בשיתוף הטוטו
ההרשמה לפרויקט טופ טאלנט 2" של הטוטו וקבוצת "ידיעות אחרונות", שנערך בשיתוף משרד התרבות והספורט ועמותת "ערכים בספורט", נמצאת בימים אלה בעיצומה. במסגרת הפרויקט יוענקו לעשרה ספורטאים וספורטאיות בני 13־18 מענקים בסך עשרות אלפים שקל (לכל אחד ואחת) כדי שיוכלו לקדם את הקריירה. מדובר במי שכבר נמצאים בצמרת, מובילים את המועדונים שלהם בהצלחות, אבל צריכים פוש נוסף כדי להגיע לטופ של הטופ.
אז מאיפה מתחילים? פנינו לבקש את עצתו של לאלכס אברבוך, סגן אלוף העולם (אדמונטון 2001), בעל מדליית ארד מאליפות העולם (סביליה 1999), פעמיים ברציפות אלוף אירופה (מינכן 2002 וגטבורג 2006) ואלוף אירופה באולם (גנט 2000) בקפיצה במוט.
3 צפייה בגלריה
אברבוך ומדליית הזהב ב-2006
אברבוך ומדליית הזהב ב-2006
אברבוך ומדליית הזהב ב-2006
(צילום: gettyimages)
"קודם כל אתם צריכים לזכור שאתם אלופים", אומר אברבוך. "המעבר בין תחרויות הצעירים למגרש של הבוגרים הוא מאוד קשה, לא כולם עוברים את החסם הזה", הוא מדגיש ומסביר: "הטיפ שלי – תעשו את התחרות ברמה הכי טובה שאתם יכולים, תהנו מההשתתפות בה, אבל אחר כך תשכחו ממנה, תשכחו מהניצחון. כל שנה תתחילו להתאמן מאפס, כך תגיעו לפסגה".
הטיפ השני של אברבוך נשמע אולי ברור מאליו, אבל חשוב לזכור אותו בכל שלב בקריירה המקצועית, והוא – שמירה על רצף אימונים. "גם אם הגעתם לרמה המקצועית שזה מעולה, חשוב שתעבדו כמה שיותר בשטח. גם אם נפצעים, עדיף לעשות שבוע אימונים ברמה קלה מאשר לא להתאמן חודש וחצי בגלל פציעה. תעזרו באנשי מקצוע, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים ותמשיכו לשמור על הרצף".
להורי הספורטאים אומר אברבוך שאסור להם לשכוח את תפקידם כהורים. "יש בארץ הורים שחושבים שהם יודעים יותר מהמאמן, אבל הדבר הכי חשוב כדי לגדל ספורטאי מצליח הוא שההורים צריכים לקחת את תפקיד ההורים; להביא בזמן את הילד או הילדה לאימון, לתמוך בו ולהיות מעורב וכן גם לדרוש ממנו לעשות בכל יום את ההכי טוב שלו", הוא מוסיף.
3 צפייה בגלריה
אלכס אברבוך קופץ במוט ישראלי
אלכס אברבוך קופץ במוט ישראלי
אלכס אברבוך קופץ במוט ישראלי
(צילום: עוז מועלם)
"אם תעשו את המקסימום שלכם ותתרכזו בטכניקה או בטקטיקה שאתם יודעים ומתאמנים תוכלו להגיע לפודיום", מסביר אברבוך ששבר בעצמו כמה שיאים וחושף כיצד הוא הגיע לאליפויות. "מה שעזר לי זה שהגעתי לתחרות כמו לחגיגה. גם אם הייתי מפסיד, או שהתחרות לא הייתה מוצלחת, לא הגעתי רק כדי לסמן וי אלא הייתי מגיע לעשות את המקסימום, את ההכי טוב שהתאמנתי אליו והייתי נהנה מהתחרות כמה שאפשר. זה עוזר עם הלחץ".
לסיכום מסביר אברבוך כמה הכרחי בעיניו לתת כבוד לספורטאים הצעירים. "הלוואי שעיריות וספונסרים יתמכו בנוער בישראל, רק בעזרת התמיכה המדינה יכולה לעשות פי שלוש יותר מדליות ממה שיש לנו עכשיו. וכמו שכבר ראינו – המדליות מביאות לנו הרבה שמחה. אבל השמחה הזאת דורשת עבודה קשה", הוא אומר ומוסיף: "בניגוד לספורטאים אירופאים למשל שיכולים לעבור ממדינה למדינה בעלויות נמוכות, בישראל אחת הבעיות בנוער הצעיר שיש לו כבר ניסיונות בינלאומיים היא שזה מאוד יקר. לנסוע לתחרות בחו"ל, לשלם על מלון, מאמן וצוות זה משהו שדורש הרבה תמיכה".

הצטרפו לפרויקט טופ טאלנט

כפי שצוין, במסגרת פרויקט "טופ טאלנט 2" של הטוטו וקבוצת "ידיעות אחרונות", שבו שותפים משרד התרבות והספורט ועמותת "ערכים בספורט", יוענקו מענקים לעשרה ספורטאים צעירים, בני 13־18, שמובילים בתחומם וצריכים תמיכה כדי לעשות צעד נוסף קדימה. אתם לא חייבים להיות אלופי המדינה בתחומכם, אבל כן כאלה שכבר השתתפו באליפויות ישראל, אולי גם בתחרות בינלאומיות רשמיות, ונחשבים לספורטאים המובילים במועדונים שלכם.
3 צפייה בגלריה
אלכס אברבוך בקריירה כקופץ במוט
אלכס אברבוך בקריירה כקופץ במוט
אלכס אברבוך בקריירה כקופץ במוט
(צילום: אורן אהרוני)
כל אחד מהנבחרים יזכה במענק של עשרת אלפים שקל, שבו יוכל להשתמש לקידום הקריירה. מה, למשל, תוכלו לעשות עם הכסף? לקנות ציוד ספורט שיעזור לכם; לממן הסעות לאימונים ותחרויות; לשכור מאמן אישי שתמיד חלמתם לעבוד איתו; ועוד. הירשמו עכשיו לטופ טאלנט 2>>
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף הטוטו