הנבחרת הלאומית הושפלה, אבל למרבה הצער אף אחד מהעסקנים העייפים אינו מציע דרך מקורית לבחור מאמן חדש, אחד שיביא סוף סוף את הגאולה ואת המשיח לכדורגל שלנו. ומה הכוונה בדרך מקורית? להלן ההצעה שלי. במשך שנים בוחרים העסקנים את המאמן הלאומי, גם משיקולים מקצועיים אבל גם משיקולים לא ענייניים, ואפשר להיות בטוחים שתמיד הייתה שם גם פוליטיקה נסתרת.
לא שפוליטיקה היא שיקול אסור, אבל אולי הגיע הזמן שהעם יבחר את המאמן הלאומי בדרך נייטראלית? אנחנו בוחרים ראש ממשלה בקלפי ובוחרים ראשי ערים בבחירות דמוקרטיות, ואפילו בוחרים את ועד העובדים במפעלים הגדולים באמצעות הקלפי, אז מדוע שלא נבחר מאמן לאומי בהצבעה חופשית וגלויה? כן, עם תעמולת בחירות, ועם פלקטים, ועם רעשנים וכיוב'. כלומר, באמצעות פסטיבל בחירות שלם. מה רע בזה?
1 צפייה בגלריה
ברקוביץ' ובניון
ברקוביץ' ובניון
ברקוביץ' ובניון
(צילום: עוז מועלם)
אני מציע שיהיה מעין מכרז פומבי פתוח וכל הברק בכרים, הרן בן שמעונים והאיילים ברקוביצ'ים יוכלו להציע את עצמם לבחירה! כל אחד מהם יציע את מרכולתו המקצועית ואת האני מאמין של הגישה הטקטית שלו: הגנה או התקפה? שערים או אי ספיגה? צעירים או בעלי ניסיון? חכמים או לא אינטלגנטים? וכו'. המועמדים יציעו את עצמם בפני ההמון הבוחר ואני בטוח שחוכמת ההמונים תהיה עדיפה על חוכמת העסקנים. ואני עוד יותר בטוח שתבונת האוהדים תהיה עדיפה על לקקנותם של חלק מהפרשנים ובוודאי עדיפה גם על צביעותם של הסוכנים מטעם. נכון, מדובר במהלך מהפכני שאין לו אח ורע עולם, אז מה? ונכון שמדובר בגישה חדשנית ואולי דווקא משום כך כדאי לאמץ אותה?
ויודעים מה? אם המהלך הזה אגרסיבי מדי אז אפשר, בניסיון הראשון לפחות, לשלב בין בחירות בקלפיות לבין ועדה מקצועית שתמליץ על המועמד אבל תוך שהיא לוקחת בחשבון את רצון העם!!
ניסינו הכל וזה לא הלך, אז אולי ננסה משהו חדש?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 14:00, 03.04.24