נהוג לזלזל באינטליגנציה של לה פמיליה, ולהאמין שהם עושים את מה שהם עושים מטיפשות בלבד. כל בעל בית חדש מאמין שחברי ארגון האוהדים הזה רוצים בהצלחת קבוצתם, ולכן אם רק יסביר להם לעומק את הנזק שהם גורמים הם יחדלו מיד.
אני רוצה להציע כאן תזה חדשה: חברי לה פמיליה אינם טיפשים, ולצערי גם לא ניתנים להשפעה. הם פועלים מתוך דוקטרינה קרה ומחושבת, שאת הכותרת שלה הם פרסמו כבר מזמן: "בית"ר טהורה לעד".
1 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר פורצים למגרש
אוהדי בית"ר פורצים למגרש
אוהדי בית"ר פורצים למגרש
(צילום: עוז מועלם)
האסטרטגיה של לה פמיליה, שאותה הם מיישמים בהצלחה כבר שנים, היא כזו - בית"ר ירושלים תישאר לעולם מועדון גזעני ושונא ערבים, כך שלעולם תשמש הקבוצה בית עבור אנשים כמותם. האידיאולוגיה הקיצונית היא הכלי, בית"ר היא המטרה. כך הם פועלים כבר שנים, מחשבים בקור רוח את המלחמות שלהם, יודעים מתי לסגת ומתי לתקוף. הם נותנים לכולם להאמין שהקהל משתנה, אבל ברגע האמת הם יודעים תמיד להגיע ולגדוע את התקווה - כפי שקרה באימון האחרון.
שימו לב: עלי מוחמד היה מלחמה אבודה מראש עבורם, כי חוגג היה חזק מדי, אז הם עשו את עצמם מוותרים - אבל בפועל הם חיכו. כעת השייח'ים מדובאי מגיעים בזמן שבית"ר בקרשים והמעמד של משה חוגג ירד, ולכן זו הזדמנות מצוינת לתקוף: הם פועלים כדי לסכל את העסקה, לתסכל את חוגג, לגרום לו לנטוש ולחזור להיות בעלי הבית.
הדוקטרינה היא בית"ר טהורה לעד, לא אלופה לעד ולא ערכית לעד. זה לא מעניין אותם. הטקטיקה שלהם מחושבת וברורה לכולם, והעדות לכך היא שהיא חוזרת על עצמה: מעיפים את הבעלים העשיר, שבהתחלה אימץ את הארגון הקיצוני והאמין שאפשר לשנות אותו, עד שהבין עם מי יש לו עסק. מקללים אותו, ממררים לו את החיים, דופקים לו את התוכניות - ובסוף הוא נכנע ועוזב, ומשאיר את בית"ר בלי אופק. ומה הלאה? שום דבר.
לה פמיליה יודעים להרוס, אבל לבנות? את זה תשאירו לאחרים, זה גם ככה לא מעניין אותם. טקטיקה היא כלי למימוש האסטרטגיה בלבד, וכשלב האסטרטגיה הוא טוהר הקבוצה ולא טובתה - היתר נזק שולי.
המחאה הצורבת ביותר הייתה עם איציק קורנפיין, אז חבורת אנשים עם המון אהבה בלבבות הגיעה לפתח ביתו ואיחלה לאשתו דברים איומים. האם לרגע חלפה לאותם אנשים בראש המחשבה, מה יקרה כשאנשים שיכולים להציל את בית"ר יראו את התמונות הללו? כדי להניח שלה פמיליה לא חשבו על זה, צריך להניח שמי ששלח את הטובים שבבנינו לפתח ביתו של קורנפיין הוא טיפש גמור, שכן התוצאה של מעשים כאלה היא ברורה. מכיוון שלא מדובר באנשים טיפשים, המסקנה המתבקשת היא שפשוט לא היה אכפת להם שאף אדם נורמלי לא יקנה את הקבוצה.
זה המשיך גם עם טביב, שנגדו המחאה עוד הייתה מוצדקת אבל גם אז התנהלה תחת דוקטרינת לה פמיליה: קודם נהרוס, אחר כך אולי יבוא מישהו ויתקן. ואז משה חוגג הגיע, הזרים נהרות של כספים, ובסוף חבורת גזענים פוצצה לו את האימון ושרה מוחמד מת. האם אכפת לאותם אוהדים שאיחוד האמירויות כבר שנים נחשבת לשותפה אסטרטגית של ישראל? האם הם לא מעוניינים לתמוך באיסלאם הסוני המתון שמסייע לישראל בלב המזרח התיכון העוין? האם פעם חלפה בראשם המחשבה שהדת השנייה בגודלה בעולם לא הולכת להיעלם, אז כל הגזענות הזו היא חסרת כל אופק ומטרות ריאליות? כמובן, אבל זה לא מעניין אותם. מבחינתם, מוחמד מת, בית"ר טהורה לעד, קורנפיין בוגד, טביב נוכל וחוגג בן... בזה מסתכם כל עולמם. תנו להם בעלים כמו גומא אגייאר, שחקנים שיריבו מכות עם הפועל אחרי הדחה מהגביע וניצחון על סכנין פעמיים בשנה, והם מסודרים.
לה פמיליה, לא הטיפשות שלכם הצליחה לחרב מועדון מפואר, אלא החוכמה שלכם. באופן מכוון הרחקתם מאיתנו אנשים טובים וקירבתם אלינו אופורטוניסטים כמו איתמר בן גביר. יכול להיות שהשייח'ים מדובאי הם עוד שרשרת ברשימת אנשים שבאו לעשות סיבוב על המועדון שלנו, ויכול להיות שחוגג לא יכול להביא אליפות גם בפוטבול מנג'ר. העניין הוא שאנשים כאלה באים והולכים (לרוב בגללכם), חלקם עושים טוב וחלקם עושים רע. איתכם, לצערי, נראה שאנחנו תקועים לנצח. ומהבעיה הזו אין שום דוקטרינה שתציל אותנו.
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.