זה לא סוד שמצבה של הפועל נוף הגליל הוא ''בכי רע''. וכשאני אומר בכי רע אני מתכוון שלאחר 22 מחזורים מתישים הקבוצה צברה רק 18 נקודות, ניצחה ארבע פעמים בלבד, השיגה שש תוצאות תיקו, שבשניים מתוכן איבדה יתרון 2:0 ובמאזנה מספר ההפסדים הגדול בליגה, בצוותא עם אדומים אשדוד, שפתחה את העונה במינוס 14 נקודות. אם לא המינוס הזה, נוף הגליל הייתה נועלת את טבלת הליגה ומסומנת כיורדת בטוחה, מה שלא רחוק מהמציאות גם במצבה כיום.
אז בטח אתם שואלים, איך קבוצה שרק בעונה שעברה נשרה מליגת העל, לא עשתה את ההתאמות המקצועיות הנדרשות, גם המנטליות על מנת לא להצהיר על עלייה תוך עונה אחת, אלא רק כדי לא לנשור שתי ליגות בתוך שנתיים בלבד!
1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל נוף הגליל
אוהדי הפועל נוף הגליל
"אוהדי" הפועל נוף הגליל
(צילום: אפי שריר)
אנסה לענות על כך בהמשך. אז בואו נתחיל מהתחלה. בקיץ של עונת 2022/3 הנחיתו בקבוצה מהצפון את המאמן המנוסה שלומי דורה, שלא הביא איתו שמות גדולים והסתמך בעיקר על הסגל שנשר מליגת העל. הוא כביכול ציפה שהסגל שלא הספיק לליגת הראשונה יספיק לליגה השנייה, אך לא ולא אומר מוטי (מלכה).
תוצאות רעות בגביע הטוטו, 3 משחקים ללא ניצחון בליגה לאומית, 6 הפסדים בכל המסגרות גרמו למנכ''ל גיל ברעם לשלוח את דורה ליציע ולמנות את מנהלה המקצועי של נוף הגליל גיורגי דרסיליה למאמן.
אלא מה, דווקא כששלומי דורה עולה ליציע, הקבוצה התחילה לנצח, ועוד בדרבי היוקרתי של נצרת, 2:3 על אחי, משלושער של הקפטן הנצחי יבגני ברקמן. ודווקא כשבמשחק אחד הכל מתחבר, ברעם שולח את שלומי דורה וממנה במקומו את ''זקן השבט'' של מאמני הכדורגל בישראל, ירון הוכנבוים, שרושם קדנציה חמישית (לא ייאמן) כמאמן.
ירון הגיע עם תקוות גדולות לייצוב המערכת, מערך הגנתי מדי, ועוזרת מאמן בדמותה של איריס אנטמן, שרושמת היסטוריה. במשחק אחד זה כן הלך, ניצחון 1:2 על ראשון לציון, אבל משם זה רק הלך והפך לכדור שלג אחד גדול.
לאחר איבוד יתרון של 2:0 מול הפועל רמת גן, גם כן מהתחתית, ל־2:2, ירון רשם קצב צבירת נקודות מזעזע של שמונה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות.
ואז הגיע רגע האמת! משחק עונה נגד מכבי פתח תקווה ששום תוצאה בו מלבד ניצחון תשלח את ירון הביתה.
הוא כן הביא איתו חיזוק משמעותי בחלון ההעברות בינואר, בדמותו של החלוץ הניגרי לנרי קהינדה, שכיכב תחתיו לפני עשור בהפועל עפולה, והוביל את הקבוצה לחצי גמר גביע המדינה.
קהינדה באותו משחק הציל את הוכנבוים מפיטורים ותרם לניצחון 0:2 על מוליכת הטבלה. מאותו היום קברניטי נוף הגליל הניחו שעון חול על שולחנו של ירון וזמנו בקבוצה הפך למוגבל בתוספת לחץ מצד הקהל לפטרו מיידית.בחמישה משחקים הבאים צבר הוכנבוים רק ניצחון אחד, נגד רמת השרון, ואחרי ההפסד לראשון לציון הוא שוב סיים את תפקידו. מי שהחליף אותו היה השחקן הפעיל של הפועל בית שאן מליגה ב' ועוזר המאמן, גיא דיין, אבל זה נגמר ב־0:0 קשה לצפייה מול הפועל רמת גן.
לאחר חיפוש של מאמנים בשוק, הוחתם מוטי איוניר, מי שהספיק בקדנציה האחרונה שלו בקבוצה להעלות אותה לליגת העל, לשרוד עונה בצורה מכובדת מאוד ולרדת בכבוד בעונה שלאחר מכן לליגה השנייה בחזרה. איוניר מביא איתו מספר שחקני רכש שעשויים לעזו להציל את הקבוצה מירידת ליגה נוספת, ובהם
מואתסם עיוואסי, ליאב פרדה, מהראן ראדי, יצחק דנן והחלוץ אלון בוזורגי. אלה מתווספים למספר שחקנים נוספים שהגיעו בחלון ההעברות, כמו חגי גולדנברג שירד ליגה עם הקבוצה בשנה שעברה והעונה מגיע מבית''ר ירושלים, וואליד דרוויש מסכנין, אלון גינת מהליגה הליטאית, ג'וליאן שלופה ממכבי חיפה וקווין רינשטיין מעפולה.
האם רשימה מכובדת זאת תצליח להשלים את המשימה ולהשאיר את נוף הגליל בליגה? נתראה בחודש מאי עם כל התשובות. התקופה הקרובה תהיה בבחינת ההזדמנות האחרונה של המועדון להישאר על מפת הכדורגל הישראלי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.