נתחיל בתרגיל מחשבתי - בעקבות הזכייה העשירית ברצף של ברצלונה באליפות ספרד בכדורסל התכנסו קבוצות הליגה לישיבת חירום. פתח את הישיבה נשיא ויאדוליד: "זה לא ספורטיבי שקבוצה אחת זוכה בכל התארים, אני מציע שמעתה ואילך כל קבוצה תוכל לרשום רק מספר מוגבל של זרים, בזמן שזרים אחרים ימשיכו לקבל ממנה כסף, אבל לא יורשו להשתתף במשחקים שלה". נשיא בדאלונה הצטרף לדברים: "זה מאוד לא ספורטיבי שהקבוצה עם הכי הרבה משאבים תוכל להביא את השחקנים הכי טובים שישחקו עבורה, מי שמע על דבר כזה? אני מציע שמעכשיו נחליט שבכל רגע נתון יהיו על המגרש שני שחקנים מקומיים, בלי קשר לשאלה אם הם יודעים בכלל לשחק, ואני גם חושב שצריך להמציא מושג חדש בחוק המקומי כדי שלא כל מי שמקבל פה אזרחות יוכל לשחק, מה פתאום שנשלים עם הקונספט של אזרחים שווי זכויות?"
נשיא סראגוסה ביקש להוסיף דברים מטעמו: "כולם יודעים שמהות הספורט הוא לחלק את התארים בין הקבוצות. הרי ספורט הוא מושג בכלל סוציאליסטי, תראו את הליגה שלנו, עד שברצלונה לקחה פה רצף אליפויות כל שנה התחלפה פה האלופה. אני מציע גם לקבוע שאי אפשר יהיה כמעט להחליף שחקנים במהלך העונה, ככה אם קבוצה תיתקע עם שחקן גרוע, היא תהיה חייבת להמשיך לשתף אותו בלי קשר ליכולתו".

1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב בסיום הדרבי
שחקני מכבי תל אביב בסיום הדרבי
שחקני מכבי ת"א בסיום הדרבי
(צילום: אורן אהרוני)

נשיא מלאגה ביקש בשלב זה את רשות הדיבור: "הרעיון שקבוצה תזכה באליפות לאחר שהוכיחה דומיננטיות ועליונות ספורטיבית על יריבותיה לאורך כל העונה הוא מופרך ואסור בשום אופן להשלים איתו. אני מציע שבנוסף לכל מה שאמרתם, נקבע כי גם הקבוצה במקום השמיני בליגה שמכילה 12 קבוצות תעלה לפלייאוף, ויהיו מספיקים לה שני ניצחונות על הקבוצה במקום הראשון ועוד שני ניצחונות בפיינל-פור כדי לזכות באליפות. מה יותר ספורטיבי מלגמור את העונה עם מאזן שלילי אבל עם צלחת האליפות?"
לשיחה ביקש להצטרף נשיא טנריפה: "כל זה נשמע לי מאוד הגיוני. כולם יודעים שתכלית כל הליגות הספורטיביות בעולם היא להתעלם מסוגיות מציקות כמו התמדה, יכולת, מחויבות וכישרון. הכי חשוב להנמיך את הרף לדרגה הנמוכה ביותר האפשרית. רק איפה אתם מכירים עוד ליגה שכל מה שהצעתם מקובל בה?"
אז זהו, שיש כזו ליגה וקוראים לה ליגת העל הישראלית. רשימת האבסורדים שלאורם מתנהלת ה"ליגה" הזו כבר שנים מנוגדת לכל כך הרבה עקרונות בסיס בספורט, אבל "עכברי הענף" לא מנידים עפעף ומשלימים מדי שנה עם שיטה שכל תכליתה היא להבטיח שקבוצה אחת תתנהל בה עם (לפחות) יד אחת קשורה, ולעזאזל סוגיות שוליות דוגמת הוגנות, מצוינות וספורטיביות.
אני פונה לכל אוהדי הקבוצות היריבות בליגה ושואל באופן ישיר: קשה לכם עם הדומיננטיות של מכבי ת"א? בעיה שלכם. בעצם, לא רק הבעיה שלכם, אלא גם הבעיה של אוהדי הקבוצות בבונדסליגה שרואות את באיירן מינכן לוקחת אליפות שמינית ברצף או אוהדי הקבוצות בסרייה A שרואות את יובנטוס עם רצף זכיות דומה. מישהו בליגות האלה מעלה על דעתו לשנות את כל מהלך החוקים בליגה למערך תקנות אנטי-ספורטיביות הזויות רק כדי להדיח את האלופה המכהנת מכסאה?
מכבי ת"א ממש לא צריכה לחכות לעוד החלטה שערורייתית של איגוד הכדורסל, כמו הרחקתו של סקוטי ווילבקין מהמשחק המכריע בפלייאוף, כדי להבין שמי שמארגן את הליגה הזו פשוט לא רוצה שתהיה חלק ממנה. אחרי כל כך הרבה החלטות חד צדדיות לא הבנתם עדין את הרמז? תשאירו את חיים אוחיון מהאימפריה של גליל עליון (או שמא זה "גליל/גלבוע" או בכלל "גלבוע עליון גליל") לריב בישיבות המינהלת עם נציגי העיריות, שמממנות בכסף של תושבי העיר שלהן מועדונים ללא שום בסיס תמיכה של אוהדים. תנו להם לקבוע עוד ועוד חוקים הזויים ולריב אחר כך ביניהם על תתי הסעיפים שלהם. תחזרו לעצמכם. תהיו סוף סוף מה שקהל האוהדים שלכם דורש מכם. תהיו מכבי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.