התאחדות הג'ודו הצרפתית הודיעה היום (שני) כי היא פועלת עם רשויות הספורט, בכדי להגן על הקורבנות בעקבות סדרת מקרים של אלימות ותקיפה מינית שהתרחשו לכאורה במדינה.
ההחלטה התקבלה בעקבות תחקיר שהתפרסם בשבוע שעבר בעיתון 'לה פריזיאן' לגבי מספר מקרים, כולל האשמות אונס. במקרה הראשון סיפרה אחת המתלוננות שהיא נאנסה שוב ושוב במשך חודשים על ידי מדריך הג'ודו שלה לפני 10 שנים כשהייתה בת 13 בלבד: "הוא לקח אותי לחדר האחסון והכניס את ה... שלו לפה. מזה 10 שנים אני חיה בחרטה על כך שלא דיברתי".
2 צפייה בגלריה
אולם תחרויות ג'ודו
אולם תחרויות ג'ודו
אולם תחרויות ג'ודו
(צילום: גטי אימג'ס)
"הפדרציה שלנו מגנה ונלחמת בכל אלימות ובמיוחד באלימות מינית נגד צעירים", מסרה התאחדות הג'ודו הצרפתית. "אנו מודים לספורטאים שהפרו את השתיקה ובכך אפשרו לקורבנות לדבר בצורה חופשית יותר".
ההתאחדות הודיעה כי היא עוקבת אחר כל המקרים שהוזכרו בעיתון. ההאשמות הן האחרונות בסדרה שמטלטלת את הספורט הצרפתי בחודשים האחרונים. באוגוסט מסר משרד הספורט הצרפתי כי למעלה מ-20 מאמנים העובדים עם התאחדות ההחלקה או במועדונים נחקרו בעקבות חקירה בנושא האשמות בתקיפה מינית, הטרדה או אלימות.
בדיקת העובדות פורסמה בפברואר לבקשת משרד הספורט לאחר שהמחליקה שרה אביטבול, שזכתה 10 פעמים באליפות צרפת, סיפרה שהיא נאנסה על ידי מאמן ההחלקה ז'יל בייר בין השנים 1992-1990 כשהיתה נערה.
2 צפייה בגלריה
"מצטערת שלא דיברתי". שרה אביטבול ב-2003
"מצטערת שלא דיברתי". שרה אביטבול ב-2003
"מצטערת שלא דיברתי". שרה אביטבול ב-2003
(צילום: AP)
אביטבול אינה מתכוונת להגיש תלונה נגד בייר, וזאת משום שעל העבירה שביצע חל חוק התיישנות. יחד עם זאת, הגילויים שלה הובילו להתפטרותו של ראש פדרציית ההחלקה הוותיק, דידייה גילאז'ה, שהכחיש את ההגנה על המאמן.
בעקבות האשמותיה של אביטבול התבטאו מחליקים נוספים בנושא בכדי להוקיע אלימות מינית מצד מאמנים לאורך 30 שנה.