4 צפייה בגלריה
ג'יילן ברונסון חוגג
ג'יילן ברונסון חוגג
ג'יילן ברונסון חוגג
(רויטרס)
סדרת חצי גמר ראשונה כבר נקבעה במזרח ה-NBA. הלילה (בין חמישי לשישי) ניצחה אינדיאנה 98:120 את מילווקי והשלימה עליה 2:4 בסדרה, כשהיא המשיכה לסיבוב הבא בו תתמודד מול ניו יורק שניצחה 115:118 דרמטי את פילדלפיה, השלימה 2:4 משלה. שתי הקבוצות תפגשנה לסדרה ממנה תעפיל המנצחת לגמר המזרח בליגה הטובה בעולם.
פילדלפיה - ניו יורק 118:115, 4:2 בסדרה

כמו הסדרה כולה גם המשחק המכריע היה דרמטי וסיפק את כל מה שאנחנו אוהבים בכדורסל. הניקס פתחו בסערה וכבר הובילו ב-22 הפרש, לפני שג'ואל אמביד, באדי הילד, ניקולה באטום וקלי אוברה ג'וניור יצאו לריצה משלהם והפכו את התוצאה עוד לפני ההפסקה. אחרי שני רבעים התוצאה על הלוח בוולס פרגו סנטר הגועש בישרה על 51:54 למקומיים.

אלא ששלישיית וילאנובה של הניקס הופיעה בענק למחצית השנייה. ג'יילן ברונסון בעוד הופעה אדירה, דונטה דיווינצ'נזו הופיע במאני טיים וג'וש הארט היה שם בכל הפעולות המכריעות וגם נעץ את השלשה שעשתה את ההבדל. אמביד, ה-MVP של העונה שעברה, סיפק הופעה גדולה אבל היא לא הספיקה והוא ימשיך להמתין לגמר אזורי ראשון שלו.
4 צפייה בגלריה
ג'וש הארט חוגג שלשה ענקית במאני טיים
ג'וש הארט חוגג שלשה ענקית במאני טיים
ג'וש הארט חוגג שלשה ענקית במאני טיים
(רויטרס)
קצת פחות משלוש דקות לסיום או ג'י אנונובי התופף לדאנק עם עבירה של אמביד וקבע 101:109, אוברה הוביל ריצת 0:7, ברונסון עצר אותה עם סל ועבירה ובצד השני טייריס מקסי עשה זאת נכון עם גולטנדינג ועבירה בדרך לשוויון 111, 34.2 שניות לסיום. הארט חזר מפסק הזמן עם שלשה חופשית לחלוטין ועד הסיום היתרון נשמר על שלוש.
ברונסון הוביל את המנצחת, שתהנה מיתרון הביתיות בחצי הגמר, עם 41 נקודות ו-12 אסיסטים. דיווינצ'נזו הוסיף 23, אנונובי 19 והארט רשם 16 נק', 14 ריבאונדים ו-7 אס'. מנגד, אמביד סיים עם דאבל דאבל של 39 נק' ו-13 ריב', מקסי בערב בינוני ואוברה הוסיפו 17 כ"א, בעוד הילד עלה מהספסל עם 20 ובאטום תרם 16 שכמובן לא הספיקו לבסוף.
אינדיאנה - מילווקי 98:120, 2:4 בסדרה
אפשר לדון האם הנסיבות יכולות להוות תירוץ, אולם בשורה התחתונה את העונה הראשונה של הצמד יאניס אנטטוקומפו ודמיאן לילארד במילווקי אפשר לסכם ככישלון חרוץ. הלילה הבאקס סיימו את דרכם כבר בסיבוב הראשון של הפלייאוף כשהובסו 120:98 לאינדיאנה, שמבחינתה השלימה 2:4 נפלא ועלתה לחצי גמר המזרח שם תפגוש את ניו יורק.
4 צפייה בגלריה
פסקל סיאקם מול קריס מידלטון
פסקל סיאקם מול קריס מידלטון
פסקל סיאקם מול קריס מידלטון
(רויטרס)
זו שנה שנייה ברציפות בה מילווקי מודחת כבר בסיבוב הראשון. הפעם הפציעות הכריעו כשהגריק פריק לא שיחק אפילו דקה בפלייאוף, בעוד לילארד החסיר שני משחקים וחזר הלילה אך לא הצליח להשאיר את הבאקס בחיים. דוק ריברס, שהחליף את אדריאן גריפין במהלך העונה, ירד למאזן 19:15 במשחקי הדחה והעונה תיזכר בתור כישלון עצום בוויסקונסין.
הפייסרס ניצחו את כל הרבעים ועברו שלב לראשונה מזה עשור. הספסל של ריק קרלייל עשה את ההבדל עם 10:50 לעומת זה של ריברס והביתיים קיבלו שישה שחקנים שקלעו בספרות כפולות. אינדיאנה רצה 3:23 מטורף ברבע הראשון ומשם הירוקים לא הצליחו להתקרב, כשההפרש בהפסקה עמד על 47:59. בכל ניסיון קאמבק של הבאקס, הפייסרס הגיבו.
ריצת 0:11 עם שתי שלשות של טי ג'יי מקונל סגרה סיפור במחצית השנייה ואינדיאנה, שלפני 30 שנה בדיוק עברה את הסיבוב הראשון בפלייאוף לראשונה בתולדותיה, תפגוש בסדרת חצי הגמר את ניו יורק. קרלייל השלים 3:8 עונתי על מילווקי וריברס, שיוכל לתרץ הפעם ולתלות את ההדחה בפציעות, סיים את העונה בצורה הכי מאכזבת שיכלו לדמיין.
4 צפייה בגלריה
טי ג'יי מקונל בטירוף
טי ג'יי מקונל בטירוף
טי ג'יי מקונל בטירוף
(רויטרס)
אובי טופין (8 ריבאונדים) ומקונל (9 אסיסטים ו-4 חטיפות) קבעו שיאי קריירה בפלייאוף עם 21 ו-20 נקודות בהתאמה. טייריס הליברטון תרם דאבל דאבל של 17 נק' ו-10 אס', פסקל סיאקם הוסיף 19 וארון נייסמית' קלע 15. מנגד, לילארד הוליך את קלעי המשחק עם 28, בובי פורטיס (15 ריב') וברוק לופז תרמו 20 כ"א וקריס מידלטון קלע 14 שלא הספיקו.