אלי בירנבאום, יו"ר הוועד הפראלימפי, נפטר היום (שישי) בגיל 77 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.
למרות מחלתו ותוך כדי הטיפולים, המשיך אלי בתפקידו כיו"ר הוועד הפראלימפי מתוך מטרה לקדמו למען הספורטאים הפראלימפיים והייצוג ההולם לקראת המשחקים הפראליפיים בפריז 2024. אלי הינו נכה צה"ל שכיהן בין היתר בוועד הארצי והמזכירות הפעילה של הארגון.
1 צפייה בגלריה
אלי בירנבאום ז"ל
אלי בירנבאום ז"ל
אלי בירנבאום ז"ל
(חגי מיכאלי, ONE)
קודם לתפקידו כיו"ר הוועד הפראלימפי, כיהן בירנבאום כיו"ר ההתאחדות לספורט נכים. עם קבלת הידיעה על פטירתו כתב שר הספורט מיקי זוהר "כאבתי לשמוע על לכתו של אלי בירנבאום, האיש שדאג לקידום ספורט הנכים בישראל שנתן תקווה לאלפי בעלי מוגבלויות והכניס אותי לעולם הספורט המיוחד הזה". יהי זכרו ברוך".
גם יעל ארד וגילי לוסטיג מהוועד האולימפי כתבו: "עבדנו לצידו של אלי בשנים האחרונות הן במועצה הלאומית והן בשיתופי פעולה רבים. הוא תרם ממרצו ומזמנו לקידום הספורט הפראלימפי ואנחנו כואבים על לכתו. יהי זכרו ברוך".
לפני שלושה שבועות כתב בירנבאום טור ל-ynet: "יש המון ילדים שמתאימים לספורט הפראלימפי, אלא שאף אחד לא מכווין אותם לשם ואין מודעות בבתי הספר. הורים, מורים, אנשי מערכת החינוך – אנחנו כאן בשביל להתאים עבורם את הענף הטוב ביותר – ובעיקר כדי לשנות את חייהם לטובה ולהעניק להם ערכים של הישגיות ומצוינות".