בשיתוף הטוטו
שם: מוחמד אבו לבן
גיל: 14
מקום מגורים: רמלה
ענף: שחייה
איך הגעתי לספורט הזה: "התחלתי לשחות בגיל חמש אחרי שניסיתי כל מיני סוגי ספורט כמו כדורגל ורכיבה על סוסים. בגיל שבע המאמן שלי הבין שיש לי פוטנציאל להמשיך בשחייה תחרותית, הוא סיפר לי על זה ונכנסתי לזה לעומק. היום אני חבר בנבחרת הנוער של מכבי רמלה".
הישגים בולטים: מקום ראשון ב-50 מטר חזה באולימפיאדת הילדים לשנת 2022. בנוסף מספר מוחמד: "השתתפתי באליפות הארץ לצעירים כמה פעמים - הגעתי בינתיים למקום שלישי במשחה 100 חזה וזכיתי במדליות זהב בתחרויות אחרות קטנות יותר".
3 צפייה בגלריה
מוחמד אבו לבן - שחייה
מוחמד אבו לבן - שחייה
מוחמד אבו לבן
(צילום: אביגיל עוזי)
כמה אני מתאמן: "אני מתאמן 12 פעמים בשבוע ושוחה בסגנון חזה", מספר מוחמד, "לאימון בוקר אני קם ב-5 וחצי בבוקר. לפעמים זה קשה ואין חשק אבל מה שמדרבן אותי זה להיות במקום הראשון. במהלך האימונים עובדים בנוסף לשחייה גם על ספרינטים, על סיבולת וגם על סטרס, כדי שנהיה פחות בלחץ בתחרויות". מוחמד מספר שכשהוא מנצח בתחרות הוא מרגיש נפלא. "אני נלחץ לפעמים, אבל מתי שאני עולה על המקפצה, רואה את הבריכה, אני רוצה לנצח – זאת המטרה. במהלך השנים שאני שוחה אני מרגיש שהשתנו בי הרבה דברים, השחייה עוזרת לי לחזק את כל הגוף ואנשים גאים בי".
מה החלום: "החלום שלי זה להיות השחיין האולימפי הכי טוב בעולם", אומר מוחמד בגאווה, "היעדים הקרובים שלי הם להיות בתחרויות בחו"ל ועוד שנתיים באולימפיאדה בצרפת. אני רוצה לייצג את המדינה בכבוד. אני צריך עוד אימונים ועוד להתאמן כדי להגיע לקריטריון ואני מאמין שאגיע לזה - עם זמן ועבודה קשה". מוחמד מוסיף ומספר שהמודל לחיקוי שלו הוא מוחמד עלי: "הוא בלתי מנוצח".
3 צפייה בגלריה
מוחמד אבו לבן - שחייה
מוחמד אבו לבן - שחייה
"החלום שלי זה להיות השחיין האולימפי הכי טוב בעולם"
(צילום: אביגיל עוזי)
דבר המומחים: "מוחמד במסלול נכון מאוד", מסביר הספורטאי האולימפי אלכס אברבוך, "הוא מתאמן בכמות אימונים שיכולים להביא אותו להישגים גבוהים".
השייטת האולימפית ורד בוסקילה מוסיפה: "קודם כול, אנחנו רואים שלמוחמד יש מבנה גוף מאוד מאוד חזק, שזה דרמטי בשחייה. אנחנו רואים כאן שחיין שהוא פורץ דרך ואני לגמרי רואה עתיד מזהיר למוחמד".
"גם הרצון, גם המוטיבציה וגם המוכנות להקרבה, כמו שהוא בנוי וכמו שהוא רוצה, הוא שחיין שיכול להצליח", מדגיש מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון.
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו