סאגת השתתפותו של נובאק ג'וקוביץ' באליפות אוסטרליה לא רוצה לרדת מהפרק. הלילה יוחלט כנראה סופית אם המדורג 1 בעולם, שמסרב להתחסן נגד קורונה, אכן יוכל לשחק בגראנד סלאם הראשון של השנה, שייפתח ב-17 בינואר, אבל בינתיים הסרבי נמצא במלונית מיושנת במלבורן לצד מבקשי מקלט.
למי ששכח, באוסטרליה חושדים בג'וקוביץ' ששיקר, ועוד בנושא הקורונה, נושא שתושביה סבלו בגללו אולי יותר מכל מדינה אחרת. הוא עוכב בנמל התעופה, הופרד מהצוות שלו, הטלפון שלו נלקח ממנו. כעת הוא מחכה לתשובה אם יוכל לשמור על התואר שלו או לא.
4 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
גם הקהל האוסטרלי נגדו. ג'וקוביץ'
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
יוני ארליך
יוני ארליך
"כולם ידעו שג'וקוביץ' לא מתכוון להתחסן". ארליך
(צילום: עוז מועלם)
"אני מחשיב עצמי חבר די קרוב שלו, הוא באופן אישי לא מאמין ברפואה", מספר יוני ארליך, שבגיל 44 עדיין משחק טניס, ואפילו נמצא כעת במלבורן. "הוא הולך על דברים הוליסטיים, נגד תרופות, וכולם ידעו את זה עוד לפני הפרשה".
"כולם ידעו שהוא לא מתכוון להתחסן. לפי השמועות הוא סיפר שהיה ליד חולה מאומת באמצע דצמבר, ואז אפשר היה לקבל אישור מוועדת החריגים באוסטרליה", המשיך ארליך. "יכול להיות שזה באמת נכון, אולי לאזור של ויקטוריה, אבל לא ליתר אוסטרליה. יש פה פרדוקס ויד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל. הוא נפל בין הכיסאות. הוא קיבל אינפורמציה מסוימת, למרות שבתור מחוסן פעם שלישית אני מראש אומר שהוא צריך להתחסן. מארגני הטורניר רצו שיגיע ומישהו באמצע כנראה שגה".
4 צפייה בגלריה
הפגנה נגד נובאק ג'וקוביץ'
הפגנה נגד נובאק ג'וקוביץ'
ההפגנות נגד ג'וקוביץ' באוסטרליה
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
והוא בסוף יצחק לכולם בפנים?
(צילום: AP)
עורכי דינו של הטניסאי טענו אתמול כי הוא פטור מהדרישה להתחסן נגד קורונה ורשאי להיכנס לאוסטרליה, וזאת מכיוון שנדבק לאחרונה בנגיף. "תאריך בדיקת ה-PCR החיובית הראשונה תועד ב-16 בדצמבר 2021", טענו עורכי הדין. באוסטרליה, כצפוי, יש הפגנות גדולות נגד שיתופו של ג'וקוביץ' בטורניר. "לדעתי זה לא עובד לטובתו, הציבור והקהל פה ממש לא רוצה שהוא יבוא", הסביר ארליך.
איך זה יסתיים לדעתך? "קשה לי לראות איך יתנו לו להיכנס, מה עוד שאתמול הייתה פה שחקנית אחרת שגורשה למדינה שלה. זה לא סימן כל כך טוב לג'וקוביץ'".