בשיתוף הטוטו
שם: ארבל נבו
גיל: 15
מקום מגורים: אורנית
ענף: שחייה פראלימפית
איך הגעתי לספורט הזה: "נולדתי עם שיתוק מוחין קל שמתבטא בעיקר בצד ימין והשחייה התחילה אצלי כבר מגיל שנה כחלק מתהליך טיפולי שעברתי בהידרותרפיה, אני ממש אוהבת את המים" מספרת ארבל, "בגיל שמונה ההורים והמטפלים שלי החליטו להעביר אותי לשחייה תחרותית. התחלתי להתאמן במועדון ספיבק רמת גן ובזכות האימונים למדתי שאני יכולה לעשות כל מה שאני רוצה, לא משנה מה. התבגרתי יותר, הגוף שלי התחזק ויש לי יותר ביטחון עצמי. השחייה היא דבר מאוד מרכזי בחיים שלי. היא מאתגרת אותי, מחשלת אותי וגורמת לי להצליח. והיא זו שהופכת אותי לאדם שאני היום".
הישגים בולטים: אלופת ישראל בשחייה ב-100 מטר חופשי ו-200 מטר בגילאי נוער לשנת 2022.
3 צפייה בגלריה
ארבל נבו, ענף שחייה
ארבל נבו, ענף שחייה
ארבל נבו, ענף שחייה
(צילום: אביגיל עוזי)
כמה אני מתאמנת: "היום אני מתאמנת תשע פעמים בשבוע: 4 בקרים ו-5 פעמים בצהריים יחד עם שחיינים פראלימפים נוספים עם מוגבלויות שונות", מסבירה ארבל, "אני מתאמנת פעם נוספת עם מאמן נבחרת ישראל". ארבל מספרת שהעבודה באימונים היא על כל שרירי הגוף. "אני עושה גם אימוני אירובי וכושר כי בשחייה צריך שכל הגוף יהיה בכושר".
ארבל מספרת שהתחושה שיש לפני תחרות היא "גם כייפית וגם מלחיצה" כדבריה, "זה גורם לי לשכוח מהכל ואני אוהבת להתחרות. ספורט פארלימפי זה כמו ספורט אולימפי ואני חושבת שלא צריך לרחם עלינו בגלל שאנחנו נולדנו ככה ואנחנו עובדים אותו דבר".
מה החלום: "אני רוצה להצליח להיות באליפות אירופה, באליפות העולם ובאולימפיאדה ב-2028 בלוס אנג'לס. גם בעוד 10-5 שנים אני רואה את עצמי ממשיכה לשחות. יש שחיין שאני ממש אוהבת לראות - מייקל פלפס, אני רוצה להיות כמוהו".
3 צפייה בגלריה
ארבל נבו, ענף שחייה
ארבל נבו, ענף שחייה
ארבל נבו, ענף שחייה
(צילום: אביגיל עוזי)
דבר המומחים: "אני רואה אצל ארבל יכולת לעמוד בלא מעט אימונים בשבוע", אומר מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון ומוסיף: "יש לה כישרון, יש לה מוטיבציה והיא רוצה מאוד להצליח".
הספורטאי האולימפי אלכס אברבוך מוסיף לדבריו ואומר: "תשע פעמים בשבוע זה לא פשוט ולא הרבה אנשים מתאמנים בקצב הזה".
"זה מדהים לראות איך בגיל צעיר, למרות המגבלה היא פשוט מנצחת את הכל", אומרת השייטת האולימפית ורד בוסקילה, "והכל אפשרי. זה רק בזכות זה שארבל בחרה בספורט כדרך חיים".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
דבר המומחים
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו