נבחרת הכדורמים בנשים, אשר הוקמה רק לפני כעשור, תצא ביום ראשון הקרוב לאיטליה, שם תיקח חלק לראשונה בטורניר הקדם אולימפי. ישראל היא הנבחרת עם ממוצע הגילאים הנמוך ביותר בטורניר (20), כשהשחקנית הצעירה ביותר בת 17 והמבוגרת ביותר בת 28. כל שחקניות הנבחרת הינן בוגרות פרויקטים של אתנה, המרכז לקידום ספורט נשים במכון וינגייט.
עצם ההשתתפות בתחרות היא מבחינת קפיצה מדרגה משמעותית עבור הנבחרת כשהמטרה, לטענת מאמן הנבחרת, דמיטריס מברוטס, היא לצבור ניסיון בינלאומי כשמשחקים מול הנבחרות הטובות ביותר באירופה בענף זה.
1 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים בכדורמים
נבחרת הנשים בכדורמים
נבחרת הנשים בכדורמים
(צילום: באדיבות איגוד הכדורמים)
עוד ישתתפו בטורניר: הולנד, איטליה, סלובקיה, הונגריה, יוון, קזחסטן וצרפת, כשרק שתיים מתוכם יקבלו את הכרטיס להשתתפות באולימפיאדת טוקיו.
איילת פרס, קפטנית הנבחרת: "אנחנו נבחרת מאוד צעירה, ובעבור מחציתנו זה יהיה טורניר הבוגרות הראשון. יחד עם זאת, בחודשים האחרונים התכוננו". המאמן מברוטס הוסיף: "יש לנו את הנבחרת הצעירה ביותר בטורניר ולכן עלינו להמשיך לצבור ניסיון ברמות הגבוהות. אנחנו בתהליך ארוך שבסופו נרצה להעפיל לאולימפיאדה בעתיד. המטרות הריאליות שלנו לסיים במקומות 5-8 ולהתחרות שם נגד נבחרות שמדורגות מעלינו".