עוד יום חמישי הסתיים לו, ועוד מותחן שנגמר באכזבה גדולה עבור אוהדי מכבי ת"א. ננסה לנתח את המשחק האחרון, ולאחר מכן נקווה להבין איך הקבוצה מפסידה בכל משחק צמוד העונה. למה זה קורה ומה אפשר לעשות.
ברשותכם אתחיל מהמחצית הראשונה של ההפסד למילאנו. מכבי פתחה טוב, בניגוד למשחקיה האחרונים, והובילה בשלהי הרבע השני 28:34. מפה הכל הלך והידרדר, כאשר הצהובים ירדו להפסקה בפיגור 12!
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
(צילום: ראובן שוורץ)
ושוב, מכבי פתחה טוב את החצי השני, נצמדה למילאנו והייתה ביתרון 4 חצי דקה לסיום. בשלב זה התחושה הייתה שסוף סוף היא בדרך לניצחון חשוב בהיכל, אך כמו בשבוע שעבר מכבי עשתה את כל הטעויות האפשריות בסיום. נדבר מעט על ההתקפה האחרונה במצב של 70:70, בה ווילבקין כידרר וכידרר, וללא פיק אנד רול או תרגיל, זרק הגארד לשלוש ולא פגע בכלום.
כמה מהלכים לפני, ביצע ווילבקין פעולות מצוינות שהביאו את מכבי ליתרון - שלשה אחרי חסימה וחדירה והרמה להאנטר להטבעה. ודווקא בסיום, כשאפשר וצריך להכריע את המשחק, סקוטי לקח זריקה רעה, במקום לחדור פנימה ואולי לסחוט עבירה. ואיך נגמרה ההארכה? בסל לשתיים של מלקום דילייני, מעל היידים של אותו ווילבקין, שקבע את תוצאת המשחק ושלח את הצהובים למאזן 8:3 – בור רציני במיוחד לקראת ההמשך.
השחקנים, המאמן, הקבוצה והאוהדים כבר מרגישים שלא משנה מה יקרה, המשחק יילך לרעתם.
בשני המשחקים האחרונים מכבי הייתה בגישה של "אנחנו מובילים ולא משנה מה ננצח". ובשני המקרים האחרונים, זה פשוט לא קרה.
אחרי ההובלה בוולנסיה, לדוגמה, מכבי פשוט הורידה גז, עשתה אינספור טעויות בהגנה, ושלא נדבר על ההחלטות בהתקפה - זריקות רעות של ווילבקין שהעיף שלשות בסיום כאילו קבוצתו נמצאת בפיגור 10 (שהיא בכלל מובילה, כן?).
וגם הפעם במצב של יתרון 4, הצליחה מילאנו להשיג שלשה ועבירה אחרי אי הבנה בהגנה - איחר לו ג'ונדי לסגירה על פאנטר וקיבל שלשה בפרצוף. הרי אם ידוע שהקבוצה חוטפת שלשות בסיום באופן תמידי וחוזר, למה לא לבצע עבירה? 2 זריקות עונשין של היריבה ובהנחה שהיא קולעת את שתיהן, 2 נק' יתרון וכדור ביד, יותר טוב מזה? הצהובים מסתבכים מאוד בטבלת היורוליג, ושוב מאבדים את הראש בסיום.
אינני חושב שמדובר בחוסר כישרון ב־2 המשחקים האחרונים. לפי דעתי זו תוצאה של חוסר ריכוז מוחלט, של אדישות ושאננות, הרי מכבי משחקת ביורוליג, ובליגה השנייה בטיבה בעולם, וכשאתה שאננן, לא מרוכז ובטוח שתנצח כאשר אתה מוביל בקצת, אתה תפסיד, בעיקר מול קבוצות מלאות כשרון כמו ולנסיה, או קבוצות עם אינסוף גאנרים כמו מילאנו (פאנטר, רודריגס, דילייני).
מה אפשר לעשות? קודם כל, הפן המנטלי מאוד חשוב. לכן צריך לעבוד עם השחקנים על קבלת ההחלטות הרעה בסיומי משחקים, גם בהתקפה, וגם בהגנה. לוודא שהם מבינים את המשמעות של חוסר ריכוז בסיום, להרים אותם, ולקוות שיחזרו כספי וזוס במהרה.
למכבי כפי שזה נראה כרגע יהיה קשה לעלות העונה לפלייאוף, אבל הכל עוד אפשרי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.