גם חביב נורמגומדוב לא תיאר לעצמו כמה הקרב הלילה (שבת) מול ג'סטין גייצ'י יהיה קל, אבל דווקא הדבר המפתיע ביותר היה הודעת הפרישה שלו בסיום. הדגסטני, שאיבד את אביו לקורונה בחודש יולי האחרון, בכה במרכז האוקטגון והתקשה להסתיר את ההתרגשות.
רבים חשבו כי גם אם ינצח, ייפרד עם קרב פרישה מתוקשר מול לוחם אגדי, אולי ג'ורג' סנט פייר או קונור מגרגור, אבל כנראה שלאלוף במשקל קל (מאזן מושלם של 0:29) היו תוכניות אחרות. "השגתי כל מה שיכולתי להשיג, רוצה שיזכרו אותי כגדול בכל הזמנים. הבטחתי לאימי שלא אלחם ללא אבא בפינה שלי ואני עומד במילה", אמר בסיום. גייצ'י התייחס לכך: "אני יודע שחביב הסב גאווה לאביו".
3 צפייה בגלריה
חביב נורמגומדוב חוגג ניצחון
חביב נורמגומדוב חוגג ניצחון
פורש כמו גדול. חביב נורמגומדוב
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
ג'סטין גייצ'י
ג'סטין גייצ'י
ג'סטין גייצ'י
(צילום: AP)
הקרב עצמו היה חד-צדדי לחלוטין ואחרי ארבע דקות של גישושים בסיבוב הראשון, נורמגומדוב הוריד את גייצ'י לקרקע בקלות. בסיבוב הבא כבר לקח צעד קדימה והתנפל עליו מהבאזר, משם הדרך לחניקה משולשת הייתה קצרה, כשקודם לכן ניסה לעשות לו בריח ונכשל. גייצ'י, שאיבד את ההכרה, הבטיח לפני כן שיבעט לו ברגליים ויתיש אותו, אמירות שכעת נשמעות קצת מצחיקות. חוץ משמאלית אחת לראש, לא הצליח לבוא לידי ביטוי ואיבד כיוון על הקרקע.
בחודש ינואר אמורים להיפגש מגרגור ודסטין פורייה והמנצח עשוי להילחם בגייצ'י, עכשיו כשהחגורה פנויה. גם טוני פרגוסון לא יוותר כל כך בקלות על התואר. בקיצור, יהיה מעניין לאחר פרישת נורמגומדוב.
האלוף לשעבר במשקל בינוני, רוברט וויטאקר (29, 5:23), עצר את הדהירה של ג'ראד קנוניר (36, 5:13) במחלקה וניצח אותו בהחלטת שופטים אחידה. האוסטרלי כמעט חיסל את קנוניר בסיבוב השני, אך האחרון שרד איכשהו עד הבאזר. בסיבוב השלישי והאחרון המגמה נמשכה, למרות שקנוניר הצליח לפגוע בוויטאקר מעט. זה לא הספיק.
זה היה הניצחון העשירי של וויטאקר מתוך 11 הקרבות האחרונים והוא כעת המועמד העיקרי להתמודד על התואר מול האלוף הבלתי מנוצח, ישראל אדסאניה, ועל הדרך לנקום בו על ההפסד בנוקאאוט, לפני שנה בדיוק.
3 צפייה בגלריה
רוברט וויטאקר מביס את ג'ראד קנוניר
רוברט וויטאקר מביס את ג'ראד קנוניר
רוברט וויטאקר מביס את ג'ראד קנוניר
(צילום: גטי אימג'ס)