במסיבת העיתונאים לקראת המחזור ה-29, לפני משחק החוץ של הקבוצה נגד הפועל חיפה, הצהיר מאמן הפועל ת"א, חיים סילבס, כי הוא "הוכיח שהוא ראוי להמשיך לעוד עונה". מאז אותה הצהרה סופר המאמן שני הפסדים, להפועל חיפה בחוץ ולבני ריינה בבית, הפסד שאלמלא השער של יוני סטויאנוב מנס ציונה בדקה ה-98 נגד קריית שמונה, היה מקרב את קבוצתו למרחק של 3 נקודות מהקו האדום, מאותה קריית שמונה.
אם נשווה את סילבס למאמנים הקודמים שעברו העונה בקבוצה, שביצועיהם העונה הביאו לפיטורם, נראה כי סילבס לא הביא בשורה של ממש. מבחינת אחוזי ההצלחה, סילבס (13 משחקים) רושם נתון זהה לקודמו סלובודן דראפיץ' (12 משחקים), עם 36 אחוזי הצלחה. בהיבט ההתקפי בתקופת רפואה (5 משחקים) ודראפיץ', הקבוצה הבקיעה 1.4 ו-1.1 שערי זכות בהתאמה, שהם יותר מה-0.8 שערים שהקבוצה כובשת בתקופת סילבס, זאת עם חיזוקים של 2 שחקני התקפה זרים, אלכסנדר בולייביץ' והרוויה איליץ', אשר הגיעו בתקופת סילבס.

1 צפייה בגלריה
חיים סילבס מאמן הפועל ת"א
חיים סילבס מאמן הפועל ת"א
חיים סילבס
(צילום: יאיר שגיא)

הנתון היחיד העומד לזכותו של סילבס הוא בספיגת השערים. בתקופת סילבס הקבוצה סופגת 0.9 שערים למשחק, נתון נמוך בהרבה מרפואה (2.2 שערי חובה למשחק), ומדראפיץ' (2 שערי חובה למשחק). בהיבט ספיגות השערים יש לסייג כי אחת הבעיות הגדולות בתקופת רפואה ודראפיץ' הייתה עמדת השוער, אותה אייש סטפן מרינוביץ', שהיה אשם ישיר בכמות השערים הגדולה אותה ספגה הקבוצה. עם כניסתו של סילבס לתפקיד הגיע לקבוצה אמיליוס זובאס, שוער טוב ומנוסה בליגה, אשר הוא הסיבה העיקרית לייצוב ההגנה של הקבוצה.
אם נסתכל על נתונים אלה, חיים סילבס לא הביא שינוי אמיתי לקבוצה הן בצבירת הנקודות והן בהבקעת שערים, ובתקופתו הקבוצה משחק כדורגל חלש מאוד, והתקרבה לקו האדום. גם אם העונה תסתיים בסופו של דבר בהישארות בליגה, זה יהיה בזכות חולשת היורדות בלבד, ולא בזכות סילבס וקבוצתו. לכן, אם נצטרך לענות על השאלה בתחילת הכתבה, סילבס לא סיפק הצדקה אמיתית בכדי להמשיך להדריך את הקבוצה גם בעונה הבאה, בעידן האמריקאי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.