"זה רק משחק", "סתם 22 אנשים רצים אחרי כדור" - אלו רק חלק קטן מהמשפטים שאוהדי הכדורגל שומעים מקרוביהם שפחות קרובים לענף לעתים קרובות. לא שהיינו צריכים בשבילם הוכחה, אבל קיבלנו אחת כזאת במשחק העונה בשבוע שעבר, שהראה לנו עד כמה כדורגל זה הרבה יותר משחקנים טובים וטובים פחות.
זה היה משחק עונה מהסוג הישן והטוב, לא זה שמכתירים פה כל שבועיים למשחק עונה: שתי יריבות גדולות, מקום ראשון ושני, הרבה תשוקה, אמוציות וגם כעס. משחק שמוכרע בצורה הכי דרמטית שיש, או שבעצם הוא הוכרע לפני? הרבה לפני המשחק.

1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(צילום: עוז מועלם)

סביר להניח שאם מכבי ת"א הייתה לבושה בכתום או בשחור, והייתה מועדון ללא היסטוריה ועדיין עם אותם שחקנים בהרכב, מכבי חיפה הייתה מנצחת אותה בקלות. במיוחד בהרכב החסר שמכבי ת"א עלתה בו. ההרכב של מכבי חיפה עדיף באופן חד משמעי (לפחות ככה אוהדיה חשבו עד לפני המשחק). אבל לא – הם לא לבושים בכתום, לא בשחור ולא באף צבע אחר. יש להם היסטוריה מפוארת, והשם הוא מכבי. מכבי ת"א.
וזה מה שעשה את כל ההבדל, לראות את שחקני הבית של מכבי עולים לדשא בטירוף מהשנייה הראשונה, נכנסים לתיקולים כאילו החיים שלהם תלויים בהם, בניגוד לכוכבים של מכבי חיפה שפשוט לא הגיעו למשחק, לראות אותם מתגוננים כמעט כל המחצית הראשונה אבל להצליח לשמור את עצמם בתמונה עם משחק לחימה משובח, ולחכות לרגע הנכון כדי להכריע. כי קוראים להם מכבי. מכבי ת"א. ושום דבר חוץ מניצחון לא בא בחשבון.
כדורגל זה לא רק מי כבש הכי הרבה או בישל הכי הרבה, זה מתחיל הרבה לפני, מנטלית. במשחק הזה קיבלנו עוד טעימה מכך, אבל זה תמיד היה שם, גם אם לא מדברים על זה מספיק. אין ספק שליחסי הכוחות יש תפקיד לא קטן, אבל עם קצת אמונה וקצת תשוקה למשחק, דברים יפים יכולים לקרות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.