הקורונה שיתקה עולם שכל כך חסר לי. עולם שבו השעה לא מעניינת והחישוב היחיד שמשנה הוא הפרש השעות. התוצאה, הלחץ בסוף המשחק, קסיסת הציפורניים ורגעי השיא שווים את הלילה הלבן. הספורט הוא מפלט ממציאות כל כך מסורבלת ומתישה ובזכותו אפשר, פשוט, להתנתק מהכל. בשבילי, סדרת המופת על ריצת השוורים האחרונה הייתה דרך החוצה מהסטגנציה שיצרה הנגיף.

אני גדלתי על לברון ועדיין מאמין שהוא האתלט הכי טוב בכל הזמנים. מה שלא הכרתי היא הנחישות של ג'ורדן. כל משחק וכל רגע על המגרש הונע על ידי דחיפה פנימית שלרוב האנשים אין. הוא אפילו המציא לעצמו רוחות כדי לדחוף את עצמו מעבר לקצה בצורה לא הגיונית. אחד האתגרים הגדולים שאנחנו רואים היום, בכל תחום, הוא הקושי לכבוש את הפסגה ולהישאר נטוע עליה במשך תקופה ממשוכת.

1 צפייה בגלריה
מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן
(צילום: GettyImages)


ג'ורדן עשה את זה ואף אחד לא יוכל לקחת לו את ההישג. מעטים הקבוצות שהצליחו להשיג שלוש אליפויות רצופות, מעטים עוד יותר אלו שעשו זאת פעמיים.

מהבאד בויז לדרים טים, מהבייסבול בחזרה לכדורסל, היריבויות המדומות והשנאות העמוקות, הסדרה אמנם לא חידשה עבור הצופים את התחנות ההיסטוריות בקריירה של ג'ורדן, לעומת זאת היא כן נתנה לנו מבט פנימי, גם אם מעט מסונן ומזוקק, לתפיסתו של שחקן שראה את הדברים אחרת, שראה כל אמירה וכותרת בתור חומר בערה.

זו מנטליות שלא רואים היום בספורט, בעוד הרעב גווע וכל השחקנים מתנהגים כמו החברים הכי טובים, לטובה ולרעה. הצלחת הסדרה צפויה לגרור אחריה מגוון סדרות דומות, כנראה כאלו שיעסקו בעונה האחרונה של קובי בריאנט, המסע של אותה נבחרת אמריקאית שהגיעה להחזיר לידיה את הכבוד האבוד באולימפיאדת ברצלונה של 1992 או אולי הסיפור מאחורי קבוצות המיאמי היט ששינו את ה-NBA לחלוטין ולתמיד.

מה שבטוח, אף אחד מהן לא תתקרב לרמות הדרמה והרייטינג של הריקוד האחרון, הסדרה הראשונה שצצה בתקופה המושלמת ויצרה דיונים שהחיו מחדש את השיחות שאנחנו כל כך אוהבים לנהל, במיוחד בהיעדר ליגות פעילות. בלי פוליטיקות, עם אמת ברורה אחת בסופן: זהות המנצח. כאן כמו בשנות ה-90, ג'ורדן הוא המנצח הגדול. בדיוק כמו שהוא אוהב. בדיוק כמו שאנחנו אוהבים לראות.

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.