2 צפייה בגלריה
אייזיה מיוסיוס
אייזיה מיוסיוס
אייזיה מיוסיוס
(לילך וויס-רוזנברג)
עירוני קריית אתא ועירוני רמת גן יפגשו בקרוב ברבע הגמר לסדרה של הטוב מחמישה משחקים. עוד לפני כן, השתיים נפגשו הערב (שלישי) במסגרת המחזור ה-31 של ליגת ווינר סל והחבורה של שרון אברהמי יצאה עם ידה על העליונה כשניצחה 74:77 לאחר שכבר פיגרה בהפרש דו ספרתי. אייזיה מיוסיוס הצטיין עם 30 נקודות.
המשחק נפתח עם בשורה לא טובה עבור קריית אתא, כשרז אדם נפצע כבר במהלך הראשון והצטרף לגיא פלטין, בן שרף וג'יימס בייטמון לרשימת הנעדרים. למרות זאת, המארחת הצליחה לרדת ביתרון בסיום הרבע הראשון, אך ריצת 0:11 הפכה את התוצאה ורמת גן ירדה ביתרון 37:40 להפסקה.
ברבע השלישי החבורה של שמוליק ברנר כבר ברחה ליתרון דו ספרתי עם עוד ריצה נהדרת, אך קריית אתא סגרה את הרבע עם ריצת 0:10 שהחייתה את המשחק. בדקות הסיום, גל בייטנר ומיוסיוס תפרו שלשות גדולות, אמין סטיבנס גם סיפק כמה נקודות גדולות בדרך לניצחון 74:77.
מיוסיוס כיכב: קרית אתא מנצחת את רמת גן
החבורה של שרון אברהמי נמנעה מלקבל ‘סוויפ' עונתי מזו של שמוליר ברנר. כבר נקבע שרמת גן תסיים במקום השלישי וקריית אתא במקום השישי, אך עוד לפני סדרת רבע הגמר, לשתיים מצפה מפגש מול מכבי תל אביב החזקה.
קלעו לעירוני קריית אתא: אייזיה מיוסיוס (10 ריבאונדים) 30 נקודות, אמין סטיבנס 17 נק', תומר פורת 8 נק', ג'יי ג'יי קפלן ואקיה פרואיט 7 נק' כ"א, גל בייטנר ויריב עמירם 4 נק' כ"א.
קלעו לעירוני רמת גן: איתי מושקוביץ 18 נקודות, ג'יי פי טוקוטו 16 נק', נוני אומאט 13 נק', מנגוק מתיאנג (14 ריבאונדים) 9 נק', יהל מלמד 7 נק', אדם אריאל 5 נק', מייקל דבו ויובל שניידרמן 3 נק' כ"א.
2 צפייה בגלריה
שרון אברהמי
שרון אברהמי
שרון אברהמי
(אורן בן חקון)

רבע ראשון - 15:17 לעירוני קריית אתא

חמישיית עירוני קריית אתא: אייזיה מיוסיוס, רז אדם, ג'יי ג'יי קפלן, אקיה פרואיט ואמין סטיבנס.
חמישיית מכבי ר"ג: איתי מושקוביץ, יובל שניידרמן, אדם אריאל, ג'יי פי טוקוטו ומנגוק מתיאנג.
רז אדם נפצע כבר בפתיחה, נאלץ לרדת לקבל טיפול ולא שב לשחק. אדם אריאל ואיתי מושקוביץ' קלעו שתי שלשות בפתיחה, אבל שבע נקודות של איזייה מיוסיוס החזיקו את המארחת במשחק ולוח התצאות הראה 8:8 לאחר ארבע דקות של כדורסל. שתי הקבוצות נכנסו לדקות של בצורת כשהן התקשו לייצר סלים והרבו לאבד.
קפלן עם חסימה אדירה בצד אחד וסיומת מצוינת של תומר פורת בצד השני, העלו את היתרון של קריית אתא לשלוש, שמוליק ברנר לקח פסק זמן ראשון במשחק. ר"ג החלה ללכת לכיוונו של נוני אומאט, שהחזיר וקבע 14:14, אך יריב עמירם החזיר את היתרון למארחת עם סל לאחר חיתוך נהדר. נקודה אחת של מתיאנג מהקו קבעה 17:15 לקריית אתא בסיום הרבע הראשון.

רבע שני - 37:40 לעירוני רמת גן

פתיחת הרבע הייתה שייכת לקריית אתא ובראשה אייזיה מיוסיוס שדייק חמש פעמים מתוך חמישה ניסיונות מהקו והעלה את היתרון של המארחת לשבע. גם סל השדה הראשון ברבע, שנקלע רק אחרי שלוש דקות, הגיע מהידיים של פורוורד קריית אתא. כאן המשחק קיבל תפנית ור"ג בראשות אומאט יצאו לריצה. מייקל דבו השווה את התוצאה עם שלשה במעבר, טוקוטו ומושקוביץ' הגדילו את הריצה ל-0:11.
פרואיט וסטיבנס קטעו את הריצה והחזירו את היתרון למארחת עם חמש נקודות מהירות, יהל מלמד ענה עם שלשה בצד השני. אברהמי לקח פסק זמן ממנו קבוצתו חזרה עם תרגיל לשלשה גדולה של קפלן. המשחק העלה הילוך. סטיבנס קלע בצד אחד, אך מלמד עם ארבע נקודות שוב החזיר את היתרון לאורחת ומושוקביץ תפר שלשה גדולה שהשלימה ריצת 0:7 של רמת גן בפחות מדקה. פורת ומתיאנג החליפו נקודות ולוח התוצאות הראה 37:40 לרמת גן בירידה להפסקה.

רבע שלישי - 53:56 לעירוני רמת גן

פתיחת המחצית השנייה הייתה אגרסיבית במיוחד, כששתי הקבוצות קלעו ארבע נקודות כל אחת בשלוש הדקות הראשונות. טוקוטו סיפק כמה דקות טובות ואיתי מושקוביץ נכנס לעניינים עם חמש נקודות מהירות, שהגדילו את היתרון הרמת גני לשמונה הפרש ואילצו את אברהמי לקחת פסק זמן. טוקוטו סיפק אסיסט אדיר בעין עקומה למתיאנג שעם דאנק מהדהד הפך את ההפרש לדו ספרתי לראשונה במשחק.
אומאט נשאר חופשי מחוץ לקשת ותפר שלשה שהגדילה את הריצה של האורחת ל-0:12. גל בייטנר עצר את הריצה עם נקוה מהקו, מיוסיוס וקפלן קלעו והקטינו את ההפרש לחד ספרתי והפעם היה זה תורו של שמוליק ברנר להזעיק פסק זמן. מיוסיוס שוב התעורר, עם דאנק אדיר ושלשה על הבאזר השלים ריצת 0:10 לבנה וקבע 56:53 בלבד לרמת גן בסיום הרבע.

רבע רביעי - 74:77 לעירוני קריית אתא

מתיאנג פתח את הרבע הנועל עם נקודות שקטעו את הריצה של הקבוצה מהצפון. מיוסיוס עם סל נהדר ביד שמאל העלה את מאזנו האישי ל-25 נקודות, אך נענה בשלשה של מושקוביץ במד השני. בייטנר עם אסיסט נהדר לקפלן צימק את ההפרש לשלוש בלבד, אך שוב פעם הכחולים ענו עם שלשה, הפעם של יובל שניידרמן. ההפרש ירד לנקודה בלבד אחרי סל של מיוסיוס במתפרצת כשנותרו פחות מחמש דקות על השעון.
בשתי הדקות הבאות קיבלנו רק סל שדה אחד, שהגיע מידיו של איתי מושקוביץ. בייטנר תפר שלשה ענקית שהעלתה את קריית אתא ליתרון ראשון במחצית השנייה. הדרמה החלה, טוקוטו נדנד את היתרון בחזרה לצד של רמת גן, סטיבנס ענה עם ארבע רצופות. מיוסיוס, מי אם לא הוא, קלע שלשה שהעלתה את ההפרש לשש, פחות מדקה לסיום ולמעשה חתמה את המשחק. בסיום, 74:77 לעירוני קריית אתא.