעי: 80:84 לקריית אתא

לאחר נקודה של סטיבנס, בן משה קלע שלשה וצימק לנקודה בלבד, ואולקינס הוסיף סל והחזיר את היתרון לאורחת! בייטמון קלע שלשה והיתרון שוב של אתא! מיינסי השווה, אך אדם קלע בצד השני, הוסיף שלשה וקבע יתרון 5. אולקינס צימק עם שתי נקודות, אך סטיבנס מיד ענה עם נקודות משלו. אולקינס קלע שתיים מהקו והוריד את הפיגור ל-4, אך סטיבנס שוב ענה עם נקודות בצד השני וקבע 71:77. קרביץ עם שלשה אדירה צימק ל-3 בלבד קצת יותר מדקה לסיום, אך פלטין ענה עם שלשה משלו והחזיר את היתרון ל-6. בן משה קלע שלוש משלוש והוריד ל-3!