בקיץ 2017 שון דוסון ובר טימור היו חלק מסגל נבחרת ישראל ליורובאסקט. המטרה הייתה שיהיו ממשיכי דרכם של יותם הלפרין, ליאור אליהו וגיא פניני. אבל בפועל מאז הם מיעטו ללבוש את המדים הלאומיים וגם הקריירות שלהם בקבוצות לא הגיעו לגבהים שחזו להם, כל אחד מסיבותיו.
נראה שהעונה דברים סוף סוף מתחילים להתחבר להם, והערב (חמישי, 21:00) הם יאבקו ראש בראש על זכייה בגביע המדינה כשהפועל תל אביב ובני הרצליה יפגשו בהיכל מנורה מבטחים.
4 צפייה בגלריה
דוסון וטימור
דוסון וטימור
כל אחד מהם רוצה גביע. דוסון וטימור
(צילום: עוז מועלם)

הטעות של טימור

מגיל צעיר טימור נחשב לתקווה גדולה. מי שגדל בחיפה ושיחק בהפועל ומכבי המקומיות, עבר בגיל 19 לעיר הגדולה והצטרף להפועל ת"א, אותה העלה מהלאומית. לאחר מכן נתן עונת בכורה נהדרת בליגת העל, בסיומה נבחר לתגלית העונה.
המסלול מבחינתו היה ברור - אירופה, וכמה שיותר מהר. בפועל, זאת הייתה טעות. טימור חתם באלבה ברלין, אבל סופסל ולא מצא את עצמו. החזרה לישראל הייתה מהירה, והפועל ירושלים הייתה התחנה הבאה. מבחינה קבוצתית טימור הגשים הכל בי-ם - וזכה בשתי אליפויות ובשני גביעים, אך לא הפך לפיגורה המקצועית שציפו ממנו, בעיקר כשעודד קטש אימן אותו.
4 צפייה בגלריה
בר טימור
בר טימור
חזר הביתה. טימור
(צילום: עוז מועלם)
החזרה "הביתה" להפועל ת"א בקיץ הקודם הייתה הגיונית, אבל למרות מספרים יפים (12.8 נקודות ו-5.8 אסיסטים), הוא לא הצליח לסחוף את הקבוצה, שנאבקה על חייה. העונה נראה שטימור הגיע שונה. המספרים אמנם בירידה (8.9 נקודות ו-3.7 אסיסטים), אבל דווקא פציעה שעבר ברגל במהלך העונה שינתה את תפקידו, כאשר הוא עולה כעת מהספסל ומביא שינוי, בדיוק כפי שעשה בחצי גמר הגביע מול מכבי ת"א עם השלשה הקריטית על הבאזר לסיום הרבע הראשון. רגע לפני גיל 30, כשהוא קפטן הקבוצה, טימור גם הפך למנהיג ומנטור עבור צעירי הפועל ת"א, ולאחרונה אף האריך את חוזהו בשלוש שנים. והכי חשוב, נראה שהוא סוף סוף מרגיש מסופק מכל הבחינות.

הפציעות עצרו את דוסון

בניגוד לטימור, דוסון כלל לא סומן בגילים הצעירים כדבר הגדול הבא. זימון מפתיע לנבחרת העתודה וצ'אנס שקיבל במכבי ראשון לציון הזניקו לו את הקריירה. אחרי שזכה עם הכתומים באליפות ב-2016 תקוותו הייתה לעבור ל-NBA. דוסון עשה הכל בשביל זה, אבל לא הצליח לקבל חוזה.
4 צפייה בגלריה
שון דוסון
שון דוסון
ההתחלה לא הייתה פשוטה. דוסון
(צילום: יאיר שגיא)
החתימה בחובנטוד בדאלונה סימנה כיוון חדש עבורו, אך חוסר מזל בדמות שתי פציעות משמעותיות אחת אחרי השנייה (קרע ברצועה בברך ובעקב אכילס) כמעט מנעו ממנו לשחק כדורסל יותר. דוסון התאושש, חתם בקיץ בהרצליה, אולם ההתחלה הייתה לא פשוטה. רק אחרי המחזור התשיעי נגד נס ציונה בו ישב 40 דקות על הספסל, משהו השתחרר אצלו ומאותו רגע הוא נראה אחרת לגמרי ותורם המון, כמו טימור, גם כן מהספסל. בניצחון הענק על חולון בחצי הגמר היו לו 15 נקודות ו-6 ריבאונדים. לאחרונה, כמו טימור, זומן בחזרה לסגל הרחב של הנבחרת. אם יזכה בגביע וימשיך ביכולת הטובה, גיא גודס כבר לא יוכל להתעלם ממנו.