זה היה כמעט, אבל לא מספיק. בוסטון סלטיקס ודנבר נאגטס הזיעו, נלחמו והאמינו שאפשר להגיע עד פסגת האולימפוס, ראינו אותן מעלות הילוך בפלייאוף, אך זה היה רק כמעט. מגיע קרדיט ענק לשתי הקבוצות הללו, שהפסידו בגמר המזרח והמערב בהתאמה והודחו מהפלייאוף. אך מה שמשותף לשתי הקבוצות הללו הוא שהן עדיין בבנייה, לא נחשבות כמוצר מוגמר לחלוטין ואין ספק שיצטרכו לעשות עוד התאמות כדי לחזור חזקות יותר בעונה הבאה, ואולי להתקדם עוד שלב לעבר זכייה בתואר.יש לנו עוד סדרת גמר בפתח, אך כולי תקווה לקראת העונה הבאה, כדי לראות את ההתקדמות ואת המהלכים ששתי הקבוצות הללו יבצעו.

התקרה של בוסטון

בוסטון נמצאת במלכוד רציני. החבר'ה הצעירים גדלו, ג'יילן בראון יצא מחוזה הרוקי שלו וצפוי לקבל העלאה משמעותית, כשהמחשבות רצות לקיץ 2021, המועד שבו ג'ייסון טייטום אמור גם הוא לצאת מחוזה הרוקי שלו ולחתום על חוזה מקסימום , כל זה בעיצומו של תהליך שנמשך מספר עונות, ניסיון החזרת האליפות לאחת הקבוצות החשובות והמעוטרות בליגה, שלא זכתה בתואר מאז שנת 2008.

3 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון
ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון
בראון וטייטום
(צילום: AP)

גורדון הייוורד צפוי לממש את אופציית השחקן שלו וירוויח 30 מיליון דולר בעונה, סכום שאולי היה רלוונטי עבורו לפני חמש שנים. החוזה של הייוורד יושב כמו עצם בגרון עבור בוסטון. אף קבוצה לא תיקח אותו בסכום הזה, מה שעוצר את התהליך של בראד סטיבנס. הסלטיקס לא באמת צריכים לשלם כ"כ הרבה לשחקן שירד ביכולתו מאז הפציעות הקשות שספג.
בוסטון מחזיקה בבחירה ה-14 בדראפט השנה, ותקווה לבחור בשחקן בשל שיעזור להגדיל את הרוטציה ואת הרוסטר שממילא קצר מאוד. בנוסף, הקבוצה משחקת ללא גבוה אמיתי. דניאל תייס קיבל את מירב הדקות בפלייאוף בעמדה מספר חמש, והחזיר במספרים סבירים שנבעו בעיקר מהוואקום שנוצר ומדקות משחק מרובות, ולא מיכולת משובחת. אפשר היה לראות את העליונות של סנטרים אמיתיים ששיחקו מול בוסטון, כמו באם אדבאיו וג'ואל אמביד, ששלטו בצבע ביד רמה. אנס קאנטר ורוברט וויליאמס משלימים את הדקות כסנטרים, כשגם הם כמעט ולא תורמים בשום אספקט ברמות הגבוהות.
התקרה שלה במתכונתה הנוכחית היא גמר המזרח, ולטעמי אם לא יבוא שינוי רציני בסגל בקיץ, בוסטון אף תידרדר בעונה הבאה. אני מאמין שסטיבנס לא ממש מרוצה מדרכה הנוכחית של הקבוצה. אז נכון שטייטום העלה רמה בעונה האחרונה ובפלייאוף הנוכחי בפרט, ועושה רושם שהוא זה שייקח את תפקיד השחקן המוביל של הקבוצה, אך החזון של סטיבנס לבנות קבוצה שתתפקד כמו מכונה משומנת רחוק מלהתגשם. אין מנוס מוויתור על בראון או על מרקוס סמארט לטובת גבוה אמיתי וטוב שיחזק את הקבוצה. בראון, קמבה ווקר, טייטום, הייוורד - כולם שחקנים שצריכים את הכדור בידיים, וכשזה לא עובד, הסלטיקס נתקעים המון פעמים על סקור נמוך.

3 צפייה בגלריה
בראד סטיבנס
בראד סטיבנס
בראד סטיבנס
(צילום: רויטרס)

אופטימיות בהרי הרוקי

במקרה של דנבר אפשר להיות יותר אופטימיים. הבסיס הצעיר חתום לעוד הרבה שנים, והצמד ג'מאל מארי וניקולה יוקיץ' מצית את דמיונם של מרבית אוהדי הכדורסל ואוהדי הנאגטס בפרט. ראינו אותם עושים הכל בפלייאוף הזה, משתפים פעולה בפיק-אנד-רול מושלם ומעלים הילוך, במיוחד מארי. שימו לב למספרים שלו: בעונה הרגילה 18.6 נק', 4.8 אס', 34.6% לשלוש, ואילו בפלייאוף מארי קלע 26.5 נק', מסר 6.6 אסיסטים וסיים עם 45% משלוש. בקצב הזה, כדאי שתתחילו להתרגל לכינוי "פלייאוף מארי". הוא יצא מחוזה הרוקי שלו העונה וירוויח חוזה מקסימום, ויחד עם יוקיץ' שעשה זינוק גם הוא בפלייאוף נוצר צמד כוכבי NBA שמשתפים פעולה בצורה יוצאת מן הכלל.
על פניו, לדנבר יש עוד מקום בתקרת השכר להביא שחקן ברמה גבוהה, אולי אפילו שחקן ברמת אולסטאר. חוזה המקסימום של מארי מתקזז עם החוזה של פול מילסאפ שמוערך בכ-30 מיליון דולר, וצפוי להגיע לסיומו. לא ידוע אם מילסאפ ימשיך בדנבר, כשעל פי הדיווחים הקבוצה תציע לשחקן בן ה-35 חוזה לשחקן ותיק שמוערך בכ-8 מיליון דולר. מילסאפ סיים גם הוא עונה מוצלחת, תרם מניסיונו לאורך כל העונה לסגל הצעיר של דנבר ואין ספק שירצו לראות אותו ממשיך בקבוצה.

3 צפייה בגלריה
מארי ויוקיץ'
מארי ויוקיץ'
יוקיץ' ומארי
(צילום: AP)

מייקל פורטר ג'וניור, הכישרון הגדול שמשחק בעמדת הסמול פוורורד, ערך למעשה את עונת הבכורה שלו העונה, לאחר שהחמיץ את כל עונת הרוקי בגלל פציעה. ראינו את הניצוצות בפלייאוף כשהוא הפך לחלק אינטגרלי במסע של הנאגטס עד לגמר המערב. יהיה מעניין לראות איך פורטר ישתלב בקבוצה בעונה הבאה כשחקן שיודע לעשות הכל על המגרש, אך יצטרך לשמש במקרה הטוב כאופציה שלישית בהתקפה. לזכותו יאמר שיש לו גודל ויכולות הגנה טובות, כשגם יכולת הקליעה שלו משלוש יציבה מאוד עם 40% עונתי. מדובר בעוד שחקן צעיר ומבטיח, ואם הוא ישתלב כמו שצריך יהיה קשה מאוד לעצור את דנבר , שתסגור שלישיית שחקנים מובילה בעמדות 5-3-1.
עם צמד כוכבים בהתהוות בעלי שיתוף פעולה מצוין, עם ספסל יעיל ומשופע בקלעים כמו מונטה מוריס וגארי האריס, ועם בול בול אחד שמתנשא לגובה 2.18 וימשיך להתפתח, דנבר תספק לנו משחק מלוטש ואלגנטי ומבחינתה, השמיים הם הגבול.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.