"שיחקתי רק בעשרים משחקים בהרכב, לא פתחתי יותר מדי. בחלק הראשון של העונה שיחקנו בסגנון אחר, יותר הגנתי. זה פחות הולם אותי. אני שחקן שאוהב לשחק בלחץ התקפי. המספרים שנתתי היו בסדר".
ניקיטה רוקאביצה היה אמור להיות נשק שובר שוויון. החלוץ הלוהט של מכבי חיפה בשנים האחרונות, מלך שערי ליגת העל שנתיים ברציפות, נחת בקיץ בהפועל באר-שבע בקול תרועה. הוא היה אמור להיות זה שיעשה את ההבדל ויעזור לה לזכות באליפות.
4 צפייה בגלריה
רוקאביצב
רוקאביצב
רוקאביצה. "פחות הולם אותי סגנון הגנתי"
(צילום: הרצל יוסף)
החלוץ האוסטרלי בעל האזרחות הישראלית אמנם סיים את העונה כמלך השערים של באר-שבע, אבל קשה לומר שתוצרת של עשרה שערים ליגה עומדת בציפיות משחקן שרק בעונה שעברה כבש 19 שערים, ובעונה שלפניה הרשית 22 פעמים. כן, רוקאביצה (יחגוג 35 בעוד חודש) התחיל את העונה עם פציעה שהקשתה עליו להיכנס לכושר, אבל בסופו של דבר העובדה שבגמר הגביע, במשחק הכי חשוב של באר-שבע העונה, הוא לא שיחק אפילו דקה - מדברת בעד עצמה.
בסיום הגמר המפרך נגד מכבי חיפה, אחרי התפרצות השמחה הגדולה, רוקאביצה חגג עם החברים, אך ניכר עליו שהוא לא מרגיש נוח במיוחד בסיטואציה הזו. לחגיגות בבאר-שבע, ביום שלמחרת הזכייה, הוא כבר לא הגיע: רוקאביצה הודיע מראש למועדון החליט לצאת לחופשה בחו"ל מיד אחרי המשחק.
4 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה
לחגיגות הגביע הוא לא הגיע
(צילום: עוז מועלם)
"למרות שלא שיחקתי בגמר, זה היה לילה מיוחד", הוא אומר. "הקבוצה שיחקה טוב מאוד, והניצחון הביא שמחה גדולה לכולם. לא שיחקתי, אבל במהלך העונה, כששיחקתי והייתי בכושר, הבקעתי שערים. התואר הוא מאמץ קבוצתי וכולם ניצחו".
אוהדים רבים התאכזבו ממך, אתה יכול להבין למה? "לא. אני לא יודע למה הם מרגישים ככה. אולי בגלל כל מיני דברים שאומרים עליי, כל מיני שמועות. זכותם של האוהדים לחשוב מה שהם רוצים. אני תמיד נותן מאה אחוז מעצמי. התואר הזה הגיע לבאר-שבע, ואני שמח מאוד בשביל האוהדים. הם ראויים לצאת עם משהו מהעונה הזאת".
העובדה שהמשכת לגור בחיפה ונאלצת לנסוע הלוך חזור לבאר-שבע לא הקשתה עליך? "לא עשיתי את הנסיעות האלה כל יום. יש לי גם דירה כאן בבאר-שבע והייתי ישן בה לפעמים. כעקרון נשארתי בחיפה בגלל סיבות משפחתיות. כל קרובי המשפחה שלנו מתגוררים בחיפה, הילדים שלי לומדים שם, הגנים והחברים שלהם שם. זה החיים".
4 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה
"יש כל מיני שמועות עליי", רוקאביצה בפעולה
(צילום: טל שחר)
ניצחתם העונה שלוש פעמים את מכבי חיפה, שסיימה כאלופה. אפשר להגיד שהחמצתם גם אליפות? "היה לנו סיכוי, אבל לא באנו מספיק מוכנים לכמה משחקים. היו הרבה משחקים שאם היינו מצליחים בהם – אולי הסיפור היה שונה. זה כדורגל וזה נגמר במקום השני".
אליניב ברדה הצהיר בהתחלה שהוא לא רוצה לאמן. אתה חושב שיש לו את היכולות להפוך למאמן מצליח? "הוא צעיר ועדיין צריך לצבור ניסיון, אבל מה שעשינו מאז שברדה לקח את הקבוצה זה מדהים. יש לו את הכישרון להיות מאמן. אם זה מה שהוא רוצה, הוא רק צריך עוד ניסיון".
4 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה. "צריך עוד ניסיון"
(צילום: עוז מועלם)
כשנחת בבאר-שבע, המועדון הצהיר כי רוקאביצה חתם לשנתיים, אך למעשה העונה השנייה בחוזה היא אופציה המותנית במספר המשחקים שבהם ישתתף. אם יגיע למכסת המשחקים, האופציה תמומש באופן אוטומטי. עם זאת, רוקאביצה לא עמד ביעד והחוזה לא יחודש, אלא אם באר-שבע תחליט בכל זאת להשאיר אותו. בינתיים נראה כי הכיוון הוא פרידה, בטח לאור פרסומים בימים שלפני גמר הגביע לפיהם החלוץ צפוי להיחתך בסוף העונה.
וכך, אקורד הסיום של רוקאביצה היה צורם במיוחד: כרטיס אדום במשחק נגד מכבי ת"א שכמעט עלה לקבוצתו במקום השני. אם אכן יעזוב, לפחות יעשה זאת עם תואר שני בקריירה: גביע עם באר-שבע, אחרי אליפות בעונה שעברה עם מכבי חיפה.
יש שמועות על כך שבעונה הבאה תחזור לחיפה. "אני לא מדבר על העתיד שלי. אני עוד לא יודע מה יהיה. כרגע אני רוצה לנוח, לנקות את הראש ואז אחליט".
יש סיכוי שתישאר בבאר-שבע? "אני באמת לא יודע מה יהיה".