לאחרונה נדמה כי היריבות הכי גדולה בכדורגל הישראלי היא לא בין שני מועדונים ותיקים או שני שחקנים פעילים, אלא בכלל בין שחקן ותיק ומוערך, שנמצא בשלהי הקריירה, לבין אחר, שפרש לפני כמעט 20 שנה. אני מדבר כמובן על היריבות בין ערן זהבי לאלון מזרחי, על מלכות השערים של הכדורגל הישראלי בכל הזמנים.
אז נכון - ההפרש ביניהם, נכון למועד כתיבת שורות אלה, עומד על 51 שערים (206 למזרחי ו-155 לזהבי, אשר נכנס לא מזמן לעשירייה הפותחת בטבלה היוקרתית) - הפרש מכובד לכל הדעות - אבל מה"טראש טוק" בין השניים ומהכתבות הרבות בעניין ("נגע לי בשיער") לא ניתן להתעלם.

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(איור: ליאו אטלמן)

כשחושבים על זה, מדובר ביריבות מוזרה מאוד, שכן היא מתנהלת בעיקרה במעמד צד אחד בלבד. האחד כובש (בצרורות) והשני מנסה להצר את צעדיו, באמצעות שיטות מעולמות המיסטיקה וה"עמה יעמיק". מעולם לא הייתי אוהד של זהבי עצמו, או של הקבוצות בהן הוא שיחק, אבל לכל אוהד של כדורגל ישראלי ברור כי לאחר פרישתו תופיע תמונה של זהבי במילון בסמוך למונח "רעב בלתי נשלט". כמו הגדולים בענפי הספורט השונים, גם בגיל 36 לא ניכר כי זהבי מתכוון להאט את הקצב (ובטח שלא לעצור) – יעידו על כך יותר מכל אוהדי הפועל תל אביב.
לדעתי, הרעב של זהבי יוביל אותו, כך או אחרת, לכיבוש ראשות הטבלה ולתואר גדול כובשי הכדורגל הישראלי בכל הזמנים. תואר אשר יישאר שלו לנצח נצחים – וחבל! דווקא הניצחון המסתמן של זהבי מעיד, יותר מכל, על הפספוס העצום בקריירה שלו. בניגוד למזרחי, אשר שיחק בתקופה בה התאפשר רק לכדורגלנים ישראלים יחידי סגולה לשחק מחוץ לגבולות המדינה, צמח וגדל זהבי כאשר דלת זו פתוחה לרווחה (זוהי גם הסיבה שבגללה זהבי יהיה קורא התיגר האחרון על מלכות השערים הישראלית). ניתן היה לצפות מזהבי, כמי שהיווה את הכישרון הישראלי הגדול של דורו (לכל הפחות, בצד המנטלי), לבלות את מיטב שנותיו בליגות טובות מאלה הקיימות בלבנט – כך שמלכות השערים הישראלית כלל לא תהיה רלוונטית עבורו.
אין ספק שזהבי יירשם כאחד מהכדורגלנים הישראלים הגדולים בהיסטוריה. עם זאת, דווקא מלכות השערים הישראלית, אשר יש בה כדי ללמד על "בזבוז" כשרונו בלבנט, היא זו אשר תבדיל אותו, לרעה, מהעומדים בראש הרשימה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.