כוכב רכיבת האופניים כריס פרום חתם בקבוצת יזראל סטארט אפ ניישן. אחד הרוכבים הגדולים בהיסטוריה, שזכה בטור דה פראנס ארבע פעמים, יצטרף החל מהעונה הבאה לקבוצת הרכיבה הישראלית, הודיעה היום (חמישי) הקבוצה.

פרום יתחרה במדי הכחול-לבן של הקבוצה הישראלית בשנים הבאות עד לסיום הקריירה שלו במטרה להוביל אותה לניצחונות במרוצים הגדולים בעולם ובראשם טור דה פראנס. הצדדים סיכמו שהחוזה הרשמי ייחתם ב 1 באוגוסט – היום הראשון בו מתיר איגוד האופניים העולמי לרוכבים לחתום בקבוצה חדשה.
3 צפייה בגלריה
כריס פרום
כריס פרום
אגדת רכיבה. פרום
(צילום: AFP)
קבוצתו של הבריטי בן ה-35, אינאוס (לשעבר סקיי), הודיעה היום שחוזהו לא יחודש והוא יעזוב אותה בסוף השנה, כשלקראת עונת 2021 הוא יצטרף באופן רשמי לסגל הורכבים של סטארט אפ ניישן.
"אני נלהב להצטרף למשפחת 'ישראל סטארט אפ ניישן'", אמר פרום מיד לאחר ההודעה על הצטרפותו. "אני מצפה בקוצר רוח לאתגרים שמצפים לנו ביחד – ולנחול הצלחות גדולות נוספות. הקבוצה מותירה חותם הולך וגדול על ספורט האופניים ואני נלהב להצטרף למסע הזה שלה. יש לי תחושה שאנחנו נשיג דברים גדולים ביחד".
"זהו רגע היסטורי עבור הקבוצה, עבור ישראל, עבור הספורט הישראלי ועבור אוהדינו ברחבי העולם – רגע שממלא אותי באופן אישי בגאווה עצומה", אמר סילבן אדמס, הבעלים שותף של הקבוצה הישראלית שעמד מאחורי המהלך. "כריס פרום הוא הרוכב הגדול ביותר בדור האחרון, והחל מהעונה הבאה הוא יוביל אותנו במרוצים הגדולים מכולם ובראש וראשונה טור דה פראנס. אני מקווה שביחד נוכל לעשות היסטוריה – וכריס ישיג אתנו ניצחונות גדולים נוספים שיבססו אותו כגדול רוכבי האופניים בכל הזמנים".
בסטארט אפ ניישן מתכוונים להמשיך ולהתחזק במטרה להפוך לאחת הקבוצות המובילות בעולם. "כריס פרום הוא המנהיג המושלם כדי להפוך אותנו לקבוצה תחרותית בטורים הגדולים ובראשם טור דה פראנס", הסביר המנהל המקצועי צ'ל קרלסטרום. "לפרום הייתה עד כה קריירה יוצאת מן הכלל אבל אנחנו סמוכים ובטוחים שיש לו הן את היכולת הפיזית והן את הרעב והחוסן המנטלי הדרוש כדי להשיג ניצחונות גדולים יחד אתנו. ויש דבר נוסף: הוא ישמש עבורנו כמורה דרך מושלם עבור הכישרונות הצעירים שלנו, ובמיוחד עבור הישראלים".
"אנחנו מחויבים להעמיד קבוצה חזקה כדי שנוכל – יחד עם כריס פרום – לעשות היסטוריה ולנצח יום אחד בטור דה פראנס", הוסיף אדאמס. "אני גאה בדרך שעשינו עד כה, כולל טיפוח של הרוכבים הישראלים שלנו והענקת השראה לדור הצעיר בישראל בתקווה ואמונה שיבחרו באופניים כספורט המוביל. עכשיו, עם כריס פרום בשורותינו, ננסה להגיע לשיאים חדשים. זכיתי להכיר אותו אישית גם בישראל במהלך הג'ירו דה איטליה: מדובר במודל נפלא של ספורטאי וג׳נטלמן".
3 צפייה בגלריה
סילבן אדמס
סילבן אדמס
סילבן אדאמס. "מחויבים להעמיד קבוצה חזקה"
(צילום:ששון תירם)
בהודעת אינאוס על ידי מנהלה דייב בריילספורד נאמר על הפרידה מהרוכב הבריטי: "החוזה הנוכחי של כריס מסתיים בדצמבר וקיבלנו את ההחלטה עכשיו לא לחדש אותו. אנו מפרסמים את ההודעה הזו מוקדם יותר מכפי שבדרך כלל היה קורה כדי לשים קץ לספקולציות האחרונות ולאפשר לצוות להתמקד בעונה שלפנינו. כריס היה איתנו מההתחלה. הוא אלוף נהדר וחלקנו איתו הרבה רגעים בלתי נשכחים לאורך השנים, אבל אני מאמין שזו ההחלטה הנכונה עבורכל הצדדים. בהתחשב בהישגיו בספורט, כריס צריך להיות מנהיג צוות - וזה לא משהו שאנחנו יכולים להבטיח לו בנקודה זו".
פרום עצמו אמר : "עבר עשור פנומנלי עם הצוות, השגנו כל כך הרבה יחד ותמיד אשאר עם הזיכרונות". הוא לא נתן שום רמז לגבי הקבוצה הבאה שלו, אך כן התייחס למטרות שהוא מציב לעצמו: "אני מצפה לאתגרים חדשים ומלהיבים כשאני עובר לשלב הבא בקריירה שלי, אבל בינתיים ההתמקדות שלי היא בזכייה בטור דה פראנס החמישי שלי".
אגב, אם פרום אכן יגיע לחמש זכיות במרוץ היוקרתי מכולם, הוא ישתווה בכך לשיאני כל הזמנים ז'אק אנקטיל, אדי מרקס, ברנאר הינו ומיגל אינדוראין. החלום של אנשי סטארט-אפ ניישן, שתשתתף בפעם הראשונה בטור הקרוב, הוא שזה יקרה במדיה.
פורסם לראשונה: 12:39, 09.07.20