אחרי הניצחון אמש על ליטא ספגה הערב (שלישי) נבחרת ישראל הפסד צפוי במוקדמות אליפות אירופה - 30:20 לאיסלנד, שהגיעה לתל אביב בהרכב החזק שלה הכולל שחקנים מובילים בליגות הבכירות באירופה.
היה זה משחק השלמה שנדחה מהחודש שעבר מול מוליכת בית 4. ביום חמישי תארח ישראל את נבחרת פורטוגל, במשחק השלישי תוך ארבעה ימים.
2 צפייה בגלריה
רם טורקניץ'
רם טורקניץ'
רם טורקניץ'
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
הנבחרת חסרה הערב מספר שחקני מפתח, ביניהם דניאל שקלים ודן טפר הפצועים, וירמי סידי וגיל פומרנץ שקיבלו מנוחה לקראת פורטוגל - משחק חשוב שבו תנסה ישראל להפתיע יריבה הנמצאת בטופ האירופי.
ביום ראשון תשחק הנבחרת באיסלנד במשחק מכריע - יום בו ייקבעו גם אחרונות העולות מהבתים (כולל מהמקום השלישי - 4 כרטיסים יוענקו לנבחרות בעלות הדירוג הטוב ביותר מבין 8 בתים).
2 צפייה בגלריה
דניאל מוסינדי
דניאל מוסינדי
דניאל מוסינדי
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
איסלנד פתחה נהדר והוליכה ביתרון של שערים. עצירות של מושיקו אלימלך וכיבושים של אדיר כהן יואב למברוזו, רם טורקניץ ויונתן דיין צימקו את הפיגור ל-12:7. אולג בוטנקו העניק דקות לדניאל צרפתי וסהר שחק, יונתן דיין ודניאל מוסינדי. איסלנד ברחה לקראת ההפסקה ושער של דיין קבע 17:9 במחצית.
שערים של יוסי אפו, מוסינדי וליאור גורמן צימקו ל-20:13 (36'). מוסינדי וגורמן הוסיפו שערים אבל ארון פאלמרסון, הכוכב האיסלנדי של ברצלונה קבע 25:15. טורקניץ, סהר שחק, צרפתי ודיין צימקו ל-28:19. הנבחרת החטיאה המון (כבשה ב-42 אחוזים - 20 מ-48 זריקות) ושער של תומר בודנהיימר חתם את התוצאה, 30:20.
כבשו לישראל: אפו, דיין וטורקניץ 3 כ"א, מוסינדי, אדיר כהן, למברוזו, גורמן 2 כ"א, בודנהיימר, צרפתי, שחק 1 כ"א. תום שם טוב - 7 עצירות ב-29 %, אלימלך 3 עצירות - 19%.
לאיסלנד: אלבר יונסון, אומאר מגנוסון, ויגו קריסטיאנסון 5 כ"א, גודיונסון 4, פלמרסון ואליסון 3 כ"א.