אם לא חייתם על כדור הארץ בחודשים האחרונים, או שסתם לא הייתם מעודכנים, תנו לי לספר לכם חדשות שיהרסו לכם את היום: לאו מסי על סף עזיבת ברצלונה לאחר 20 שנה. 20 שנה בהן לא שיחק בשום קבוצה אחרת, מאז הילדים. ברגעים הכי קשים וברגעים הכי שמחים, הוא תמיד היה שם למען המועדון. מסי הוא הפנים של ברצלונה, אך בעקבות ההתנהלות של נשיא המועדון, ז'וזפ מריה ברטומאו, שגרמו לקריסה מקצועית, הכוכב הארגנטינאי הודיע על רצונו לעזוב בפקס שהרעיד את עולם הכדורגל.
אם להגיד את האמת, אני לא יודע מה אני יותר: כועס, עצוב או שבור לב. ברטומאו הרס את הקבוצה בגלל אינטרסים אישיים בלבד, כסף ומעמד.הנה כמה דברים שברטומאו הספיק לעשות: המכירה ליובנטוס של ארתור, שחקן העתיד של ברצלונה, בניסיון לשפר את המאזן הפיננסי בסיום העונה, או החתמת המאמן קיקה סטיין שלא הצליח לרומם את הקבוצה אלא רק לגרום לאיבוד המקום הראשון בטבלה ולתבוסה המשפילה ברבע גמר ליגת האלופות, 8:2 לבאיירן מינכן. סטיין לא אימן אף קבוצה ברמה של ברצלונה בעבר, אפילו לא כזו שמתקרבת לרמה.

1 צפייה בגלריה
ברתומאו מגיע לישיבה של ברצלונה
ברתומאו מגיע לישיבה של ברצלונה
ברטומאו מגיע לישיבה של ברצלונה
(צילום: AFP)

המשבר מול מסי הוא הדובדבן שבקצפת. מה שקורה בימים אלה שובר לי ולאוהדי כדורגל אחרים את הלב. בשבילי זה הרס הילדות, כשאחד מגיבורי ילדותי מסיים את התקופה הארוכה שלו בקבוצה בה סיפק לאוהדי העולם ביצועים עוצרי נשימה.
בתחילת השבוע מסי היה אמור להגיע לבדיקת קורונה שקבע לו המועדון, אך הבריז בהמלצת עורכי הדין שלו, ולא הגיע לאימון הפתיחה. הוא טוען כי יש בחוזהו סעיף המאפשר לו לעזוב בחינם באופן מיידי, אך בברצלונה ובליגה קבעו כי פג תוקפו של הסעיף, ואם הוא רוצה לעזוב, שימצא קבוצה שתשלם את סכום השחרור שלו, 700 מיליון יורו. בכך, ברטומאו גורר את העניין למשפט במקום לסיים את הסיפור ברוח טובה ולתת למסי לעזוב. הנשיא יכול היה למנוע את הסכסוך אם רק היה מנהל שיחה עם מסי בלי לפחד ממנו. שיחה רגועה אחת יכולה להרגיע את הרוחות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.