מגפת הקורונה העולמית גרמה ועודנה גורמת לשורת נזקים בשלל תחומי החיים - גם בעולם הספורט. אירועי ענק כמו האולימפיאדה והיורו נדחו בשנה, ליגות נדחו או נסגרו, שחקנים סירבו לחזור לשחק מחשש שיידבקו או ידביקו וכדומה. בתחום הכדורגל, דבר אחד טוב קרה עקב האילוצים. נולדה האפשרות לבצע חמישה חילופים במשחק רשמי, כי רבים מהכדורגלנים בארץ ובעולם הגיעו חלודים ולא בכושר. כמי שזוכר כיצד העולם נרעש מהרשות לבצע "מהפכה" בתחום ולהחליף שני שחקני שדה ושוער במשחק בשנת 1992 - וכעבור מספר שנים גם שלושה, אפשר להגיד שהכדורגל סופסוף יישר קו עם המציאות ויצא מהשבלונה. למה זה כ"כ חשוב?
* עלייה במעמד המאמן - בניגוד לכדורסל, שם אין מגבלה על מספר החילופים, למאמן הכדורגל יש מעט שליטה על המתרחש במשחק במהלכו. אין לו, למשל, אפשרות לקחת פסק זמן לפני השריקה להפסקה. המקסימום שהוא יכול לעשות זה לבצע תנועות בידיים בתקווה שהשחקנים יקלטו את המסר, כמו גם לנצל רגעים מתים בשביל תדרוך מהיר. במקרה שכזה, המאמן הופך מקישוט לגורם משפיע של ממש על משחק קבוצתו. זה גיים צ'יינגר, תרתי משמע. נגמר הסיפור של לחכות עד הדקה ה-60 כדי לבצע את החילוף הראשון, זה שייך להיסטוריה.

1 צפייה בגלריה
דויד סילבה וגבריאל ז'סוס
דויד סילבה וגבריאל ז'סוס
דויד סילבה יורד, גבריאל ז'סוס עולה
(צילום: AP)

* שינוי בבניית סגלים - אולי אין צורך בסגלים מנופחים של 25 עד 30 שחקנים. ברגע שיותר שחקנים מחלקים ביניהם את העומס, יש פחות פציעות ופחות פוטנציאל למרמור, מאלה שמקבלים פחות פירורים מהעוגה (הכוונה היא לדקות משחק), שלא לדבר על חיסכון משמעותי בכסף. אולי שווה להחזיק 20 שחקנים, פלוס לקיחת רזרבות ממחלקת הנוער והאקדמיה. בקיצור, מה שברצלונה ודומותיה באירופה עושות מזה שנים.
* תחושת שייכות - ברגע ששחקן משחק יותר, הוא מרגיש שהוא באמת חלק מהקבוצה. הביטוי "נער פוסטר" יאבד מתוקפו וכולם ירוויחו. אין ספק שלשחקני המשנה תהיה יותר מילה מאשר הייתה להם קודם. המאמן ייחשב גאון והם יקבלו קרדיט על המהלך המנצח, איש בהתאם לתפקידו. מהלך זה גם ימנע גםמשחקנים לעבור בהשאלה לקבוצות אחרות, דבר שיחסוך מבעלי הקבוצות ומראשי הצוותים המקצועיים כאבי ראש רבים.
אם נסכם, מעז יצא מתוק. למרות המחיר הכבד שהכדורגל שילם על פרוץ המגפה, לטווח הארוך הוא רק ירוויח האם יוחלט להשאיר את 5 החילופים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.